Ik heb 4 nekhernia's gehad; 3 operatief verwijderd (inclusief 1 tussenwervelschijf verwijderd) en 1 is spontaan genezen. 4 jaar geleden een revalidatietraject doorlopen waar het onderwerp "sporten" ter sprake kwam. Zwemmen mag ik niet (= niet erg, vind ik vreselijk) en via internet ben ik terecht gekomen op een manege voor begeleid paardrijden. Na overleg met het revalidatieteam en de manege een proefles genomen en ik vind het geweldig om (weer) te kunnen rijden. Inmiddels rij ik ruim 3,5 jaar op die manege tot volle tevredenheid. In het begin reed ik op een Tinker van 146 en altijd met iemand aan het halstertouw. Sinds krap 1,5 jaar rij ik op een Irish Cob van 166 en altijd los onder begeleiding van een fysio. Ik rij zowel in de bak als in het aangrenzende bos.
Tot een 1/2 jaar terug, kreeg ik altijd alleen maar privé les maar nu rij ik mee/voorop in de carrousel. Wat ik daarbij vooral merk, is dat "mijn" paard niet altijd even blij is met het buurpaard. Met als gevolg: oren plat, bokken, even achterbenen opgooien, dat soort dingen. Ook wil zij nog wel een opzij springen als zij schrikt (en ik dus uit mijn evenwicht raak maar wel in het bontzadel blijf zitten).
Op de manege zie ik niet veel ruiters met een BP maar ik zit er nu wel aan te denken om er 1 aan te schaffen. Oké, volledige bescherming bieden die dingen ook niet maar het zal toch altijd beter zijn dan helemaal niets mocht het gebeuren dat ik in het zand terecht kom. In het bos rij ik ook los, ondergrond is variabel (inclusief korte stukjes asfalt).
Nou gaat mijn voorkeur toch wel uit om een BP te kopen. Ik ben al eens aan het snuffelen geweest op internet en heb duidelijk voorkeuren
. 1: http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... ector.html
2: http://www.aleashop.be/details.asp?lang ... tID=582028
Ik wil een damesmodel en een BP zónder blokjes. Wie heeft er ervaringen en/of tips? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Edit: vorige week struikelde het paard in draf en toen vloog ik er dus wel bijna vanaf richting midden van de bak (dus niet tegen de zijschotten).
. Oké, veiligheid staat voorop, maar het oog wil ook wat. Met blokjes zijn doorgaans van HH en ik ben niet zo gecharmeerd van dat merk.

.
.
Weet ik ook niet. Bovendien staan op MP bijvoorbeeld voornamelijk kindermaten en volledig foam. Blijkbaar vinden meer mensen die niet zo prettig want anders zouden die niet zo veel te koop zijn. Of gelblokjes maar dan weer met een rits.... Het zal niet makkelijk worden denk ik om een goede/de juiste te vinden!
. Veiligheid en comfort vond ik toch net iets belangrijker dan de prijs!
je zal gek zijn als je zon ding niet draagt!