Mijn fysio vond dat ik nog niet kon paardrijden... maar jullie begrijpen dat ik gewoon niet meer kon wachten Gisteren heb ik voor het eerst weer paard gereden. Dit was op mijn oude verzorgpaard die ontzettend braaf is en ik 100% vertrouw. Helaas staat hij 80 km verderop, dus ik ben er alleen als we die kant op gaan. Gelukkig ben ik ben ik er altijd welkom, dus als ik in de buurt ben mag ik daar rijden, maar dat zal maximaal eens per maand zijn. Nu heb ik gestapt en zonder beugels gedraafd. Dat ging prima, inclusief spierpijn vandaag
. Opstappen met krukje, stappen en een beetje draven lukt dus. Sturen en wijken ging ook goed. Maar ik wil het paardrijden weer gaan oppakken, misschien bij een manege in de buurt.
Wie heeft er ervaring hiermee? Zijn er bepaalde manege's waar ik kan aankloppen?
Met opstappen heb ik sowieso hulp nodig en het paard moet echt betrouwbaar zijn.
Wie heeft er tips?
en waarschijnlijk zijn haar tarieven erg hoog.. dus ik zou al tevreden zijn met een gewone sportfysiotherapeut die een beetje paardrijervaring heeft.