zijn er meer mensen met neurologische problemen die rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tam78

zijn er meer mensen met neurologische problemen die rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 21:55

Hoi,

ik zit vanwege een neurolgische aandoening af en toe in een rolstoel, ik heb regelmatig tics waarbij ik met mijn hoofd trek...dit had ik vroeger niet , ik ben hierdoor erg onzeker geworden. Ik vroeg me af of er meer mensen met een neurologische aandoening paardrijden of een paardje hebben. Op de een of andere manier ontspant mijn lichaam en spieren direct als ik in aanraking kom met dieren, ik heb mij in het verleden heel erg geschaamd voor die tics omdat mensen hier heel raar op reageren, het gekke is dat paarden me juist opzoeken tijdens zoon aanval. Ik ben wel volledig bij bewustzijn maar mijn nekspieren en hoofd trekken naar rechts. Mijn hond voelt het trouwens aankomen en ik was vandeweek bij een paardje kijken en die legde zijn grote hoofd op de mijne met zijn oren naar voren , maar niemand mocht bij me komen en ik kende dat paardje nog maar 5 minuten ...maf heh?

wammesje

Re: zijn er meer mensen met neurologische problemen die rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:49

Ik denk dat paardrijden heel goed is voor je.
Heb zelf MS en wel eens trekkingen in mijn been, ik wordt heel ontspannen van paardrijden.
kan me voorstellen dat je onzeker hierover bent, dat hoeft bij een paard niet, die kijken daar niet naar.
Ik denk dat als je open stelt voor een paard, dat hij dat voelt.