heb een ouder paard die erg gebaat zou zijn met af en toe stukje wandellen
nu ik niet veel verder kom dan paar honderd meter vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met een paard naast een rolstoel of scootmobiel
en zo ja hoe hebben jullie je paard daar aan laten wennen / geoeffend etc
Heb er zelf geen ervaring mee, lijkt me een super initiatief maar niet zonder risico. Als je paard verschiet trekt hij al snel je rolstoel omver, of weet ik er nou echt niets van? Ik ga dit wel volgen want ik vind het initiatief super en hoop dat je ene oplossing vind zodat je met je paard op wandel kan!!
Ik heb hier op bokt wel eens foto's gezien van een paard dat meeliep naast de rolstoel, zij heeft een Tinker. Ik kan zo even niet op haar boktnaam komen...
Ja inderdaad, heet ze niet met haar boktnaam ikenindy?
nickyu
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-09 15:19
het risico van omvallen aangedacht ben verder nog wel mobiel maar kom alleen niet ver meer ..
paard kan draak zijn als ik er op zit en door mijn soms stijf wordende lijf hebben we veel communicatie stoornissen als ik er op zit , met paniekerend vooral boos paard onder me das gewoon niet de iedeale oplossing voor ons meer zet ik er iemand op die kan rijden gaat die aan het werk wat vor hem geen goede zet is zet ik er een beginner op is die doodbraaf maar volgt mij is niet weg te sturen en ik kan niet ver meer lopen
Wat me opvalt, de laatste paar dagen zie ik alleen maar topic's van jou met oudere paarden dit en dat! Heb er echt wel 200 gezien!
HubbaBubba
Geplaatst: 01-11-09 15:24
Tuurlijk kan dat!! (bij mij kan alles, dat dan weer wel ) Ik fiets geregeld met m'n paarden en dat is ook wel is mis gegaan, maar inprincipe let het paard heel goed op de fiets en zal dus rekening houden met jou in je scootmobile. Gewoon rechts naast je laten lopen en zelf vast houden, vast binden dus niet, maar dat lijkt me logisch.
Hij kan je echt niet omtrekken, want mocht het onhoudbaar zijn dan laat je dus los. Zorg er wel voor dat de omgeving redelijk veilig is qua verkeer, alhoewel ik met de fiets ook gewoon het dorp in ga.
Ik zou zeggen, probeer het eerst even op het terrein waar je paard staat om te testen of ie volgzaam is en je scootmobile accepteerd en daarna lekker erop uit trekken!
lique
Geplaatst: 01-11-09 15:25
Ik denk als jou paard erg op jou gericht is , dat het geen probleem moet zijn , mits hij natuurlijk verkeersmak is en ho ho is.. Gewoon kleine stukjes proberen , eerst met een loper er naast en scootmobiel, en dan onderweg kleine stukjes overpakken totdat jij het vertrouwt vind,
paard aan de fiets kan ook , wij doen het wel met de rolstoel , maar denk dat een schootmobiel beter is ,
Anoniem
Geplaatst: 01-11-09 15:25
Kun je je paard niet aangespannen beleren oid? Het lijkt me het proberen waard met rolstoel, maar dan wel met cap en een longeerlijn.
Zit zelf ook gedeeltelijk in een rolstoel en heb dan mijn paard er ook naast. Zoek wel even een langer touw dan een halstertouw zodat het met rollen makkelijker gaat. Is kwestie van wennen allemaal.
lique
Geplaatst: 01-11-09 15:29
Je bedoelt toch wel hoop ik dat ze dan wel op de bok moet gaan zitten en niet met een rolstoel erachteraan moet hangen? Want stel dat je moet uiwijken na de berm !! Dan heb je niks aan een rolstoel hoor!
Anoniem
Geplaatst: 01-11-09 15:30
lique schreef:
Je bedoelt toch wel hoop ik dat ze dan wel op de bok moet gaan zitten en niet met een rolstoel erachteraan moet hangen? Want stel dat je moet uiwijken na de berm !! Dan heb je niks aan een rolstoel hoor!
Ja ik bedoel gewoon met een kar
whisperramse
Geplaatst: 01-11-09 15:32
Laat me raden, Pablootje?
Ik denk dat het best wel mogelijk is hoor Nicky. Voor zover ik weet heb jij behoorlijk wat respect van je paarden en zie ik ze nu niet echt in staat om gewoon over je te lopen zonder oorzaak.
nickyu
Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-09 15:41
yep .. pablotje
nu nog de tijd vinden en mooi weer om eens te oefennen
pablo raakt in paniek aan de lange lijnen en druk op de teugels (lees met halsters .. word bitloos bereden ook zijn hele leven al ) is vd zomer met een bijrijder er nog een paar keer in vliegende rengalop vandoor gegaan geloof dat die nu niet meer denkt dat het een soms wat temperamentvol rustig braaf oudje is in de bak had ze zoiets van och doen we wel ff is verder niet echt een loop voor je uit trek een kar type .. denk niet dat die ooit door druk rustig zal worden denk dat ik dat op zjin oude dag er ook niet in ga krijgen
er naast evt met idd een meelifter er op is wel een optie
hoop dat k m zover krijg dat die wel meekantrekken het erf af de dijk op zeg maar ..