Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan is het verstandig om handschoenen aan te doen met rijden. Zo voorkom je blaren. En vraag je vader je zo veel mogelijk te helpen. Callisake schreef:Thanks
zal ik doen.
Maar mijn papa moet ook nog werken.
Dus heb bijna nooit tijd. Alleen in de wei gaan mag niet , hoe kan ik haar dan borstelen ??
fuego3 schreef:Callisake schreef:Thanks
zal ik doen.
Maar mijn papa moet ook nog werken.
Dus heb bijna nooit tijd. Alleen in de wei gaan mag niet , hoe kan ik haar dan borstelen ??
tjah dat word moeilijk idd , borstelen op afstand gaan natuurlijk niet![]()
hoe oud ben je eigelijk ?
wil je moeder niets eens met je mee de wei in borstelen ?

Cyrina schreef:Hoi,
Ik denk dat jij briezen bedoeld, dit is een hard uitademen door de neus. Paarden en pony's doen dit vaak als ze tevreden zijn. Dus eigenlijk kan je hier beter blij mee zijn, het is een teken dat ze op hun gemak zijn. Als je erdoor uit het zadel wordt getrokken betekent dit dat je de teugels te strak/ kort vast hebt.
Als je door wilt gaan met je pony, zorg dan dat je een instructeur vindt die je goed kan helpen. Niet alleen in hoe je moet rijden (de beweging van de draf volgen zonder te hobbelen), maar ook een die je leert hoe pony's zich gedragen en waarom.
Wil je niet verder gaan met rijden, dan is het beter de pony te verkopen voordat ze zo dik wordt dat ze ziek wordt.
Ga in iedergeval wel borstelen en wandelen met je pony. Het is goed voor de pony en helpt ook jullie elkaar te vertrouwen, vertel je vader gewoon eerlijk dat je het rijden nog een beetje eng vind.