Waar kun je aangepaste rijkleding kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Beuker

Waar kun je aangepaste rijkleding kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 20:38

Ik ben bezig om een lijst het maken met zoveel mogelijke adressen waar mensen met een beperking hun rijkleding kunnen kopen.
Bijvoorbeeld rijbroeken in andere modellen, rijlaarzen, chaps, caps, enz. en dan het liefst tegen scherpe prijzen.
WIE kan mij meer informatie geven?

Groet,

Lies Beuker
Bestuurslid van de FPG. Federatie Paardrijden voor Gehandicapten.
Afdeling leden en regiocontacten,

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:26

Ik denk dat je als ruiter met een beperking je spullen net zo goed in een gewone ruitersportzaak kunt kopen. Mijn ervaring is wel dat de kleinere zaakjes wat meer tijd voor je hebben/nemen om goed uit te zoeken wat bij je past.
Mijn rijbroeken zijn vaak aan een kant te lang, maar dat laat ik korter maken door een bekende..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:43

Ik weet dat Ooteman wel aardig kan aanpassen en het ook nog wel redelijk betaalbaar doet, maar dat is dan voor rijlaarzen en chaps voor zover ik weet. Voor caps wordt het vast moeilijk, zeker als ze goedgekeurd moeten zijn. Ze hebben wel geduld om van alles te passen wat ze hebben, maar echt aanpassen kan slecht met die dingen. Voor aparte modellen rijbroeken lijkt het me meer geschikt om naar iemand te zoeken die erg goed in naaien is, net als voor rijjasjes.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:08

Divoza heeft ook van die lange rijbroeken, waarbij je bijv. geen laarzen aan hoeft. Ken een meisje met een beperking die daar bij zweert.
Ooteman is inderdaad een goede, denkt ook goed mee, veel maatwerk mogelijk.
Verder merk ik in de praktijk dat ruiters er met 'nietpaardrijkleding' er ook komen. Een lekker zittende legging, een joggingbroek, zie regelmatig mensen die hun eigen aangepast schoeisel te paard dragen. E.e.a. natuurlijk ook afhankelijk van de mogelijkheden van de ruiter.
Ruiters met een extreem klein hoofd, vinden soms een fietshelm lekkerder zitten dan een cap. Wel opletten met de normering, want de fietshelmen zijn niet voorzien van 1384, maar als het alternatief geen cap is...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:33

Ilja, bedoel jij jodphur rijbroeken? Die zijn vrijwel overal te koop. Vooral gericht op vrijetijdsruiters, bij bv. IJslanderruiters zie je ze ook altijd.

Ilja000

Re: Waar kun je aangepaste rijkleding kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:37

Precies, die bedoel ik Jet :)