Nou , na lang wachten was het zojuist dan eindelijk zover , mijn zoon van bijna 12 is begonnen met paardentherapie! Hij had er ongelooflijk veel zin in , paardrijbroek en laarzen aan , en gaan! van 1600 tot 1800 is de therapie, mijn man gaat hem ophalen , en ik zit nu al nieuwschierig afwachtend op de bank..... Hij gaat daar met de hulp van paarden werken aan zijn zelfbeeld, eigenwaarde ,maar ook bijv. aan assertiviteit , ook wordt er een stukje lichamelijk meegepakt, hij heeft nogal moeite met balans etc. Ik vind het zoooo spannend hoe het zal gaan! Hij volgt deze therapie trouwens bij Juzt in Teteringen , zijn er hier bokkers die hier bekend mee zijn? Of die bekend zijn met paardentherapie? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Wat spannend zeg! Ik ben niet bekend met paardentherapie, wel veel over gelezen. Paarden kunnen zoveel doen met de mens, ze roepen niet voor niets dat paarden de spiegel van je ziel zijn.
Ik ben bekend met paardentherapie en zou er nu mijn studie in willen verder gaan! Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij een vrouw die kinderen met zware meervoudige beperkingen liet paardrijden (zij ging er samen met hen op). En wat die kids op dat paard kunnen... ONGELOFELIJK!! Er was bijvoorbeeld 1 kindje dat naast het paard zo goed als niks kon en door de warmte (ze reed niet met zadel, enkel een zacht wollen doek vastgemaakt met een longeersingel) en beweging van het paard kon hij zich opduwen met zijn armen! Zelf zou ik echt eerder psychotherapie aan de hand van paarden willen gaan doen maar dit is niet echt erkend hier in België. Maar er is altijd hoop, het kan altijd veranderen. Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is met je zoon!
hier even een verslagje , HET WAS FANTASTISCH! hij had ''les'' (dat vind hij leuker klinken dan therapie) van 1600 tot 1800 , en om half 6 zijn wij gaan kijken , hij had totaal niet in de gaten dat wij er al waren , en zat op dat moment met een barebackpad op een kruising fjord/haf , en moest ballen vangen en ringen om pionnen gooien , ondertussen zigzaggend tussen de pionnen door rijden , en hij genoot!! ze hebben gymnastiserende oefeningetjes gedaan , en natuurlijk veel gepraat ,maar doordat het zo ontspannen gaat ,heeft hij niet eens in de gaten dat dat ook een deel therapie is. uiteindelijk zelf paardje afgetuigd , en in de wei gezet , en ons vol plezier verteld wat hij allemaal had gedaan , hij oogde zo heerlijk ontspannen...... eenmaal in de auto kwam hij erachter dat hij toch wel heel erg moe was haha , maar vanmiddag kwam oma en hij vertelde heel enthousiast dat hij as maandag weer mag , en hoe leuk hij het vind. ben dus heeeeeeel erg blij dat we deze stap hebben genomen ,en dat het ons ondanks de bureaucratie toch gelukt is. maandag gaat hij dus weer , ben heel benieuwd!
Haha nee grapje Gaaf dat het zo leuk was! Maar die 2 uur, is dat steeds rijden? Ik neem toch aan van niet, dat is voor paard en mens wel erg vermoeiend denk ik
Aukelizzy
Geplaatst: 20-06-12 20:22
Geweldig om te lezen dat hij er zoveel plezier aan beleeft. Wat zijn paarden toch bijzondere dieren en kunnen ze veel losmaken bij mensen..Prachtig. Wat zullen jullie als ouders ook genoten hebben.
Tabby123
Geplaatst: 20-06-12 21:11
Ik rijd ook therapeutisch paard voor mezelf vertrouwen en ook assertieviteit sta nu een stuk sterker in het leven en ga met sprongen voorruit
hihi afgetuigd klinkt idd wel erg sneu..... de therapie is in totaal 2 uur, maar daarin zit ook het uit de wei halen,borstelen,etc etc en daarna weer voeren , terug naar de wei etc. de ene keer zal hij een uur op het paard zitten, de andere keer miss wat minder lang. wij als ouders hebben absoluut genoten toen we hem bezig zagen , het was lang geleden dat we ons kind zo ontspannen hadden gezien , geen wiebeltjes,zenuwtrekjes , helemaal niks! vanmiddag gaan we dan ook op pad voor een rijbroek voor meneer, en een cap , want hij heeft er helemaal zin in en gaat ervoor!!! (laarzen had ie al, en ook een leenbroek en leencap ,maar nu wil ie natuurlijk voor zichzelf voor het echie....)