Wie rijdt er paard met een heupprotese?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JufMarja

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-10-07
Woonplaats: Laarbeek

Wie rijdt er paard met een heupprotese?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 13:52

Hoi allemaal,
Ik heb reuma en daarbij slijtage aan mijn gewrichten. Mijn heup zal over een niet al te lange tijd vervangen gaan worden. Ik zie er flink tegenop en vraag me af of je met een heupprotese ook kunt paardrijden. Heeft iemand hier ervaring mee?
We proberen het zo lang mogelijk uit te stellen maar de pijn wordt steeds heviger.
Ik zou het heel erg vinden als ik niet meer zou kunnen rijden....
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes Marja

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Wie rijdt er paard met een heupprotese?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:54

Een vriendin van mij heeft pas een sportheup gekregen in Belgie. Nu rijdt ze zelf niet meer en heeft ook geen plannen daartoe maar volgens de orthopeed daar zou ze hiermee gewoon kunnen rijden.
Verder ken ik nog iemand die hier in Nederland een heupprothese heeft gerkegen en ook zij rijdt weer volop.

Vitaquilla
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Wie rijdt er paard met een heupprotese?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:47

ik heb ook nog geen id of je met een heupprotese kan rijden. zelf heb ik ook een versleten heup en vraag me af hoe jij nu rijd.. ze willen mij nog niet helpen met een prothese omdat ik daar veel te jong (19) voor ben.. wil toch blijven rijden. heb jij aanpassingen aan je zadel oid?

JufMarja

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-10-07
Woonplaats: Laarbeek

Re: Wie rijdt er paard met een heupprotese?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 20:20

Allereerst bedankt voor jullie berichtjes!
Ik hoop echt dat ik daarna nog kan rijden:D Dat zou wel heerlijk zijn! Mij willen ze ook nog geen nieuwe prothese geven omdat ik ook nog te jongen ben (23). Ik rijd op een gewoon dressuurzadel zonder aanpassingen. Het doet gewoon erg veel zeer in het begin. Daarna wordt de pijn minder. En hoe zit dat bij jou?? Hoe doe jij dat? Op wat voor paard rij jij?
Kijk uit naar je berichtje!

Vitaquilla
Berichten: 459
Geregistreerd: 20-11-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Wie rijdt er paard met een heupprotese?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:20

ik rijd ook op een gewoon dressuur zadel. ben wel aan het kijken voor verende stijgbeugels. in het begin gaat het wel maar naar 10 minuten gaat het heel veel pijn doen. en daarna krijg ik een soort van dood/slaperig gevoel in mn hele been. ik heb een 8 jarige kwpner, die er nog heel veel moeite mee heb, daarom heb ik ook een goeie bijrijder. (heb ook een chronische slijmbeurs ontsteking in mn schouder.. mijn hele rechter kant is dus slap).

wendymariska
Berichten: 23
Geregistreerd: 29-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:07

ik heb ook reuma(bechterew) daarbij groeien mijn gewrichten aan elkaar vast pffft helaas zit het bij mij in mijn onderrug en heupen dus ik mag helemaal niet meer rijden,hoop voor julie dat het helemaal goed komt en julie lekker kunnen blijven rijden.

sterkte.

groetjes wendy

r_vanreenen
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:02

Ik ben 32 jaar en heb 8 jaar geleden een nieuwe heup gekregen en 2 jaar geleden weer een nieuwe omdat de andere verkeerd geplaatste was. Nu is mijn vraag of ik weer mag paardrijden. Hopenlijk is er iemand van mijn leeftijd die het zelfde heeft meegemaakt of iemand kent.