Sinds kort heb ik een nieuwe vriend en hij is niet alleen ontzettend gek op mij, maar ook op mijn ponny
Hij vindt het heerlijk om te poetsen en op lichaamstaal te longeren en geniet daar ook zichtbaar van. Nu komt dan natuurlijk automatisch de vraag: mag ik er ook eens op?
Zoals de topic-titel al aangeeft heeft hij dus een beperking. Door een ongeluk is zijn linkerkant spastisch. Sommige spieren en pezen zijn doorgesneden. Hij kan wel lopen, maar zijn arm niet gebruiken en zijn knie niet buigen. Los van de vraag of mijn ponny geschikt is, is het de vraag of hij kan rijden. Nu kom ik op bokt topics tegen van personen die rolstoel gebonden zijn en toch kunnen rijden, maar vanwege zijn eenzijdige verlamming twijfel ik of het wel kan. Zijn linkerhand begint waarschijnlijk te klapperen als hij gaat lichtrijden, die wipt ook op en neer als hij probeert te rennen, ALS hij zichzelf al omhoog kan krijgen om te lichtrijden.
Kort gezegd is zijn de vragen dus:
- zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?
- waar moeten we opletten?
- zijn er oefeningen die je kunt doen, los van het paard, om te kijken of je kunt paardrijden (soort controle oefeningen)?
- we wonen in de buurt van de manege Onder de Linde, in Beetsterzwaag. Wie kan daar wat over vertellen?
Nog even wat informatie over de mogelijke ruiter in spé:
- heeft totaal geen ervaring met paarden
- heeft een spastische linkerarm en been
- kan wel lopen, maar zijn linkerarm niet gebruiken en knie niet buigen
- is verder niet te zwaar oid
- is bezet

Dit topic is in overleg geplaatst:)

) aangeknepen zijn, is ie kijkerig, etc. Zodra we wat verder zijn (we doen dan ontspanoefeningen) en zoon het vertrouwen hervonden heeft en zich kan ontspannen zie je met hem ook het paard ontspannen. Paard houdt zich wel in hoor met hem erop. En is na 15 minuten moe.... niet van het werken want er wordt alleen gestapt. Maar van het zorgen voor zijn kleine ruiter