aangepast rijden omg Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

aangepast rijden omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 17:23

Mijn jongste is slechthorend,dus een gewone manege is geen optie.Ze moet kunnen liplezen als het te ver weg is.Is er in de omg van Rotterdam een manege voor kinderen met een handicap?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:37

Shadow0

Re: aangepast rijden omg Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:09

Slechthorendheid hoeft niet automatisch een reden te zijn om niet in een gewone les mee te kunnen rijden. Naast de tip van Loiz zou je ook gewoon een leuke manege kunnen proberen (ik ken ze niet) waar de instructeur wel creatief mee wil denken. Waarom denk je dat aangepast paardrijden het beste is voor je dochter?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 18:45

Als iemand in het midden staat zo als ik veel zie bij een manege,dan hoort zij die persoon niet en weet ze dus niet wat ze moet doen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:54

marleen_usar schreef:
Als iemand in het midden staat zo als ik veel zie bij een manege,dan hoort zij die persoon niet en weet ze dus niet wat ze moet doen?

Maar daar zijn afspraken over te maken: bijvoorbeeld door gebaren en op tijd aangeven, en dat de instructeur haar even bij zich roept voor gedetailleerdere uitleg. Er zijn meerdere ruiters die slechthorend zijn en die met succes in een gewone groepsles hebben gereden. Je kunt best eens kijken op een manege of daar wat bij te overleggen valt. Ik zou zeker ook bij de Hazelaar gaan kijken, maar niet op voorhand andere opties uitsluiten.

(Slechthorendheid hoeft namelijk niet altijd veel beperking op te leveren, en ik denk dat het heel belangrijk is dat je als ouders ook meegeeft dat er met wat creativiteit echt wel een mouw aan te passen is, en dat je aan heel veel 'gewone' activiteiten mee kunt doen. Hangt uiteraard ook af van de hele situatie: hoe handig is ze, hoe sterk sociaal gezien, is ze faalangstig, etc.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:15

Ik heb eens even gekeken, maar het leuke van de Hazelaar is dat het een omgeving is met geintegreerde lessen :j Als ik naar de lessen van onze eigen ruiters met beperking kijk, zijn het lessen met (meestal) een enorme afstand tot de gewone lessen, waar je weinig kans hebt om echt vriendschappen te sluiten.
Voor onze doelgroep geen probleem maar ik kan me voorstellen dat het voor je dochter erg leuk is om dat wel te hebben. Maar juist in een omgeving als de Hazelaar lijkt dat wel heel goed mogelijk!

Dus ik herzie mijn mening :) Ga toch maar eerst eens bij de Hazelaar kijken :j

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:54

Hippisch Centrum Barendrecht, daar reed ook iemand die echt doof was maar die reed wel mee in de springles. :))

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 13:22

Maar hoe kon die alles verstaan dan?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:25

Ze hoeven niet alles te verstaan, maar sommige manege's/instructeurs willen weleens meewerken om bijvoorbeeld bepaalde seinen/handgebaren te gebruiken tijdens de les. En zodra een dove ruiter goed kan rijden kan ie ook wel springen, als je aanwijst dat ie daarover moet dan heeft de ruiter nauwelijks beperkingen aangezien hij wel kan sturen en meebewegen.

Do86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:38

Ik ken manege de Hazelaar, dit is een goede manege waar ze rekening houden met beperkingen, een telefoontje waard denk ik!

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:19

ik werk als vrijwilliger bij manege de hazelaar en er zijn ook kinderen met hoorproblemen en die rijden daar in valide lessen daar kan je gewoon op jou niveau rijden maar houden ze wel extra rekening met je beperking en meestal op een gewone manege rijden er min 10 in een les en hier max 7

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:16

Ik ken ook een instructie die altijd haar stemgeluid laat versterken. Als ze buiten een groepsles geeft, gebruikt ze een soort van megafoon. (iets beschaafder, zachter afgesteld, maar ze praat in een microfoontje en draagt een megafoon bij zich) Bij privelessen kreeg ik een keer een soort walkietalkie in mijn zak, waardoor ik haar stem versterkt hoorde. Ik heb zelf geen gehoorbeperking, maar dit was de keuze van de instructie die niet de hele bak over wilde schreeuwen.
Misschien is dit voor jullie ook een optie? Dit zou namelijk ook kunnen wanneer je in de buurt een "gewone" leuke manege hebt gevonden.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:21

Ik denk dat stichting aloha wel iets voor u is.
daar zijn veel kinderen met een handicap en meerdere leuke pony's die alles braaf doen.

www.stichtingaloha.nl

misslauzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:57

manege de hazelaar kan je proberen

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:34

ik heb jaren op manege de hazelaar gereden! Het is een aanrader!