Een van mijn benen heeft meerdere reparaties ondergaan, waarbij er o.a. schroeven zijn gezet in mijn scheenbeen, vanaf de bovenkant dus,, om nieuwe pezen vast te zetten. Details over het hoe en waarom zal ik jullie verder besparen

Hoe dan ook, ik kan heel moeilijk druk hebben op mijn scheenbeen. Ik kan geen kousen aan en een normale rijbroek is ook lastig ivm de druk die je dan meer hebt dan met een jodphurbroek (waar ik nu altijd mee rijd). Probleem bij rijbroek heb ik enigszins opgelost door onderste gedeelte van de rijbroek te vervangen door soort slapper elastiek met elastiek onder voet door, waardoor broek niet opkruipt. Dus soort semi-jodphur construcie.
Het rijden gaat gelukkig steeds beter en ik droom ervan om toch weer dressuurwedstrijden te gaan rijden. Maar ja... die laarzen

Ik heb ook chaps geprobeerd, van Ariat, maar die waren vrij hard, ook op de bovenrand zeg maar, waardoor het toch niet lekker zat.
Zit zelf te denken aan zachte leren laarzen / chaps of een laars met een rits plus elastiek erin zodat de druk bij dat ene been minder is, maar zakt de boel dan niet teveel?
Enige laars die een beetje zit is een rubberen laars van Aigle....alleen...tja, die vind ik niet zo mooi, staat niet zo mooi als leer.
Wie herkent dit probleem / weet iemand met dat probleem en heeft 'de' oplossing?