Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

shireen schreef:hey,
Ik heb met me eerste tot een week of 35 doorgereden ging prima.
Nu van me tweede zwanger te zijn, 28 weken gaat het veel moeizamer en gepaard met veel pijntjes.
Ook met name in me rug.
Ben dus nu ook gestopt helaas.
Ik beviel met een keizersnede en zat na 6 weken alweer rustig te paard......
Doe waar jij je het beste bij voelt.
En blijf lekker een beetje in de bak hobbelen.
Succes!!!
kaas schreef:mijn vriending was ook zwanner en die ree ook gewoon paard en toen viel ze er af en toe ging het niet goen met haar baby maar ik weet natuurlijk niet of jou paard bokt of je er gou afgooit
Cowgirl1988 schreef:Ja, hoe doen jullie dat nu met je paard als je er niet meer op kan vanwege zwangerschap? Laten jullie hem dan gewoon door iemand anders rijden? Of proberen jullie hem op een andere manier zijn dagelijkse beweging te geven?
Ik ben namelijk van plan om een veulentje te kopen, maar ik wil met alles rekening houden dat op ons pad kan komen en over een jaar of 5 hoop ik toch wel voor het eerst zwanger te zijn, dus wat kan ik dan het beste doen met mijn dan vijfjarige?
Misschien denken jullie wel van "Ach, da's pas over 5 jaar" en dat is ook wel zo, alleen wil ik pas een paardje aanschaffen als ik ook echt behoorlijk zeker weet dat ze de rest van haar leven bij mij kan blijven, wat er ook gebeurt...
Devenyy schreef:Ik heb ergens gezien dat het gevaarlijk kan zijn? Maar op welke hoogte weet ik niet.
En ik denk ook niet dat het gezond is dat je pijn vanuit je onderrug naar je bil uitstraalt. Toch maar de verloskundige even om raad vragen?
Devenyy schreef:Ja, wat moet dat moet
Mja, de gezondheid van je baby en jezelf gaat voor toch
Utrolig schreef:Ik heb gereden tot 16 weken zwangerschap. Mijn buik werd te dik!!! Ben na 2 mnd (8-9 wkn) weer gaan rijden.
Ik heb het wel gevraagd ivm je bekken ed. Maar de gynacoloog vond dat ik maar weer snel moest gaan rijden.
Onze dochter is inmiddels 10 mnd en ik rij 4x in de week 2 uur (2 paarden). Ook start ik eens in de maand. Valt niet mee met een 30 uurige werkweek...Maar als ik op paard zit voel ik me een koningin en als ik onze dochter uit bed haal voel ik me rijker dan ooit... Dan maar wat minder slaap...
yildiz schreef:Ik heb tot de 6e maand doorgereden. Toen ging het echt niet meer (ik sprong toe veel), was het draven ook niet meer lekker en werd mn buik gewoon te groot. Helaas ben ik zeer verslaafd aan het rijden dus na de bevalling begon ik weer te dromen van rijden en ben ik vanaf de vijfde week weer gaan rijden! (erg he)