Paard helpt kind praktijk voor kinderen jeugdcoaching

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendelijn

Paard helpt kind praktijk voor kinderen jeugdcoaching

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 21:17

Paard helpt kind gaat uit van mogelijkheden in plaats van beperkingen. Door niet de klacht maar de kracht centraal te zetten ontdekken kinderen wie ze zijn en wat ze kunnen. Met de paarden wordt een ontdekkingsreis ingezet op zoek naar je eigen kwaliteiten en kracht door paardenkracht!
Eigen kracht door paardenkracht!

Kindercoaching is een laagdrempelige, kortdurende begeleiding voor kinderen vanaf 4 jaar.
Een kindercoach helpt het kind de oplossing in zich zelf te zoeken en te vinden om de gewenste doelen te bereiken. Tijdens het coachingstraject maak ik gebruik van verschillende interventies zoals kids skills, spelen,rollenspel, kinderkwaliteitenspel en nog veel meer en heel vaak zal ook mijn paard mee doen.
Het omgaan met paarden heeft een bijzondere werking. Het paard is groot, sterk en indrukwekkend en tegelijker tijd warm, zacht en aaibaar. Een paard neemt je zoals je bent. Samen met het paard leert het kind de eigen kwaliteiten en mogelijkheden ontdekken en te gebruiken in situaties die voor het kind moeilijk zijn.

Kijk voor meer info op www.paardhelptkind.nl of stuur een PB.

Shadow0

Re: Paard helpt kind praktijk voor kinderen jeugdcoaching

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:27

Wat mij betreft heeft de hulpverlening een nieuwe slogan nodig om "gaat uit van mogelijkheden in plaats van beperkingen" te vervangen. Ik krijg er jeuk van namelijk. (Sorry. Ik waardeer het idee wel, ik weet ook hoeveel invloed paarden kunnen hebben, maar ik heb moeite met het jargon.)

Wie bedenkt overigens de gewenste doelen? Zijn dat de kinderen of de ouders of jij?

Nicole288

Re: Paard helpt kind praktijk voor kinderen jeugdcoaching

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:31