ik ben op zoek naar een manier om druk te houden op de teugels zowel met rijden als met mennen. toen ik 13 jaar was( nu 3 jaar geleden )heb ik een wakkeltown gehad ik had toen mijn duim uit de kom en daarbij het kaspel op meerder plaatsen gescheurd. ik had foto's laten maken , maar ze zeiden dat er niks aan de hand was. omdat het zeer bleef doen , ben ik meerdere malen naar het ziekenhuis terug gegaan waar ik uiteindelijk bij een plastisch chirurg terecht ben gekomen , vanuit daar ben ik doorgestuurd naar het revalidatie centrum , waar ik 1 jaar heb gerevalideerd in het ziekenhuis zijn ze erachter gekomen dat ik ook reuma en slijtage heb. vooral in mijn handen , knieen en schouders. ik draag aan mijn rechter hand een push brace en met rijden en mennen een mcp brace , verder heb ik om mijn linker pols een polsband.
ik kan niet goed druk houden tijdens het rijden op de teugels met mennen kan ik iets meer druk houden op de leidsels. mijn vraag was of iemand nog een idee heeft om toch druk te kunnen houden op de teugels/leidsel. ik mag eigenlijk niet meer rijden en mennen , maar omdat dit mijn passie is heb ik doorgezet en zat ik na 1 week weer op het paard . Ik heb een groninger x holsteiner waar mee ik dit jaar de marathon wedstrijden mee ga starten
omdat mijn bepreking blijvend is en ik toch wil blijven rijden en mennen , zoek ik naar een oplossing dus als iemand een idee en-/of tips heeft of er ervaring mee heeft hoor ik het graag!
Wat betreft rijden: is druk belangrijk? Je kunt ook een manier van rijden proberen waar continu contact met de teugels niet nodig is (western bv.)
Verder maakt het uit wat het voornaamste probleem is. Als het het vasthouden van de teugel is, kan het helpen om de teugel te verdikken (een aantal tips staan genoemd in [AP] verdikte teugels .) Verder zou je kunnen denken aan het rijden met een teugelbrug: dat houdt in dat je beide teugels in beide handen hebt. De linkerteugel gaat eerst naar je linkerhand, dan over de hals naar je rechterhand, en voor de rechterteugel omgekeerd. Je kunt dan met je ene hand je andere wat helpen.
Freya6
Geplaatst: 16-03-13 18:17
Ja ik denk ook, lekker western gaan rijden, of gewoon leren rijden met losse teugel, doe ik ook altijd. Is maraton rijden niet wat teveel gevraagd voor je lijf? Mijn ervaring is dat het soms fijner is te luisteren naar mijn lichaam en dan iets te gaan doen wat goed gaat dan iets te willen wat eigenlijk niet kan, dat frustreert namelijk zo. Maar snap ook wel hoor dat je graag je passie achterna wilt gaan.
Bedankt voor het meedenken , ik heb net bij [AP] verdikte teugels gekeken en las daar al wat ideeen om eens over na te denken , zodra het weer het toestaat om weer te rijden zal ik eens de teugelbrug proberen. mijn paard vind het niet fijn om met een westernzadel te rijden maar ik kan uiterraad met zijn eigen zadel proberen te western rijden of met losse teugels te gaan rijden.
mijn paard vind de marathon/mennen veels te leuk om het niet meer te doen , rijden is niet echt zijn ding ( en mijn ding ook niet echt haha) , aangezien mijn karakter niet van opgeven is , is voor mij stoppen met de marathon geen optie .
in ieder geval bedankt voor het meedenken en hoop dat door dit topic een oplossing komt voor mijn beperkingen.
Succes! En als je wat vindt dat werkt, laat het dan zeker weten (liefst met foto's of filmpjes natuurlijk) Altijd leuk om te zien, en bovendien nuttig om te weten wat bevalt en wat niet, want wie weet worden anderen daar ook weer mee geholpen.