Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cristel1 schreef:Dankjewel. Goede tip.
Ik woon in Oost-Brabant dus het is denk ik handiger als ik probeer een proefles Western hier in de buurt te regelen. Weet je misschien een goede Western manege in de buurt van Sint-Oedenrode/Eindhoven?
Groetjes,
Cristel
Cristel1 schreef:Rina,
Ik denk dat je een goed punt hebt met het minder opgooien door Westernpaarden. Dat zou best eens heel belangrijk kunnen zijn. Ik heb geen eigen paard, en rijd op manegepaarden, en ik merk heel veel verschil tussen paarden die hoog opgooien (voelt heel erg uit balans), en paarden die dat niet doen (voel ik me zekerder, het paard voelt dat ook, en daar zijn we dus beiden gelukkiger mee).
Linda,
Omdat ik geen eigen paard en stallen heb, is mennen voor mij geen optie vrees ik. Ik heb wel van meer mensen gehoord dat dit een heel leuke manier is om met paarden bezig te zijn als je niet wilt of kunt rijden. Misschien komt het er in de toekomst van. Waar leer je zoiets eigenlijk?
Vwb het Westernzadel: ik zal dat gewoon een paar keer moeten proberen. GA elders op de site zoeken naar een goede Westernmanege.
lindatexel schreef:de laatste 10 jaar dat ik nog onder het zadel gereden heb, reed ik met een friese hengst , heel groot paard en die gooide ook altijd hoog op, vooral als hij in galop sprong. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik op hem in onbalans raakte, integendeel, door zijn breede romp zat ik als een vorst. Ik heb vroeger ook een volbloed gehad en wel eens op een arabier van een familie lid gereden. Door hun smalle romp raakte ik wel gauw in onbalans. Een breed paard is daarom voor mij veel plezieriger te rijden, ook fjorden en ouderwetse haflingers.
kohtje schreef:Waarom zou je voor western nog meer evenwicht moeten hebben? Als je bv trail kiest gaat dat toch het meest in stap?