Super mooi!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElvierW

Berichten: 261
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:42

Mag ik vragen waarom jullie dit zo bijzonder vinden? Dit zijn toch ook maar gewoon mensen die ook als hobby paardrijden kunnen hebben? Alleen dan met wat aanpassingen.

Ik zeg/vraag dit niet om te jennen hoor! Ik woon en werk met mensen met een verstandelijke beperking. Maar als mens en professional vind ik het zo jammer dat onze maatschappij deze doelgroep nog steeds blijft beschouwen als apart. Ik vind ze niet apart. Ze zijn net zo'n onderdeel van onze maatschappij als die vrouw in de rolstoel die twee benen mist, dat kind met ADHD of die oude man die begint te dementeren. Iedereen heeft zo zn behoeftes, heeft iedereen een aparte gebruiksaanwijzing en is iedereen uniek.

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:07

delvira schreef:
Erwin89 schreef:
is dat gewoon een manege, of een manege voor gehandicapten?
ik rij zelf ook, op de manege waar ik ook vrijwilligerswerk doe :)


Nee, is eigenlijk een "gewone"manege, klinkt zo stom, maar in Wierden heb ik ook op dezelfde manege gereden


leuk :j

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:08

lovepaard123 schreef:
dat is zeker mooi om te zien! ik was altijd een vrijwilliger op een manege en liep met gehandicapten mee, mijn moeder werkt ook met gehandicapten en dan ga ik wel eens mee echt super gezzelig!


leuk dat je dat doet :j

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:03

wel een goed idee Erwin dat je dit topic hebt geopend..... ben erg benieuwd of er nog meer bokkers zijn die als vrijwilliger hebben geholpen, weet niet of ik de oudste inmiddels ben, ben nu 38 :o :o :o

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:04

delvira schreef:
wel een goed idee Erwin dat je dit topic hebt geopend..... ben erg benieuwd of er nog meer bokkers zijn die als vrijwilliger hebben geholpen, weet niet of ik de oudste inmiddels ben, ben nu 38 :o :o :o


ik heb dit topic niet geopend ;)

er zijn er zeer zeker meer hier op bokt die dat werk ook doen :j

ik ben 24

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:07

ElvierW schreef:
Mag ik vragen waarom jullie dit zo bijzonder vinden? Dit zijn toch ook maar gewoon mensen die ook als hobby paardrijden kunnen hebben? Alleen dan met wat aanpassingen.

Ik zeg/vraag dit niet om te jennen hoor! Ik woon en werk met mensen met een verstandelijke beperking. Maar als mens en professional vind ik het zo jammer dat onze maatschappij deze doelgroep nog steeds blijft beschouwen als apart. Ik vind ze niet apart. Ze zijn net zo'n onderdeel van onze maatschappij als die vrouw in de rolstoel die twee benen mist, dat kind met ADHD of die oude man die begint te dementeren. Iedereen heeft zo zn behoeftes, heeft iedereen een aparte gebruiksaanwijzing en is iedereen uniek.


het is bijzonder, door het plezier wat ik heb gehad met mijn medemensen, verschrikkelijk veel lol gehad, veel geleerd en juist doordat ik als jong meisje veel omgang had met mensen met een beperking, heb ik hier ook veel van geleerd. Maar omdat mijn oudste zus ook een handicap heeft, ben ik hiermee opgegroeid. En natuurlijk is het voor ons normaal dat iedereen een onderdeel van onze samenleving is, maar helaas denkt niet iedereen hier zo over!!!!
nogmaals veel plezier gehad en enorm veel geleerd...

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:07

had inmiddels al weer gereageerd!

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:15

delvira schreef:
had inmiddels al weer gereageerd!


hoe bedoel je?

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:17

had gereageerd op iemand uit dit topic, maar nogmaals een leuk topic

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:18

delvira schreef:
had gereageerd op iemand uit dit topic, maar nogmaals een leuk topic


oohw ok. jazeker

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:44

Ik zelf heb ook een handicap. Ik rij ook op een aangepaste manege waar ik echt super blij mee ben. Ik kan inmiddels gewoon goed rijden en los en ook in galop. Daar staat er altijd 1 iemand voor me in de bak voor als het nodig is. Maar sinds een lange tijd al niet meer maar zijn er altijd minimaal 2 extra mensen in de bak. Ik rij nog wel in een aangepaste les. Ik rij daar ook bij een mogoolse jongen in de les. Zelf vind ik het ook super leuk om te zien dat hij dat zo leuk vind. Hij praat altijd tegen zijn paard en het is echt heel erg leuk. Dan vertelt hij dat hij het zo goed doet enz. Ben de mensen die daar helen ook dankbaar dat ik heb leren rijden<3

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:59

Wat leuk om te lezen ..welke handicap heb je als ik vragen mag....

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:28

RosaZorro schreef:
Ik zelf heb ook een handicap. Ik rij ook op een aangepaste manege waar ik echt super blij mee ben. Ik kan inmiddels gewoon goed rijden en los en ook in galop. Daar staat er altijd 1 iemand voor me in de bak voor als het nodig is. Maar sinds een lange tijd al niet meer maar zijn er altijd minimaal 2 extra mensen in de bak. Ik rij nog wel in een aangepaste les. Ik rij daar ook bij een mogoolse jongen in de les. Zelf vind ik het ook super leuk om te zien dat hij dat zo leuk vind. Hij praat altijd tegen zijn paard en het is echt heel erg leuk. Dan vertelt hij dat hij het zo goed doet enz. Ben de mensen die daar helen ook dankbaar dat ik heb leren rijden<3


fijn dat je het zo leuk hebt :)

wat voor handicap heb jij?

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:18

Erwin89 schreef:
RosaZorro schreef:
Ik zelf heb ook een handicap. Ik rij ook op een aangepaste manege waar ik echt super blij mee ben. Ik kan inmiddels gewoon goed rijden en los en ook in galop. Daar staat er altijd 1 iemand voor me in de bak voor als het nodig is. Maar sinds een lange tijd al niet meer maar zijn er altijd minimaal 2 extra mensen in de bak. Ik rij nog wel in een aangepaste les. Ik rij daar ook bij een mogoolse jongen in de les. Zelf vind ik het ook super leuk om te zien dat hij dat zo leuk vind. Hij praat altijd tegen zijn paard en het is echt heel erg leuk. Dan vertelt hij dat hij het zo goed doet enz. Ben de mensen die daar helen ook dankbaar dat ik heb leren rijden<3


fijn dat je het zo leuk hebt :)

wat voor handicap heb jij?


Ik heb iets aan me spieren waardoor ik minder sterk ben en ik als ik val snel wat kan breken. Ik heb bijv ook niet het kracht om vanaf de grond me voet in de beugel te doen en ik erop vlieg. Op mijn manege hebben we daar iets voor dat je vanaf de kantine op je pony gezet kan worden. Omdat de pony waar ik op rij daar iets te klein voor is ga ik via een blok.

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:19

delvira schreef:
Wat leuk om te lezen ..welke handicap heb je als ik vragen mag....


Ja hoor mag je vragen ik heb het net gereageerd kun je daar kijken x

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:13

heb het gelezen

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

wel fijn dat je zoveel voldoening hebt aan paardrijden...

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:19

RosaZorro schreef:
Erwin89 schreef:

fijn dat je het zo leuk hebt :)

wat voor handicap heb jij?


Ik heb iets aan me spieren waardoor ik minder sterk ben en ik als ik val snel wat kan breken. Ik heb bijv ook niet het kracht om vanaf de grond me voet in de beugel te doen en ik erop vlieg. Op mijn manege hebben we daar iets voor dat je vanaf de kantine op je pony gezet kan worden. Omdat de pony waar ik op rij daar iets te klein voor is ga ik via een blok.


baen zeg, maar wel fijn dat je op die manier alsnog lekker kunt paardrijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:01

Moderatoropmerking:
Ik heb een flink aantal offtopic berichten verwijderd, vanaf hier weer graag ontopic

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:41

is prima :j

anoukie88

Berichten: 688
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Halle

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:45

Ik ben instructrice bij de spg. Superleuk en dankbaar werk. Maar zonder vrijwilligers kan ik niks. Dus petje af voor deze groep...

Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:28

anoukie88 schreef:
Ik ben instructrice bij de spg. Superleuk en dankbaar werk. Maar zonder vrijwilligers kan ik niks. Dus petje af voor deze groep...


dat is het zeer zeker :)

leuk en goed dat jij dat werk ook doet +:)+

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:53

delvira schreef:
wel fijn dat je zoveel voldoening hebt aan paardrijden...


Jaa, bij mij is het ook zo als ik dingen doe dat het dan wel iets minder word dat ik dingen langer vol hou maar niet weg. Paardrijden is daar ook een goede training voor!

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Super mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:15

bij ons waren er ook mensen met een beperking, die door het paardrijden enorme vooruitgangen boekten.
fysiotherapeuten geven vaak ook het advies aan ouders die kinderen hebben met een handicap om hen te laten paardrijden.
maar als ik kijk naar de ruiters/amazones die meedoen aan de paralympisch (schrijf ik dit eigenlijk goed) dan heb ik diep respect.... kan daar ook erg van genieten...

delvira
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:16

anoukie88 schreef:
Ik ben instructrice bij de spg. Superleuk en dankbaar werk. Maar zonder vrijwilligers kan ik niks. Dus petje af voor deze groep...


wat leuk, vlak bij mij in de buurt dus.....