Mijn paard staat in bruikleen bij een therapeutische manege in Den Dolder voor mensen met een handicap. Onlangs werd daar een demonstratie gegeven door Rupert Isaacson (schrijver van het boek de paardenjongen) die in het paardrijden voor zijn autistische zoon Rowan een goede therapie vond. Hij is daarvoor met zijn vrouw en zoon afgereisd naar Mongolie om een maand lang in contact met paarden en sjamanen te zoeken naar een helende weg. Er is een boek van verschenen maar ook een documentaire (over the hills and far away). Ook zal er een film van gemaakt worden.
Zelf heb ik dit als erg interessant en bijzonder ervaren. Op de manege wordt al veel gewerkt met een natuurlijke benadering welke mij erg ligt. Ook Rupert Isaacsons methoden van paardentraining (hij is zelf paardentrainer geweest naast journalistiek schrijver) sluiten hier mooi bij aan. Netwerk heeft hier onlangs aandacht aan besteed en ook stond mijn paardje zo in verschillende kranten. Binnenkort zal er ook in de Bit een artikel over verschijnen. Rupert was op bezoek voor de promotie van zijn boek.

Vond het helemaal geweldig.
)
.