artrose heup en dameszadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mara73

artrose heup en dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 19:33

Wie heeft er ook artrose aan de heupen (bij mij door heupdysplasie) en heeft geprobeerd om dameszadel te rijden?
Ik kan al 2,5 jaar niet meer in normale zit rijden (benen ver genoeg spreiden is een probleem) en heb vandaag kontakt gehad met een instructrice. Ik heb een les in dameszadel afgesproken.

Moet nog 2 weken geduld hebben, maar ben zo bang dat het weer een teleurstelling wordt. Heb voor mijn dochter een hele leuke New Forest staan (gaan we ook mee mennen) maar wil er zo graag weer een keer op...

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:39

Een klant van mij heeft zware artrose bij haar heupen maar rijd nu sinds een paar jaar weer fanatiek in de jacht mee.
Ze kan echt niet meer zitten in een "heren" zadel en heeft als proef een dameszadel gekregen van haar man.
Daar gaat het zo goed mee dat ze weer lekker mee op pad kan.
Ik heb voor haar toen kleding (oa rijrok) gemaakt om in de jacht mee te gaan, daar door heb ik haar leren kennen.

anvt_xx

Re: artrose heup en dameszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:43

Hallo,
Mijn moeder heeft ook artrose in de heup,zij heeft dameszadel gereden en dat ging er goed,wij hebben er zelfs zelf een gekocht.
Veel succes!

mvg.

Mara73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 20:32

Bedankt, dat geeft mij toch wel hoop dat het kan!
Ik vind het best spannend eigenlijk...

Mara73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 12:53

even een update:

Het is gelukt!!!!! Een les van een half uur en ik kan nog lopen. Pffff wel een vak apart. Van het eerste drafje ging ik gillen.
Nu op zoek naar een geschikt zadel op het gemakje en voorlopig blijven lessen.