Vrijheidsdressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMaximexxx

Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 11:29

Hallloo, ik heb me net even aangemeld want ik wil graag gaan beginnen met vrijheidsdressuur.
Zoals ik allemaal lees is kan iedereen het, alleen heb ik zelf het gevoel dat dit voor
mij echt onmogelijk is gewoon :P
Daarom hier mijn vraag: (misschien is het al een keer gevraagd ofzo, maar ik bent slecht in zoeken hier)

Hoelang hebben jullie er over gedaan, wanneer zijn jullie begonnen, hoe oud was je paard,
wat heb je als eerste geleerd enzo.. ik wil al wat voorbereid zijn!

alvast thaankkss

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:40

Dit hoord hier niet, hiervoor moet je hier zijn, [GVL] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren
Alleen weet ik niet of dat kan met 1 post, aangezien je 25 nuttige posts moet hebben voor je toegang krijgt tot het hele forum.

Ik heb even getemt ;)

Captain

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:46

Allereerst welkom op Bokt. ;)
Dit topic hoort inderdaad bij [GVL] Grondwerk, Vrijheidsdressuur en Longeren
Allereerst is het handig om de FAQ even door te lezen.
[GVL] FAQ Vrijheidsdressuur (lees dit eerst!)

Vrijheidsdressuur is voor niemand onmogenlijk, iedereen kan het. Eigenlijk ben je nooit uitgeleerd dus de vraag 'hoe lang hebben jullie erover gedaan' kan eigenlijk niet gesteld worden. ;)
Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met een 11-jarige friese ruin. Ik heb eerst de basis geleerd (meelopen, halthouden, achterwaarts targetten) en daarna begonnen met de makkelijke kunsten. (Jambette, kusje geven, flemen etc.)

Voor meer tips kun je bij zoeken 'vrijheidsdresuur' intypen, dan kom je al veel informatie tegen. Kijk ook even op www.everyoneweb.com/NALANTA Deze site is van een vriendin en mij en word ook wel de 'Online VD-Bijbel' genoemd. Perfecte site voor de beginnende en al wat gevorderde VD-er! Alles staat er van begin tot einde in uitgelegd.

Veel plezier op Bokt en met VD! ;)

Nicole288

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:03