Ortopedische paardrijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nancyimka

Ortopedische paardrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 13:39

Hallo,

Ik vroeg me af of er op bokt mensen zijn die speciale paardrijlaarzen hebben laten maken voor hun beperking. Ik heb aan mijn linker enkel + voorvoet een artrodese (is vastgezet en eindelijk zit het na 2 a 3 jaar vast *\o/* ) Natuurlijk wil zowel ik als de dokter dit graag zo houden. Maar omdat ik reuma heb en mijn botten niet zo sterk zijn is de arts bang dat als mn paardje opzij springt mn bot zal breken. Nu stelde hij voor om ipv met een walker (soort skischoen waar ik helemaal vast in zit) paardrijlaarzen te laten maken waar dan een soort koker in zit met een geheel stijve zool zodat dat de eerste klap opvangt. Zo ook voor mn andere enkel waar een prothese in zit. Daar wil ik ook graag zo lang mogenlijk plezier van hebben het elk risico uitsluiten zo veel mogelijk.

Dus kom maar op met ervaringen en vooral foto's :D

Groetjes nancy

1234321

Re: Ortopedische paardrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:46

ik heb ooit op een site gezien dat een meisje speciale laarzen met extra steun had laten maken bij derby, als ik jou was zou ik hen even mailen wat er mogelijk is. http://www.derby.nl/index.php

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 23:43

Dank je! ga morgen eens kijken

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:58

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:03

Tussen Lemele en Hellendoorn in Overijssel zit orthopedisch schoenmakerij Leestemaker.
Een oud familiebedrijf .
Ik denk dat Albert Leestemaker heel veel aan kan passen en iedereen hier in de wijde omgeving laat bij hem ook zijn rijlaarzen repareren omdat ze echt voor kwaliteit gaan ,goede ritsen erin , mooi leer enz.
Misschien dat hij iets voor je kan doen .

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 12:04

Wauw dat zijn idd mooie laarzen! En lijken helemaal niet orthopedische!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:06

Overigens: je mag tegenwoordig dressuur rijden met gladleren chaps. Je hoeft dan dus niet per se gehele laarzen te laten maken, schoenen zou voldoende zijn.

Verder zijn verende beugels misschien wel comfortabel, dan komt de beweging ook niet geheel op je knieen terecht.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 12:19

@ Shadow0, ik moet juist met laarzen gaan rijden... Ik heb inderdaad altijd gewoon met schoenen gereden omdat ik nooit geen laarzen aan kon. Mijn enkel was zo beschadigd dat ik die beweging niet kon maken om in een laars te komen.
Ik heb sinds een paar jaar (wat afgelopen jaar opnieuw is gedaan) een enkelartrodese dwz dat hij vast is gezet. Maar dit is met heel veel pijn en moeite gedaan omdat het bot niet goed genas, en daarna in de revalidatie periode toch ook weer losbrak. Nu zijn we eindelijk zo ver dat het vast zit en dat willen we natuurlijk zo houden. Dus ik mag van de dokter wel gaan paardrijden maar alleen met of mn walker of een aangepaste paardrijlaars. Vond het wel top dat hij zo meedacht, zelf was ik er nog niet over begonnen namelijk over het paardrijden. Maar hij weet hoe graag ik het doe! Dus hij kwam zelf met het idee om laarzen te laten maken.

Die gpg beugels heb ik idd ook, al kan ik zelf niet echt zeggen dat ik dat kan merken maar goed voor een "gezond" iemand die last van zn knieen krijgt is het wellicht idd een verlichting. Ik denk dat ik dat niet merk omdat ik al zo slecht was dat alles zeer deed. Ik heb nu ook twee nieuwe knieen, en een nieuwe enkel dus ben vrijwel opnieuw opgebouwd ;)