!Zoals sommige wel weten is dat ik mijn kruisbanden finaal heb afgescheurt ( rechter knie), en geopereerd zou worden dit is inmiddels 2 jaar geleden.

Ik ben niet geopereerd omdat het bij ons niet goed uitpakt * in mijn famillie komt veel en te vroeg slijtage voor *
waardoor als ik 30 ben een nieuwe knie moet, dit betekend dan helaas niet veel goeds, maar zolang ik niet op ongeljike riggels ga staan of onverwachte bewegingen maakt, ben ik wel wat pijnlijk enz, maar t gaat.
Nu heb ik LINKS pas mijn kniebanden helemaal uitgerekt ( zit totaal geen rek meer in ), dt hoort tzt weer terug te komen * laten we hopen van wel*
Nu wilde ik vertellen, dat de twijfel die er 2 jaar terug was of ik ooit nog op de rug van een paard zou kunnen/mogen ziten , tot nu nooit is waargemaakt GELUKKIG!!!
Ik heb wel te horen gekregen dat ik niet meer mag rijde, ik ben eigenwijs en doe dit tog, de artsen zijn verbaasd dat het tog zo goed gaat en zien dit als iets leerzaams voor de artsen.
Inmiddels mijn eigen paard en ik ben toch echt een 'spring'-ruiter.
Ik spring 3xp.w en train verder dressuur en wil weer SGW gaan trainen..

Ik vond het leuk te vertellen dat een ruiter met deze blessuren * het feit dat mijn rugenwervels WAREN verschoven en bekkens WAREN gekanteld 3 jaar teurg, waar ik nog veel last van heb *
ik gewoon ontzettend fijn kan rijden zonder pijn, het springen gebeurt nu op 1.30m /1.40m (niet altijd ) maar dat is tot nu toe ons 'niveau'
er zijn hier en daar wel watr opgetrokken heupen , en ts moeilijk om dat te verbeteren,
Mijn vorige instructeur vertelde mij dat ze het een uitdaging vond een ruiter met een soort beperking tog te trainen en hoger op te leiden.. dit was dan zowel voor ruiter als instructeur een uitdaging...
Ik heb een foto van een maand of 2 geleden ts 1.m, hoger waren we niet echt gegaan * niet wat op de foto stond * .
____
Ik vond dit wel leuk om medetedelen dat eenruiter met een beperking in de knieén en rug BIJNA even goed /makkelijk * misschien met een iets andere omweg* kan presteren met de juiste begeleiding,
Sorry voor het lange verhaal, Misschien niet zo intresant maar wilde het wel even kwijt

of te wel : Met juiste begeleiding kan je best wel ver komen ! GEEF NOOIT OP
hier een foto:

Bedankt!!