Paard wil niet aan de teugel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilsechanel

Paard wil niet aan de teugel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:18

IHallo bokkers,

Ik hoop dat deze topic hier goed staat :)

ik heb een probleempje.. mijn paard chanel (draver) 7 jaar, wil niet aan de teugel rijden.
Als ik met slofteugel rijd rijd ze gewoon netjes aan te teugel, want dat is het doel ook van een slof toch? maar daar gaat het nu niet om als ik zonder slof of thiedeman teugel rijden is ze niet aan de teugel te krijgen, en dat is best vervelend. kan iemand mij helpen, zonder dat ik les hoef.

gr ilse

Leen

Re: Paard wil niet aan de teugel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:19

Bereid je maar voor op een reltopic...
Lees dit topic maar eens door: [RT-P] [centraal] Aan de teugel
Slog, thiedeman, gewone teugel,... eender wat is niet bedoeld om je paard in de krul te trekken.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:20

Waarschijnlijk krijg je nu heel bokt over je heen, ik zou je aanraden zonder slof of thiedeman te rijden in ieder geval. En waarom wil je geen les nemen?

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:21

oke nou ik mag nu nog geen les inverband met geld volgend jaar waarschijnlijk wel

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:21

Ik denk toch dat les wel de oplossing is, sorry. Een slof is namelijk niet echt om aan de teugel te rijden. Door veel oefenen op de juiste manier zal dit je in die toekomst wel lukken, maar hulp daarbij is denk ik wel nodig. Niet dat ik het zelf zo goed kan, ik heb er ook les voor hoor!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:22

Kijk hier eens: [RT-P] [centraal] Aan de teugel

Een slof en thiedeman teugel zijn niet bedoelt om je paard aan de teugel te krijgen. Door een paard
correct te rijden gaat je paard nageeflijk lopen. Er bestaat geen trucje om je paard op een correcte
manier aan de teugel te rijden. Ik raad je toch zeer sterk aan om op les te gaan en de slof en
thiedeman in de kast te hangen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:23

aan de teugel rijden is het gevolg van goed over de rug rijden, en dat doe je niet met een hulpteugel.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:24

oi oi oi

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:25

oke dankje wel, maar ik gebruik ook niet hulpteugels om mijn paard aan de teugel te krijgen maar alleen de thiedeman voor buitenritten en de slof bij longeren en soms onder het rijden

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:25

Is er dan misschien iemand bij je op stal die verstand van zaken heeft en je eens in de zoveel tijd misschien kan helpen?
Ik denk dat dit topic zo op slot gaat omdat je je problemen met dit onderwerp in het voor dat bedoelde topic moet plaatsen..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:27

bereid je maar voor.......
en een paard moet zo lopen uit ontspanning, niet uit de geen gelul sjor ze in de krul metode !
goed rijden en uiteindelijk doet ze het ( mijn draver soms nog steeds niet , geduld ! )

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:28

thanks

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:30

Gebruik je nu een slofteugel omdat je geen les wil?
Wat een vreemde redenering.
Beter toch een paar goede lessen nemen en leren hoe je een paard moet rijden.

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:31

Ontspanning kan je niet dwingen, dus hulpteugels zullen je niet helpen.

Ik zou gewoon uitzoeken waar je kan lessen, het hoeft echt geen vermogen iedere week te kosten, misschien is eens in de zoveel weken ook goed, beter dan niks in ieder geval.

Wat mij helpt is vooral focussen om buigen naar de zijkant, en niet het aan de teugel lopen, als dat goed los is en je paard loopt door komt het eigenlijk bijna vanzelf.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:32

Je kan inderdaad ook bijvoorbeeld één keer in de twee weken lessen of vraag een ervaren ruiter op stal
of die een keer wil komen kijken om wat tips te geven. :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:38

ze krijgt nu hulp :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:39

Bereid je voor...

Het centrale topic is al een paar keer genoemd, lees het alsjeblieft heel goed door. Wat je nu doet is dwingen, terwijl nageeflijk lopen dus ontspanning is.
Kan je anders niet 1 keer in de twee weken lessen, of misschien wel 1x in de maand, dat kan al helpen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:40

Tja, ik zou zeggen, als je geen les kan nemen omwille van geld moeten we ook niet blijven aandringen denk ik dat je les moet gaan nemen. Als er echt geen mogelijkheid is probeer dan je paard vooral niet te forceren, geen hulpteugels gebruiken.. als het tempo nog niet goed zit, probeer daar dan aan te werken :) maar hopen dat je snel een paar lessen kan nemen :)

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:50

Weet niet hoelang je je draver al hebt en of hij ooit echt op de baan gelopen heeft maar als hij op de baan gelopen heeft is de manier van lopen niet echt over de rug natuurlijk en meestal zijn de buikspieren van een draver wat minder ontwikkeld en is het daardoor lastiger om hem aan de teugel te rijden. Dus denk dat dat misschien wel het probleem is . ben van mening dat hulpteugels niet de manier zijn om het voor elkaar te krijgen want dan loopt hij niet aan de teugel maar over het algemeen alleen maar in de krul . Zou het gewoon rustig aanpakken veel proberen te schakelen in tempo en veel overgangen rijden en kijken of je haar van achter naar voren kan rijden dat werkt bij de mijne ook.

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:52

ze is vroeger afgekeurt voor drafsport dus heeft nooit op de drafbaan gelopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:50