rijden met een handicap/onderbeenprothese

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

seles40

rijden met een handicap/onderbeenprothese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:13

Hai allemaal,
ben hier nieuw. Mijn naam is Sylvia ben 40 jaar en er is bij mij 2 weken geleden mijn onderbeen geamputeerd.
Nu gaat het nog zeker een week of 5 duren voordat ik mag gaan leren lopen met een prothese, maar ik wil dadelijk
ook weer heel graag paardrijden.
Wie kan mij tips geven of helpen. Ken jij iemand misschien jijzelf wel die met een onderbeenprothese rijd deel je verhaal met me.
Ik ben zeer nieuwsgierig hoe iemand het aanpakt.
Er zijn al mensen geweest die zeggen dat ik gek ben door weer op mijn paard te kruipen maar tja mocht ik eraf vallen kan ik al een half been minder breken ;)
hopelijk hoor ik iets van iemand.
groetjes sylvia en een hoef van mijn 2 kanjers ezra en passoa

Romyjuh_Xx

Re: rijden met een handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:08

Normaal gezien moet dit kunnen.
Ik kan je hier verder niet mee helpen,
Veel sterkte ieder geval

ship

Re: rijden met een handicap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:48

op een stal waar ik regelmatig kwam was er 1 die had het zelfde probleem die reed ook gewoon wel had ze 1 beugel veel korter dan de ander en haar rijlaarzen gedeelte aan kunnen passen...hier zijn veel mogelijkheden in als ik haar een keer tegen kom zal ik eens vragen of een een aantal foto's zou mogen maken voor je..maar het is zeker mogelijk om weer te rijden..

seles40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 21:55

Hey thanks allemaal voor de steun.
Ik had die topic helaas niet gezien zal er zo ff naar zoeken en misschien idd een idee om mijn bericht erbij te plaatsen.
Zou het heel fijn vinden om er foto's van te zien, super.
Ik ben nu een beetje aan het wennen om met de rolstoel met mijn 2 kanjers bezig te zijn, wauw wat zijn ze dan groot zeg haha, maar goed dat ze opgevoed zijn.
Hou jullie op de hoogte
groetjes syl

huppelz

Re: rijden met een onderbeenprothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:11

welkom Sylvia :)

Hoe gaat het met je?
Groetjes,
San

seles40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 00:23

Hai San,

Ja het gaat goed, kan sinds maanden weer horizontaal in bed liggen sliep de laatste maanden zitten omdat het vanwege de pijn niet anders kon. Heb nu geen pijn meer ben van de morfine af en de wereld lacht me weer toe.
Thanks groetjes syl

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:29

wij hebben in de buurt hier een manege die gespecialiceert is in het paardrijden/les geven van mensen met een handicap
of zoals in dit geval een prothese ik heb hier stage gelopen, en heb verschillende mensen leren kennen met een beperking.
der rijdt daat ook een meisje met een onderbeen prothese en dat gaat hardstikke goed, het vergt wat oefening, maar met
de juiste hulp moet dit geen probleem zijn, dat meisje rijdt nu al 1.5 jaar met een onderbeen prothese, er zijn alleen wel verschillende aanpassingen gedaan kwa het rijden. en de paarden zijn hier ook op getraint.

maar ik geloof dat je met veel gedult en doorzettings vermogen gewoon weer op je eigen paarden kan rijden, al zal je in het begin
verschijnlijk wel hulp nodig hebben met veel dingen.

succes en iig beterschap,
en laat het weten hoe het gaat :)

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:29

Hey Seles,

Go for it girl! En kijk ook even op de site http://www.sabinepeters.nl zij rijdt ook met een onderbeenprothese.
Voor vragen zijn wij altijd bereikbaar!

daantjuhhh

Re: rijden met een onderbeenprothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:39

Ik heb vorige week nog een ruiter de muur zien springen met 2 onderbeen protheses.
(pauciance heb geen idee hoe je dat schrijft)
Maar dat is een muur die steeds hoger gaat.

Echt heel knap.
Als dat kan, dan denk ik dat je met de juiste begleiding ook gewoon leuk moet kunnen paardrijden!

seles40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 09:12

Zo jullie geven me weer moed whahaha. Ik had ook niet getwijfeld dat ik ooit weer op mijn kanjers zou kruipen, maar idd zoals Kitty_luna schreef er zullen aanpassingen nodig zijn.
STable Anable wauw, heb ff vlug gespiekt ga dadelijk eens goed op mijn gemakkie rondkijken.
Ik kan niet wachten tot ik aan de gang met prothese.
Thanks allemaal voor jullie positieve input ik houd jullie op de hoogte.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:19

Wij hebben hier iemand op stal met een onderbeenprothese. Ze doet er alles mee, ze reed in het verleden zelfs jonge paarden in met haar prothese. Nu rijdt ze nog steeds meerdere paarden en dat gaat haar heel goed af, ze rijdt keurig en ook de moeilijkere paarden kan ze heel goed mee weg.
Het heeft misschien wat tijd nodig, maar er zijn veel mogelijkheden.
Naast het paardrijden doet ze ook aan fietsen en is ze vorig jaar van Marseille (frankrijk) naar Rotterdam gefietst, in haar 1tje!!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:08

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele oneliners verwijderd. Graag ontopic blijven reageren.