Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bij mijn vorige paardje ( dat ik helaas heb moeten laten inslapen in april jl) kreeg ik juist veel meer pijn na het rijden, ik heb toen dan ook overwogen te stoppen met onder het zadel rijden. Ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb! Ik heb een grote brede tinker die een soort schommelende beweging maakt, met name in stap. Dat zit heerlijk......Ik ben blij dat ik dit paard gevonden heb en voorlopig hoop ik te kunnen blijven rijden. Hij wordt ook betuigd zodat ik in de toekomst daarmee door kan gaan als onder het zadel niet meer mocht kunnen.
Dit is aangeboren en pas op mijn 18e ontdekt, als controle toen ik van mn pony af was gevallen. 
Heb er verder geen last van, moet alleen elk jaar op controle komen bij de huisarts en dan mijn urine en bloed laten onderzoeken.
RenWaBl schreef:Ik weet niet of het ook echt een nieraandoening is, maar ik heb maar 1 nier.Dit is aangeboren en pas op mijn 18e ontdekt, als controle toen ik van mn pony af was gevallen.
Mijn moeder ziet mij liever niet paardrijden, aangezien ik echt een probleem heb als ik val en op deze nier terecht kom. Maar gelukkig weet ze dat ze het mij niet kan verbieden.Heb er verder geen last van, moet alleen elk jaar op controle komen bij de huisarts en dan mijn urine en bloed laten onderzoeken.