paardrijden met enkelartrodese en voetwortelartrodese

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

paardrijden met enkelartrodese en voetwortelartrodese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:00

Hallo,

Zijn er meerdere mensen hier te vinden op bokt die rijden met een enkel of voetwortel artrodese of terwijl rijden met een enkel die volledig vast gezet is (of je voorvoet). Ik heb nu vandaag precies 23 weken geleden mn enkel en voorvoet laten vast zetten en vroeg me nu af of er meer mensen zijn op bokt die hiermee paardrijden? Ik ben aanstaande donderdag drie weken uit het gips en moet zeggen dat ik nog steeds heel veel pijn heb met het lopen. Als ik eenmaal loop dan gaat het wel. Maar als ik nou gezeten heb en ik moet weer starten dan doet het zo'n pijn.

Ik moet aanstaande donderdag nog een week lopen zonder af te wikkelen en dan mag ik gaan afwikkelen. De arts was niet bang voor het lopen met mn volle gewicht erop maar wel qua afwikkelen. Maar na vier weken moest het toch wel sterk genoeg zijn. Dus dacht ik ineens vanaf wanneer zou je weer gewoon mogen paardrijden? Nu durf ik het nog niet. Zeker ook niet omdat ik nog niet mag afwikkelen en als je gaat paardrijden je toch met je hele gewicht op je enkels steunt als er iets onverwachts gebeurt. Dat risico wil k niet nemen...

Dus brand los ;)

karlos1
Berichten: 27
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 18:32

ik heb het zelf niet maar ik zou denk ik pas echt weer gaan paardrijden als je weer GOED kan lopen, want het is ook weer zo banketstaaf als je net een beetje van de pijn af bent en dan de pijn weer terugkomt na een ritje. ik zou er als ik jou was nog wel een tijd mee wachten . succes ermee!

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: paardrijden met enkelartrodese en voetwortelartrodese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 20:48

Ik moet helaas opnieuw geopereerd worden, mijn enkel is losgebroken. Niet van het paardrijden hoor. Waarschijnlijk heeft het gewoon nooit goed vast gezeten. Bij mijn andere voet duurde het ook heel lang voor het goed vast zat helaas. En deze heeft niet gehouden

romeorowan

Berichten: 2751
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Asperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:23

Ik rijd met een triple artrodese en nog wat meer aanpassingen aan mijn beide voeten.
Bij mij is het onderste spronggewricht vastgezet, dat houdt in dat ik niet meer kan zwikken, maar de voet wel op en neer kan bewegen (maar dat kunnen mijn spieren dan weer niet).
Bij mij konden ze op de foto's zien of het bot voldoende hersteld was en dus voldoende draagkracht heeft.

toevoeging: ik heb een week of 4 in een walker gelopen, dit was na 4 weken onbelast gips en daarna nog 4 weken belast gips.

nancyimka

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: leiderdorp

Re: paardrijden met enkelartrodese en voetwortelartrodese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:22

Ik zelf heb ook een triple artrodese aan mn rechter been. En daarbij ook een enkelprothese. Aan mn linkerkant heb ik een triple artrodese en een bovenste spronggewricht artrodese maar de laatste is bij mij dus niet goed vast gegroeit en door de belasting weer helemaal los gegaan. Ik heb op internet een paar naar mijn idee makkelijke beugels gevonden hoop dat ik na mn nieuwe operatie er iets aan heb. Maar eerst maar eens de operatie ondergaan en de revalidatie natuurlijk