paardrijden met astma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madagascar
Berichten: 65
Geregistreerd: 14-11-10

Re: paardrijden met astma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 15:42

Naast de astma is er bij mij nu ook een stofwisselingsziekte vastgesteld (carnitinedeficiƫntie), verklaart veel waarom ik o.a. zo vermoeid bleef. Iedereen hartelijk bedankt voor de tips!

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: paardrijden met astma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:50

Ook ik heb paarden en astma. Mijn huisarts melde dat ik juist dingen niet moet gaan vermijden.
Gewoon je grens opzoeken. Ik mest/ strooi zelf op en op het moment heb ik nergens last van.
Als ik last krijg moet ik een tijdje mijn zware puf gebruiken en anders hoef ik niks te gebruiken.

Ik wou ook een luchtzuiveringssysteem aanschaffen maar mijn huisarts vond dat zwaar overdreven.
Als je dan buiten komt dan heb je er een keer zo erg last van. Daarbij kun je je huis bij niet
geheel afsluiten, iets wat geadviseerd word bij een luchtzuiveringssysteem.

BalouLovertJ
Berichten: 51
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 17:57

Heey!
Ik heb ook astma en ik vind het erg vervelend enzo.
Maar toch ga ik door met paardrijden dus het kan best!
Maar echt heel vervelend dat je daardoor in het ziekenhuis bent beland !!
Sterkte!

xx

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: paardrijden met astma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:06

Hier ook een astma patiƫnte, heb nu een eigen open stalletje maar verder is alles buiten. Op deze manier heb ik er niet veel last van. Het ligt meer aan het weer of ik last krijg met rijden of niet, dan even rustig aan doen. Ook erg allergisch voor ze dus door alles buiten te hebben waait alles meteen weg.

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:14

Ik heb ook astma en ben allergisch voor stof/stro/ hooi ed, zodra ik op een manege of stal binnenkom krijg ik het gelijk benauwd en neem dan ventolin in maar dat drukkende gevoel blijft wel.

Gelukkig ben ik zo bevoorrecht dat ik sinds een jaar of 6 nergens meer in pension sta maar een stukje grond huur, lekker in de buitenlucht en sinds die tijd heb ik alleen nog maar last in de ruiperiode bij de paarden of als ze zomers onder het zand zitten.
Hooi heb ik express in grote foliepakken omdat die buiten kunnen liggen en ik dan ook geen last heb van het stof ed wat daar in kan zitten.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:24

Astma, hooikoorts, stofallergie en een bijrijdpaard. Mesten, rijden en hooi naar beneden gooien doe ik allemaal zelf. Gelukkig heb ik dat ik niet snel een aanval krijg. Soms even rustig aan doe. Wat ik er tegen doe: geen idee haha

Tiahastrona

Berichten: 1535
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:30

Hier ook astma. Heb eigen paard, mest ook mijn stal.

Doe niet altijd van tevoren preventief puffen, met wedstrijd of les wel (of als ik ga sporten).

melkbus
Berichten: 564
Geregistreerd: 28-02-07

Re: paardrijden met astma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:43

Mijn dochter heeft ook astma (inspanningsgerelateerd) Ze doet nu 3e jaar Deurne, de sportopleiding, maar als je gewoon je medicijnen neemt kun je er prima mee paardrijden. Ik denk dat een heel aantal klasgenoten niet eens weten dat ze het heeft. Ze doet er alles om.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:45

Op mijn tijdelijke stal waar vies stoffig hooi was strooide mijn man zoveel mogelijk op. De stal erna werd voor mij gedaan. Op zich hoef ik niets te laten, ik let wel extra op stof.