Vrijwilligers gezocht: gehandicapten-manege VPG in Amsterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vpgamsterdam

Vrijwilligers gezocht: gehandicapten-manege VPG in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:59

Vrijwilligers gezocht voor de Vereniging Paardrijden Gehandicapten (VPG) in Amsterdam

We bieden gehandicapte ruiters de kans om paard te rijden. Op het moment komen we vrijwilligers te kort. Lijkt het je leuk om te helpen (en daarnaast zelf paard te rijden)? Neem dan contact op met VPG Amsterdam. http://www.vpg-amsterdam.nl/contact.htm

Tot dan!

Lidwien_Walf

Re: Vrijwilligers gezocht: gehandicapten-manege VPG in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:16

Kun je iets meer vertellen over de lessen (groepsgrootte en niveau) en wat vrijwilligers allemaal kunnen doen?

Kunnen vrijwilligers ook rijden tijdens hun werk als vrijwilliger (als backrider of voorop rijden) of is dit een mogelijkheid buiten het werk om?

Voor hoeveel uur moet je minimaal beschikbaar zijn?

vpgamsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 11:49

De manege is 6 rij-dagen actief van ma t/m za elke avond/dag heeft zijn vaste vrijwilligers en ruiters.
De ruiters met een handicap zijn ingedeeld op niveau. Zo zijn er lessen waarbij de ruiters met name verstandelijk gehandicapt zijn, lessen waarbij ruiters meervoudig gehadicapt zijn, of motorisch gehandicapt zijn. Er zijn kinderlessen en volwassenlessen. De grootte van de lessen verschilt ook maar maxiaal 8. Bij de meeste lessen zijn vrijwilligers nodig om naast het paard of ruiter te lopen.
De werkzaamheden zijn divers alles moet gedaan worden door vrijwilligers, alles op stal: paarden verzorgen: paarden op de wei zetten, poetsen, voeren, zadelen enz. bij de stallen: uitmesten, vegen e.d. tijdens de lessen mee helpen om de ruiters te begeleiden. Ook is er op elke avond een mogelijkheid om zelf te rijden in een 'helpersles'. Hieraan zijn wel kosten verbonden (40 euro per maand).
Wat betreft de aanwezigheid is het minimum 2 uur per week... maar dat gaat natuurlijk in overleg wat mogelijk is.
Kortom veel mogelijkheden en het is erg leuk om te doen!!

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:58

Mijn zoon heeft een beperking en rijdt bij een FPG manege en staat bij jullie al twee jaar op de wachtlijst. Omdat ik bij "zijn manege" al het een en ander doe en het qua afstand niet te doen is om regelmatig te vrijwilligen, stelde ik mijn vraag want ik wil wel wat doen.

Maar toch. Ik rij zelf voor ongeveer 25 euro per maand in Amsterdam.

Ik vind het dan vreemd dat het als een soort buitenkansje wordt gepresenteerd dan ik voor 40 euro per maand zou kunnen rijden. Niet eens samen met de doelgroep.