[foto] Verzameltopic aangepast paardrijden paarden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

[foto] Verzameltopic aangepast paardrijden paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 18:43

Hallo,

Ik ben er benieuwd wat voor paarden iedereen gebruikt voor aangepast paardrijden :D.
Dus show ze hier!

Mijn collectie komt morgen ochtend als ik op de computer zit, op de iPad lukt dat niet zo fijn.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Re: [foto] Verzameltopic aangepast paardrijden paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 12:02

Hmmm, het loopt hier nog niet zo hard.
Dan begin ik met het showen van de paarden die wij gebruiken op de manege :D.
Ik ben vrijwilliger op de manege voor gehandicapten in IJsselmuiden,
Wij hebben een eigen manege, met enkele pension stallen.
Voor onze eigen paarden hebben wij 13 stallen, en 14 paarden. (Merrie en veulen in 1 stal)

Op de manege doen wij aan huifbedrijden. Dit is een kar, waar een bed op kan en 2 pony's onderlopen.
Afbeelding
Hiervoor gebruiken wij voornamelijk haflingers, fjorden en tinkers.
Daarnaast hebben we nog paardrijlessen van allerlei niveaus.
Hiervoor gebruiken wij ook dezelfde pony's en hebben we op dit moment 2 paarden voor de grotere ruiters.

1.
Naam: Fonds
Ras:Haflinger
Leeftijd: 21 jaar
Extra informatie: Is al heel lang op de manege, was eerder een moeilijk paard, maar is nu de braafste van het stel. Word gebruikt onder het huifbed, voor voltige en in de lessen.
Afbeelding

2.
Naam: Appie
Ras: Haflinger
Leeftijd: 7 jaar
Extra informatie:Is vanaf zijn 3de op de manege. Begint nu eindelijk manieren te kennen en word steeds vaker gebruikt in de lessen. Word ook ingezet bij huifbedrijden
Afbeelding

3.
Naam: Berber
Ras: Haflinger
Leeftijd: 5 jaar
Extra informatie: Is vanaf zijn 3de op de manege, en deed het direct erg goed. Super braaf paard met heel veel humor en streken :). Word gebruikt onder het huifbed, bij voltige, in de lessen
Afbeelding

4.
Naam: Jerrica
Ras: Fjord
Leeftijd: 23 jaar
Extra informatie: Is nu ongeveer 6 jaar op de manege, een echte merrie met merrie manieren. Is heel braaf alleen een beetje vlot. Word gebruikt onder het huifbed en in de lessen.
Afbeelding

5.
Naam: Thunderbolt
Ras: Tinker
Leeftijd: 15 jaar
Extra informatie: Is nu zo'n 7/8 jaar op de manege. Een lief en braaf paard, die erg geliefd is onder de ruiters. Word gebruikt onder het huifbed en in de lessen
Afbeelding

6.
Naam: Triona
Ras: Tinker
Leeftijd: 15 jaar
Extra informatie: Is tegelijk gekomen met Thunderbolt, is helaas iets moeilijker en snel gestresst met een onzekere ruiter. Is wel bere sterk en dus ideaal voor zwaardere ruiters.
Word gebruikt onder het huifbed en in de lessen.
Afbeelding

7.
Naam: Menno
Ras: Haflinger
Leeftijd: 22 jaar
Extra informatie: Is al lang op de manege, sterk, stoer en braaf paard die wel eens schikt van enge geluidjes. Word gebruikt onder het huifbed en in de lessen
Afbeelding

8.
Naam: Mickey
Ras: KWPN
Leeftijd: 17 jaar
Extra informatie: Is een van de weinige paarden die wel hebben op de manege. Geschikt voor de grotere ruiters. Mickey heeft vroeger hoog in de dressuur sport gelopen en is nu liever lui dan moe. Mickey word gebruikt voor de lessen
Afbeelding

9.
Naam: Truus
Ras: Noriker
Leeftijd: 5 jaar
Extra informatie: Truus is net een paar maand bij ons, we waren opzoek naar een groot en stevig paard. En daar was truus :). Truus is heel braaf en wel een beetje lomp. Truus word op dit moment een beetje gebruikt in de lessen, dit word in de toekomst natuurlijk meer.
Afbeelding

10.
Naam: Mandeo
Ras: Schwarzwälder Fuchs
Leeftijd: 5 Jaar
Extra informatie: Mandeo is net bij ons gekomen, op dit moment zit hij nog in de proeftijd en is dus nog niet echt een manege pony. Mandeo is betuigd, maar nog niet zadelmak.
Afbeelding

11.
Naam: John
Ras: Haflinger
Leeftijd: 4 jaar
Extra informatie: John is nog maar een paar maand bij ons op de manege, hij doet het erg goed maar word nog niet veel in de lessen gebruikt.
Afbeelding

12.
Naam: Maxima
Ras: Haflinger
Leeftijd: 22 Jaar
Extra informatie: Maxima is een kleine haflinger met een bijzondere kleur. Maxima is heel erg geschikt voor het huifbed rijden. Voor de lessen word ze niet gebruikt, omdat ze veelste vlug en heet is onder het zadel.
Afbeelding

13.
Naam: Fenna
Ras: Haflinger
Leeftijd: 6 Jaar
Extra informatie: Fenna is nu een dik jaar op de manege, ze is een leuke vrolijke haflinger die in de lessen en onder het huifbed word gebruikt.
Afbeelding

14.
Naam: Lotte
Ras: KwpnxHaflinger (moeder is Fenna)
Leeftijd: 3 maand
Extra informatie: Lotte is geboren op de manege, ze word natuurlijk nog niet gebruikt.
Afbeelding

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: [foto] Verzameltopic aangepast paardrijden paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:33

Wat een enorm lieve & schattige pony's. Onze nieuwste manegepony was ook misschien een pony voor gehandicapten geworden, maar was er niet geschikt voor... Ze is wel heel lief gelukkig!

AnnaCameron
Berichten: 119
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [foto] Verzameltopic aangepast paardrijden paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:24

bijzonder zeg, zo'n bed! voor mensen met een beperking is het een super mooie ervaring !

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:47

Wow, dat zijn er een hoop. Ik heb er maar 1 te showen, en dat is die van mezelf ;)
Ik ben zelf rolstoelgebonden, en kan alles met haar!

kruizing tinkerxdraver
geslacht: merrie
geboren: 9 mei 2004
in bezit vanaf november 2004

Afbeelding

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:21

Lourcecob schreef:
hello my beautiful world
hello everyone on this place!
i am Kate

Oke?

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [foto] Verzameltopic aangepast paardrijden paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:27

Bij mij in de buurt is Manege zonder Drempels, ben er zelf nog nooit geweest, maar misschien iemand op bokt die er werkt en wat foto's kan plaatsen?