Wie kan helpen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

selky

Wie kan helpen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:41

Wij hebben een rolstoelaangepaste menwagen met een superbrave haflinger.Het is mogelijk om als rolstoeler zelfstandig te mennen met dubbele teugel zodat er wel ingegrepen kan worden. Extra begeleiding kan zo nodig ook meegenomen worden.
Ik rijd hier in de zomermaanden wel eens recreatief mee met mijn dochter die een dwarsleasy heeft. Zij heeft als kleuter met een dwarsleasy leren mennen met een heel oud antiek karretje en een oudere shetlandpony, hierdoor heeft ze zoveel kracht in haar handen ontwikkeld dat ze kon leren schrijven. Tevens kan ik onze haflinger ook met een aangepast australian zadel rijden, ik heb verschillende botbreuken gehad en het zadel klemt mij vast zodat ik niet zo gauw pijn krijg en niet meer hoef te lichtrijden. Het rijden gaat wel met iemand ernaast maar dat vinden we niet erg. Ik zou graag meer met de materialen en t paard willen werken, k vind het jammer dat er op dit moment te weinig mee gedaan word, heb veel ervaring in de zorg en kan mensen/kinderen prima begeleiden. Tot nu toe heb ik nooit hulp gehad van anderen en alles zelfstandig bereikt wat we wilden bereiken. Mijn vraag is of er mensen zijn die weten hoe het verzekeringstechnisch zit om met andere mensen te gaan rijden, of men ons bij een stichting of vereniging kan onderbrengen zodat ik misschien een verdere opleiding in die richting kan doen en het voor ons ook leuk en verantwoord blijft om samen meer plezier te gaan beleven.
Wij hebben een website waar ook foto's van ons opstaan. Google maar eens op de Bunnyhoeve. Vriendelijke groeten Selky

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:45

selky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:38

Bedankt voor je reactie, van deze opleiding ben ik op de hoogte. Ik heb daar alleen onder de voorwaarden die de FPG stelt geen gelegenheid voor.... Dat vind ik wel erg jammer dat men niet buiten de lijntjes kan denken maar t gaat me vast nog wel lukken om het stukje certificaat erbij te krijgen op termijn.
Vriendelijke groeten Selky

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:14

hallo

even offtopic misschien maar hoe doe jij dat met die rolstoel in de kar mijn vriendin zit nu in een rolstoel en wil ook mennen met haar
paard.

mvg marijke

selky

Re: Wie kan helpen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 09:29

Hallo Marijke,
Kijk maar eens op onze website even googleen op de Bunnyhoeve en dan onder het kopje onze andere dieren. Daar staat een foto van de aangepaste wagen met mij en mn dochter erop. Mocht je meer willen weten dan kan je ook contact via de mail opnemen via deze website. vr gr Hilke

xStrawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:39

Hartstikke goed!!
Lekker blijven doen! :j :j

selky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:57

Nienke1308 schreef:
Hartstikke goed!!
Lekker blijven doen! :j :j

Hallo Nienke, doen we ook! K ben aan t uitzoeken hoe ik er nog meer mensen blij mee kan maken op een verantwoorde manier!

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:38

Misschien is er een mannege in de buurt waar ze een FPG instructeur hebben waar afspraken gemaakt kunnen worden!?

selky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 06:58

Hallo Muisje, Bedankt voor je reactie.
Deze opties heb ik allemaal bekeken en ik kom er hier niet goed mee uit! Ik wil nl zelf graag de mensen met ons paard en onze wagen begeleiden en wil heel graag de mogelijkheid krijgen om naast de verzorging van mijn dochter met een hoge dwarsleasy de opleiding daarvoor te kunnen doen! Helaas kan ik haar niet zo maar een paar dagen per week meenemen naar bv arnhem om daar met aangepaste bus, koetstrailer ( die ik niet heb en zou moeten huren) met paard en wagen daar op de accomodatie les te krijgen...... Naast de kosten die dat zou meebrengen levert dat heel veel problemen op met alleen al aanpassingen....Iemand anders ons dier en materiaal ter beschikking stellen wil ik niet...., daar heb ik niet zo lang voor gespaard en gevochten! Ik heb nl nooit van enig sportfonds of wat dan ook financiele ondersteuning ergens van kunnen krijgen en overal zelf hard voor moeten werken! K hoop dat je mijn reactie niet als negatief ziet maar als ik zelf niet met mijn paard mag werken voor iets wat me heel mooi lijkt om te kunnen doen dan laat ik het erbij en ga ik af en toe zomers er eens op uit met mijn dochter wanneer haar gezondheidstoestand dat toelaat! Vriendelijke groeten, selky

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 07:18

Hoi, ik snap nog niet helemaal wat je wilt. Bij de fpg bestaat voor zover ik weet nog geen opleiding om menlessen te gaan geven. Dus dan kom je uit op een diploma voor het lesgeven aan ruiters. Wat ik zo lees heb je daar weinig aan omdat je wilt gaan mennen.
Volgens mij kun je dan makkelijker een eenmanszaak oprichten en daar een verzekering bij nemen die je dekking geeft als je anderen lesgeeft. (Dit kan ook in stichtingsvorm, maar dat is duurder om op te zetten.)
Je kan ook met een plaatselijke (fpg) manege of zorgboerderij om tafel gaan en vragen wat daar de mogelijkheden voor je kunnen zijn. Die kunnen soms wel iets regelen met de verzekering. Vooral omdat wat jij wilt eigenlijk niet in opleidingsvorm bestaat en je dus geen diploma met verzekering kunt halen.

Laat mij anders even per pb weten in welke regio je zit en dan kan ik kijken of ik daar mensen ken die je op weg kunnen helpen.

selky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 10:30

Hallo, bedankt voor je reactie.
er bestaat wel degelijk een opleiding instructie mennen met gehandicapten via de fpg, je moet eerst orun doen daarna een commandantencursus en daarna kun je pas aan de opleiding beginnen..... die word gegeven in arnhem! K zal je even een mailtje sturen via mijn mailadres. kan k je wat meer vertellen over wat ik precies graag wil bereiken! Vr gr selky

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:46

Oke jammer dat het niet tot een mogelijkheid behoort. Echter lijkt het er op dat je iets wil wat op dit moment nog niet mogelijk is..
Succes, indien ik hier nog iets over hoor zal ik het zeker ook laten weten...

selky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:43

Ok dank je wel alvast! Groetjes selky
cbrmuisje schreef:
Oke jammer dat het niet tot een mogelijkheid behoort. Echter lijkt het er op dat je iets wil wat op dit moment nog niet mogelijk is..
Succes, indien ik hier nog iets over hoor zal ik het zeker ook laten weten...

ponyevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:23

wat mooi dat het zo kan!