paardrijden met een stoma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

strovrouw

paardrijden met een stoma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 22:01

Ik ken een meisje, dat graag zou willen paardrijden, maar ze heeft een stoma, en volgens haar moeder is paardrijden bijna niet mogelijk, om verschllende redenen. ze kan er beter niet vanaf vallen, ze moet bv regelmatig (lees: elk uur) iets aan haar stoma doen, of ze is vaak ziek, waardoor ze niet wekelijks naar les kan. Ze heeft wel op een gewone manege gereden, maar vond de paarden daar te fris en te schrikachtig. Ik heb zelf geen verstand van rijden met een stoma, maar ik kan me voorstellen dat ze veel baat kan hebben bij paardrijden op een plek, waar de paarden echt bomproof zijn, lekker zitten, en men rekening houdt met haar beperkingen, maar waar ze leert dat er ook vanalles mogelijk is. Nu wordt haar wereld wel heel erg klein.

Wie weet zo'n plek, in de omgeving van Eindhoven?

Veroontje_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:16

Nou lijkt mij helemaal geen probleem hoor! Mits rustige brave paarden natuurlijk. Ik rijd zelf bij iemand die een stoma heeft en die doet werkelijk alles met rijden, dressuur, springen en ook flinke bosritten!
Tuurlijk is het niet de bedoeling dat ze valt maar degene hier is ook weleens van het paard gevallen en daar was niks bij aan de hand... :-)
Als er gewoon rekening mee wordt gehouden zal het helemaal goedkomen, zo'n ding gaat niet zomaar stuk of los. Op een manege waar volgens het FRNS wordt gereden zou daar in principe rekening mee houden. Even informeren bij verschillende maneges maakt misschien veel duidelijk.
Gewoon doen dus!!

FriesWytske

Re: paardrijden met een stoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:18

Weet dat dat wel mogelijk is. Mijn instructeur rijd namelijk ook met een stoma. En hij rijdt ook nog in een hoge dressuurklasse.

emmasammy