lies afwijking ! (wil op ponykamp maar hoe leg ik dat uit.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marysa123

lies afwijking ! (wil op ponykamp maar hoe leg ik dat uit.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 15:10

iheey allemaal.! :D ik heb een probleempje.. ;(

namelijk: ik heb een spier en een pees bij mijn lies. (bekken) die bij de aansluiting niet goed hun werk doen. dat is natuurlijk niet zo leuk. met opstappen op mijn paard met afstijgen en zelfs met het aangeloperen doet het pijn. ;( nu ga ik naar de fiso en die zegt dat als ik lang blif oefenen dat het vanzelf wel weg gaat.. nouwja. naar de zomer dus. en ik wil graag van de zomer naar een ponykamp. :o hoe kan ik uitleggen dat ik moeite heb met het aangeloperen. opstijgen en afstijgen. ??? ik ben zeker gevorderd tij al meer als 5 jaar. maar ik heb dus moeite met vooral aangaloperen.!!! ;( asjeblieft help me.! :D xxx marysa

fro

Re: lies afwijking ! (wil op ponykamp maar hoe leg ik dat uit.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:12

Ik weet niet of het uitmaakt wat voor kamp. Want eventueel kun je misschien voor een ijslander kamp kiezen. Dan kun je ook tölten en eventueel telgangen. En dan op en afstijgen, misschien van te voren al aangeven.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:12

Gewoon zeggen, er zijn wel meer mensen met beperkingen. Ik heb een periode gehad dat mijn rechter knie een flinke klap had gehad en de spieren opnieuw moesten worden opgebouwd. Gewoon blijven oefenen en eerlijk zijn tegen je instructeur/trice

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:14

net hetzelfde zoals je het hier uitlegt. Dan snappen ze het wel hoor.
Die mensen horen wekelijks wel zo'n problemen dus ze begrijpen dat zeker en vast wel. En anders laat je je ouders even een briefje schrijven waar zij alles uitleggen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:16

Inderdaad gewoon van te voren aangeven misschien kunnen ze een wat kleinere pony voor je reserveren als dat zou helpen met op en afstappen. Ze zullen best wel bereid zijn om er rekening mee te houden. Zou er alleen niet op het laatste moment mee komen gewoon vermelden bij de aanmelding en aangeven op welke manier ze je zouden kunnen helpen hoor je vanzelf wel of ze daar toe bereid zijn.

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:02

Ik vind dat je nu een hele goede uitleg geeft. Gewoon van te voren aangeven!! Desnoods telefonisch contact zoeken kan je altijd nog een ander ponykamp zoeken. IJslanderkamp is inderdaad een idee (en leuk, jaren geleden gedaan!!).
Succes!!

marysa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 12:57

super dankjewel .! :P maak me er wel enorm druk over. jij als heel lang en dan moet ik in een beginnersgroep omdat ik slegt kan galoperen door mijn lies.!! maarjaa... dankje
Kimmie_girl schreef:
Ik vind dat je nu een hele goede uitleg geeft. Gewoon van te voren aangeven!! Desnoods telefonisch contact zoeken kan je altijd nog een ander ponykamp zoeken. IJslanderkamp is inderdaad een idee (en leuk, jaren geleden gedaan!!).
Succes!!

Kimmie_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:09

Ik weet nog van het ijslanderkamp dat er met de 1e dag gekeken werd hoe iedereen reed en van daaruit werd je in groepen gedeeld.
Het gaat ook om de lol die je op ponykamp hebt. Maak er gewoon zelf een topweek van!!!!

Al contact gezocht met het ponykamp wat je op het oog had?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:27

Waarom zou je in een beginnersgroep moeten als je verder gewoon netjes kan rijden, alleen door een medisch probleem moeite hebt met op- en afstijgen en het (aan)galopperen? Als ze je daarom in een beginnersgroep doen, dan zou ik daar niet eens op ponykamp willen!
Wel het is het belangrijk om te melden. Meestal heb je bij het aanmeldformulier een ruimte om opmerkingen te plaatsen of zelfs een aparte ruimte voor medische bijzonderheden. Meteen daar vermelden, dan is het meteen duidelijk. Heeft de leiding er vragen over, dan nemen ze wel contact met jou op.

Niet te druk om maken hoor, ik heb jarenlang ponykampen begeleidt en er zaten wel vaker dit soort dingen tussen. Zo hadden wij ook een meisje dat een spatisch been had: Zij kon ook niet zelfstandig opstijgen, ze had haar ene hak altijd opgetrokken en kon moeilijker eenzijdige been hulpen geven. Maar zij kwam altijd gewoon in de gevorderde groep hoor.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:47

Als je een keuze hebt gemaakt voor een kamp kan je misschien daar alvast een paar lessen rijden, dan kunnen ze meteen zien wat je kan en je op je eigen niveau indelen.

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:29

Je hoeft je daar niet zo druk over te maken hoor! Gewoon even contact op nemen met de manege waar je graag naartoe wilt en ik weet zeker dat niemand er moeilijk over zal doen dat je niet kan galopperen. Er zijn genoeg kinderen die dat bijvoorbeeld eng vinden op een nieuwe pony en het daardoor ook niet willen dus ik weet zeker dat iedereen er begrip voor heeft! Heb een vreselijk leuk ponykamp!!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:23

meis je bent pas 11 zie ik, ik zou gewoon je ouders eens goed laten informeren en uitleggen, moet toch geen probleem zijn!

ebn830

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:53

Als je het aangeeft dan kunnen ze er zeker rekening mee houden. Even van te voren contact opnemen id. heel veel plezier!!!

Fleur135

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:58

Je kan het ook gewoon zeggen,
Met een paar aardige mensen willen ze vast wel naar je luisteren