even voorstellen ik ben simone 17 jaar en ik heb een probleem
nou ik heb al ruim 5 jaar last van mijn knieen.
ik probeer het zo goed en kort mogelijk uit te leggen:
ik deed aan korfbal al sinds mijn 6e. Op een gegeven moment kreeg ik last van mijn knieen.
eerst naar de fysio van de vereniging zelf die zei dat ik een jumpers knee had. dus ik kreeg
speciale bandjes, tape etc om de pijn tegen te gaan. Ook lange tijd halve wedstrijden gespeeld.
maar op een gegeven moment werd het zo erg dat ik na de trainingen gewoon ijs op
mijn knieen moest leggen van de pijn!
Voor mij was sporten gewoon geen optie meer vandaar ben ik daar inmiddels 2 jaar mee gestopt!
Ik naar de dokter, die vertelde mij dat mijn knieschijven te hoog staan. het kraakbeen erachter raakte geirriteerd met ontsteking en vocht in mijn knieen als gevolg. Ik ben nu zelf de naam kwijt (wie weet die. het zijn allemaal letters wat weer iets in het latijns ofzo betekend) . Ook heb ik theaterknieen (ik geloof dat dit ook weer een gevolg van... is).
Al met al ik naar de fysio,
moest ik de spieren in mijn bovenbenen gaan trainen. Verder moest ik in het begin alle vormen van belasting voor mijn knieen weglaten.
dus niet fietsen, traplopen, hardlopen al helemaal niet etc etc.
Toen kwam nog het leukste nieuws: dit zou niet zomaar over gaan!
op zn minst schatte hij 3 jaar in..! mocht na die 3 jaar de [ijn gelijk zijn of erger zijn geworden ging hij kijken of ik in aanmerking zou komen voor een operatie
en dat heeft weer te maken met mijn groei... (leeftijd)
Ik loop nu inmiddels al 2 jaar iedere week bij de fysio. Ik mag nogsteeds niks doen aan sport (alleen paardrijden doe ik dus wel)
ik merk amper tot geen verbetering behalve dat er minder vocht in mijn knieen zit en ik zak er bijna nooit meer doorheen.
maar de (zeurende) pijn blijft hetzelfde
Nu mijn vraag:
-Heeft iemand dit ook?
-zo ja, is er iemand die mij hoop kan geven dat het goed komt?
-hoe rijden jullie paard? ook met brace? ik had voor mn jumpers knee toen deze: patella brace van Push dat werkte super! maar onder me rijbroek kan dat dus niet..
ik heb ook weer een heel ander soort brace nu omdat die dus voor de knieschijf is om die te ontlasten maar die is ook bijna niet te doen met paardrijden
ik laat mijn knieen nu intapen voor het rijden dit werkt opzich wel maar als je zweet zelfs het speciale tape laat snel los...
zijn er nog tips??
alvast bedankt
Dr. Prakken in Utrecht (WKZ) is een erg goede!