Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:via de site van de federatie paardrijen gehandicaten kan je allerlei mensen organisaties en zadels vinden in dit genre
landvrouw schreef:er zijn veel plaatsen waar ze zadels aanpassen..
landvrouw schreef:Ik weet niet wat voor een zadel je nodig hebt, maar ik zou wel eens na kunnen vragen waar ze dit bij ons op de manege doen.
Marigold schreef:eigenlijk zou je dan een combi van zadelkenner en ergotherapeut moeten hebben.
misschien eens een mailtje sturen naar het fpg met je vraag.
weslyjune schreef:Dit is een oud topic, maar hij kwam op via google en ik zoek (ongeveer?) dezelfde informatie.
Ik zoek voor een ruiter met een lichte handicap een aangepast zadel. Zijn er ondertussen mensen/bedrijven die met je mee kunnen denken over welke aanpassingen passen bij iemands handicap? Bijvoorbeeld wel of juist geen elastieken om iemand in het zadel te houden.
weslyjune schreef:Dit is een oud topic, maar hij kwam op via google en ik zoek (ongeveer?) dezelfde informatie.
Ik zoek voor een ruiter met een lichte handicap een aangepast zadel. Zijn er ondertussen mensen/bedrijven die met je mee kunnen denken over welke aanpassingen passen bij iemands handicap? Bijvoorbeeld wel of juist geen elastieken om iemand in het zadel te houden.
cobiie schreef:Ik zou contact opnemen met DVB foundation, die moet je wel wat adresjes kunnen geven die je verder kan helpen.
WendyBZ schreef:Ik zou eens informeren bij Harrie van den Bosch in Nijeholtpade. Kunnen een hoop dingen zelf maken en als ik me niet vergis hebben ze in het verleden ook wel eens dat soort dingen gedaan.
Jet schreef:soms is de balans op het ene paard weer heel anders dan op het andere paard en een geroutineerd instructrice ziet dat als het goed is best wel snel.
Rivano schreef:Niet vanuit een bedrijf dat dergelijke zadels aanbiedt, maar wel zadelmakers die eventueel wat kunnen doen. Maar is verrassend weinig, aangezien het ook fijn zou zijn als er iemand meekijkt/meedenkt over waar de aanpassingen het beste zouden moeten komen. Geen idee hoe andere minder valide ruiters dat doen. Het zijn of gewone zadels, of meteen voor zwaar gehandicapt.
Vond zelf wel zo'n Wintec kunstof zadel fijner. Die met een contourblock ervoor, maar die hebben niets voor achter het bovenbeen maar misschien bestaat er iets van megasecondelijm en plak je zo'n los contour block achter het bovenbeen. Of misschien dat een zadelmaker dat wel kan.
Syrianda schreef:Vanwege een beperking heb ik ook een balans probleem.
Dit kwam vooral naar voren in het zadel.(maar ook in dagelijkse leven) Nu heb ik sinds vorig jaar een nieuw zadel: Baloun.
En in dit zadel ( gel gevuld) is mijn balans probleem bijna weg. Je zit dichter op je paard. Gaat qua beweging prettiger mee in het zadel.
Ik heb getwijfeld of ik door moest gaan met rijden.....met dit zadel twijfel ik niet meer.
faunty schreef:Het wintec pro endurance zadel is dan een beter model, hiervan kan je hoek van het contour blok aanpassen, en er zit ook een blok achter je been