allergisch voor hooi

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dicenbalt

allergisch voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:07

Ik zit met het volgende; mijn vriend is super allergisch voor (we denken) hooi. Iedere keer als ik van stal kom en ik kom bij hem in de buurt dan worden zn ogen rood, zn neus gaat lopen en hij krijgt overal kriebels. Maar ik heb toch wel serieuze plannen om na mijn studie een paard aan huis te gaan houden. Maar nu lijkt het erop dat dat door deze allergie niet mogelijk is, weg droom |( Weet iemand hier wat we eraan kunnen doen en of er alternatieven zijn?

Sabbientje

Re: allergisch voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:10

Misschien kan hij een allergie test doen, bij de dokter.
Dan kunnen ze kijken waar hij precies allergisch voor is.
Ik ken mensen die allergie pillen hebben hiervoor :)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 10:15

Oh en werken die pillen goed dan? Hij is namelijk zo zielig als ie weer zo'n last heeft en voor mij is het ook super lastig. Ik durf haast met mn paardrijspullen het huis niet in. Toch lastig, want ik rij zo'n 4 keer per week en er slingert altijd wel iets rond.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:10

Tsja het klinkt eerder alsof hij allergisch is voor paarden... Ik ken hier een geval van een echtgenote van een ruiter die allergisch was. Zelfs met omkleden voor naar huis komen was hier niet aan te ontkomen, dit heeft ertoe geleidt dat hij met de paardensport gestopt is.
Maar goed, zoals hier al werd gezegd, eerst een allergietest, uitvinden wat het precies is dat de allergie veroorzaakt.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 11:39

Bedankt voor de reactie, op naar het ziekenhuis voor een bloedtestje. Wel een mega probleem als het echt de paarden zijn waar hij allergisch voor is, want stoppen is echt geen optie voor mij. Pfff, het komt vast wel goed >;) en anders moeten we maar een oplossing zoeken _-:( hihi (nee hoor :(:) welzijn van mn lief is ook belangrijk :o )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:45

Er zijn mogelijkheden om allergische reacties te verminderen, maar dan moet je verder kijken dan de standaard (nederlandse) geneeskunst. acupunctuur kan vaak al een stuk helpen. Maar inderdaad eerst uitvinden waarvoor hij allergisch is.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:54

Idd ff allergietest laten doen kan gewoon bij dokter ;)

en vervolgens kunnen allergiepillen zeker goed helpen :))
Ken iemand die allergisch is voor paarden en toch een eigen paard heeft en minimaal 4x per week rijdt :j
Als ze een pilletje neemt voordat ze naar der paard gaat is er niks aan de hand!
Ze is trouwens ondertussen ook bezig met accupuntuur om dus hopelijk helemaal te kunnen stoppen met de pillen.

Succes!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:56

Als je vriend allergisch is voor hooi of paarden dan kunnen pillen helpen maar je kunt ook een desensibilisatie kuur doen om weerstand op te bouwen. Hier kan je huisarts je meer over vertellen, het gaat met druppels of injecties en je kunt het voor verschillende typen allergie volgen. In de meeste gevallen als je allergie ernsitg genoeg is wordt het vergoed.
Laatst bijgewerkt door JKiya op 23-04-09 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 11:56

Zou inderdaad even naar de dokter gaan. Ik ben zelf ook allergisch voor hooi (idem voor stro, al denk ik dat het meer door het stof komt, ik krijg er namelijk bloedneuzen van). Bij mij valt het nu mee, misschien dat er iets tegen te krijgen is voor je vriend.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:25

Heel erg bedankt allemaal, hier kan ik wat mee! Gaan eerst de test doen en dan kijken naar (alternatieve) geneeskunst. Heb er vertrouwen in!

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:44

Heb je al een uitslag van de bloed test :D
altijd leuk om te weten of tips van medebokkers hebben geholpen

MeCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:37

Ik zou ook even naar de dokter gaan.
Zelf heb ik hele erge hooikoorts.
Ik heb hier 3 jaar spuiten voor gekregen... 7 a 8 weken lang 1x in de week.
Die spuiten helpen echt wel, ik kan nu fatsoenlijk stallen opstrooien!

Groeten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:52

Ik ben niet allergisch voor hooi, maar allergisch voor de voorradstofmijt die erin zit. Ik mag dus niet aan het hooi komen, anders heb ik mijn armen onder de bulten zitten :=
(idd ik heb er ook eczeem door ;) ). Ben wel allergisch voor graspollen en het paard zelf...
Mijn vriend is iets minder allergisch, dus die helpt mij met de paarden :) Bij hem werken de reguliere medicatie goed, bij mij werken ze niet meer (ondanks dat ik de zwaarste dosis heb en ben voorzien van oogdruppels, neusdruppels, tablet en een inhalator). Dus ik ga ook beginnen met de immuumtherapie, 3 tot 5 jaar lang prikken :P Ik val onder het kopje 'hopeloos allergisch' dus dat traject is mijn laatste hoop...

Mocht het toch nog verergeren, dan doe ik het paard wel weg. Mijn gezondheid gaat voor en ik heb er niets aan als ik niet kan functioneren bij en door de paarden. Nu lukt het mij wel aardig, zolang ik maar niet elke dag naar de paarden ga: 3 keer in de week is wel het maximum.
Paard aan huis is geen optie dus :P

(wat voor mij echt helpt is paard een deken om doen, scheelt poetsen. Direct bij thuiskomst ga ik onder de douche en de kleren in de was. Zodat ik die extra allergenen niet meeneem in huis)
Naja ik vermaak mij zo ook prima!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 10:36

Jee, dat is erg zeg. Mijn ergste nachtmerrie :\ We hebben hem nog niet laten testen, ik geloof dat vriendlief het ook wel een mooi excuus vind om niet telkens mee naar stal te hoeven :D "Sorry schat, maar dan voel ik me weer zooo allergisch" :roll: Maar uiteindelijk zal ie er toch aan moeten geloven hoor, want dat paard gaat er komen en elke dag ziek daar heeft ie vast geen zin in

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:19

Dat heeft mijn broer ook hij heeft hooikoorts. Misschien dat het dat ook kan zijn maar dat zou je moeten laten testen. Als hij hooikoorts heeft kan je honing van een boer in je buurt kopen het mag niet meer dan 20 km buiten je omgeving zijn anders helpt de honing niet. Heb zelf ook hooikoorts. Het kan zomaar helpen maar misschien is het een hele andere allergie.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:17

Huh, waarvoor is de honing dan? 20 km is wel erg ver, hoe kan dat dan werking hebben? Is dat iets zweverigs? Want de albert heijn heeft ook honing en die is minder dan 20 km weg en het helpt nog niks := (sorry als ik je niet goed begrijp)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:31

Ze bedoelt dat de hing GEMAAKT is binnen een straal van 20 km. Verder vliegen bijen écht niet;)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 12:33

Hihi, blond :+
Maar waarvoor is dat dan? Wat zit er in die honing, pollen uit de omgeving waardoor je ertegen leert kunnen?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:35

ag, nieuwe vriend is ook een idee natuurlijk :P heb je t zeker weten op gelost :P

nee sorry das flauw...succes, hoop dat je een oplossing vind.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:37

}> ja, sorry schat maar ik krijg het advies op Bokt om maar een nieuwe paardenproof vriend te zoeken :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:10

Honing is inderdaad om je te laten wennen aan pollen (helpt volgens mij totaal niet := de allergoloog vond het maar onzin :P)
maar ik denk dat je vriend allergisch is voor de voorraadstofmijt (en dan is hij ok allergisch voor huisstofmijt). óf het moet puur voor het paard zijn.

In hooi zit namelijk geen graspollen meer :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:48

LisaFaded schreef:
Dat heeft mijn broer ook hij heeft hooikoorts. Misschien dat het dat ook kan zijn maar dat zou je moeten laten testen. Als hij hooikoorts heeft kan je honing van een boer in je buurt kopen het mag niet meer dan 20 km buiten je omgeving zijn anders helpt de honing niet. Heb zelf ook hooikoorts. Het kan zomaar helpen maar misschien is het een hele andere allergie.

Complete onzin, pollen allergie wordt veroorzaakt door pollen van windbestuivers (vnl grassen, berk etc, die worden niet door bijen bezocht, dus die 20 km straal is nutteloos) . Placebo effecten hebben wél sterke invloed op allergieproblematiek, dus op die manier heeft het wellicht enig effect.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:59

Voorraadstofmijt en huistofmijt ....ppfff je bent verdoemd tot een leven in een luchtbel, want die krengen zitten overal!!! :?
Maaaaaaaar niet getreurd :)* want je hebt ook nog curley horse`s en die hebben een ander haar structuur en net als een labradoedel ( kruising van labrador en poedel )een vacht waar ( het schijnt) mensen niet allergiesch op reageren... en als je allergie hebt tegen hooi neem je compact gras van lucerne( google pavo ) mocht het niet baten.
Lijkt me vreselijk als je een paarden freak bent en er mee moet stoppen.......
Ik zit ook ieder jaar weer onder de bulten en uitslag ( alleen op hoofd en nek ),en heb bronchitus ed maar mijn paarden weg of vriend weg no way aub niet, tis meestal voorjaar en zomer ff erg daarna neemt het weer af en in de winter gaat het super dan ben ik weer lekker gaaf in mijn gezicht hahahha.
Je hebt het idd in verschillende vormen zo smeer ik meestal een beschermende creme op mijn gezicht met vaseline erin zodat de troep niet in mijn poriën komt, maar zit het in je bloed en komt het van binnenuit tja heavy probleem pilletjes dan maar?? succes ;)
Laatst bijgewerkt door sazz op 15-05-09 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:00

Is je vriend ook allergisch voor kuil?

bloempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:21

misschien heeft hij hooikoort. gewoon even naar de dokter gaan en een resept opvragen