gehandicaptenboerderij/zorgboerderij met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

gehandicaptenboerderij/zorgboerderij met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 13:43

Beste allemaal,

Bij ons thuis hebben we besloten dat we onze fjorden merrie van inmiddels bijna 17 jaar oud willen onderbrengen naar een plek waar veel mensen plezier van haar kunnen hebben. Nu dachten we aan een zorgboerderij of een gehandicapten boerderij o.i.d.

Onze fjord is zeer lief voor kinderen en zwakbegaafden. Iedereen kan op haar rijden.

We zijn nu op zoek naar een boerderij die onze fjord zou willen overnemen, of in bruikleen zou willen hebben.
Hebben jullie tips hiervoor? We hebben hier geen enkele ervaring mee en zouden hulp goed kunnen gebruiken.

Een andere interesse zou zijn om haar in een kudde te zetten van natuurmonumenten o.i.d. Ook hier hebben we geen enkele ervaring mee en zouden tips goed kunnen gebruiken!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:51

Bij de zorgboerderij waar ik werk zoeken ze nog een geschikte kinderpony. Ze hebben er wel een brave shetlander staan, maar ze zochten wat groter. Pb met info? Ik zal in ieder geval eens vragen :)

zenith1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:20

Ik Almere zit kinderboerderij/manege De Stek. Een kleinschalig manege voor gehandicapten waar ze alleen met fjordjes en Tinkers werken. Geen idee of ze nog een pony zoeken maar misschien kun je daar informeren. Ze hebben ook een website http://www.kinderboerderij-destek.nl/

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:46

In Zwolle zit ook een gehandicapten manege; het hoefijzer.
Ze willen daar, alleen maar rassen zoals fjorden en haflingers enz.

eline2000

Re: gehandicaptenboerderij/zorgboerderij met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:13

misschien moet je eens op google kijken echt heel handig ;) ;) ;) ;) ;)

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:15

bij mentraining salland misschien wel daar hebben ze een zorgboerderij en daar doen ze ook veel met paarden.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:46

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:17

in een kudde van natuurmonumenten? Kan je haar beter naar de slager brengen, dat is humaner,, geloof me, en ik zeg dit niet zo maar, ik weet er alles van. Hier heb je ook pony's in de zgn natuur lopen. Arme stumpers, er wordt helemaal niet goed voor gezorgd, ze moeten zich maar redden, dat vinden die natuurmaloten natuurlijk. Natuur heb je niet meer in Nederland, alleen landschapsparken, en de dieren die je daar laat lopen hebben verzorging nodig alleen de SBB" ers begrijpen dat niet.

hedy1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:37

Op gehandicaptenmanege in oldenzaal hebben ze veel fjorden
verder is er volgens mij ergens in de kop van overijssel een zorgboerderij waar ze ook een aantal fjorden hebben.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:40

In Tilburg heb je stichting Amarant. Zij hebben een manege speciaal voor mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking. Zij zij altijd op zoek naar zeer brave geschikte paarden en pony's.
Ik weet zeker dat je fjord het daar heel goed zou hebben.

tsjebbe18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:17

In purmerland zit ook iemand die heet Johan Nansink, hij heeft veel paarden en 2 shetlandertjes de kinderen hebben het goed naar hun zin ! ( ik heb er een pony verzorgt )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:10

Er zit een gehandicapte manege in Ermelo. Die hebben meerdere fjorden en nog aantal andere paardjes. Ook vaak wat oudere die geschonken zijn bijv. Geen idee of zij interesse hebben, maar de paardjes lopen enkele uurtjes per weke met gehandicapten en verder staan ze buiten of met slecht weer naar stal volgens mij. De gehandicapten zijn er heel wijs mee en er lopen veel vrijwilligers rond. Het zit om de hoek van manege Monique in Ermelo en naast de hondenschool daar.

maranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:18

Wij zoeken voor onze zorgboerderij nog een betrouwbare pony.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 11:58

Ik zat mee te lezen en ben benieuwd of de pony idd een plaatsje gevonden heeft op een zorgboerderij!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 08:33

leuk dat je dat vraagt! Onze fjord staat nog niet op een zorgboerderij, maar dit komt door een andere reden. 1 van onze andere paarden heeft momenteel een blessure en daarom hebben we besloten om onze fjord in ieder geval voorlopig te houden zodat we wel samen kunnen blijven rijden.

ponyevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:03

waarom moet de fjord weg?