@ madeira, ja apart verhaal en ik heb echt zooo een hals van. maar goed, wat fijn dat het goed gaat met je ik dacht al waar is ze nou!
@ amanda, ik hoop ook alles goed bij je
@ natuurlijk ook met de rest
zo de finale van Uri geller kijken, je moet toch wat voor de ontspanning doen he haha alsmede ik niet weet wat aan de bloedzuigers en wormen van vincent aan ontspanning aan zit...
@bari: je had er al n onderbuikgevoel bij voor je met deze lui in zee ging. Jammer dan. Als ze betaald hebben zou ik er me niks van aan trekken. Sterkte!
Hoi komt ook weer in tijden langs. Ik heb het behoorlijk druk gehad en ga het ook nog druk krijgen i.v.m school dus niet zo heel veel tijd en zin om te bokken.
Bari
Geplaatst: 07-03-09 13:38
@ amanda ja het voelte niet goed in elk geval maar goed. gaat vandaag een stuk beter, we hadden les en het ging super goed! vandaag heeft Feija geleerd om op een houten blok te gaan staan, nou een keer op dat ding vond ie het machtig mooi zo op de uitkijk!ik dacht alleen huh! is m paard zooo groot?! haha. natuurlijk heb ik hem volgestopt met wortelen als beloning hoor, want als je weken geleden met zo een blok voor hem was gaan staan, dan was ie weg! hij was zo bang en zonder zelfvertrouwen in begin en moet je nu kijken!
appiesjappie
Geplaatst: 07-03-09 13:41
Hallo, Ik ben spastisch aan mijn rechterkant en ik rij ook paard. Ik op een gewoon zadel en een gewoon hoofdstel dus helemaal geen aanpassingen. Ik heb wel een poosje met een touw aan mn beugel naar de singel gereden. Zo kwam mijn been makkelijke bij het zadel en stak het niet af maar nu is dat niet meer nodig
ik heb een hele tijd met posteleastieken om de beugels gereden, omdat ik mijn voeten niet in de beugels kon houden. Maar nu ik weer een eigen paardje heb, en daar western mee rijd, heb ik er geen last meer van.
in het begin wel, maar mij was verzekerd dat die elastieken meteen knappen mocht ik eraf vallen. maar ik rijd nu dus op een westernzadel, op een haflinger, en daar zit ik veel beter op. Paardje heeft lekker vlakke gangen en doorzitten gaat eigenlijk vanzelf. Soms gaat mijn rechterbeen nog rare dingen doen in de galop en velies ik dus mijn beugel, maar meestal kan ik er tijdens het galopje ook zo weer terug infloepen. Dat was mij op de manegepaarden waar ik op reed nooit gelukt!! Die gooiden veel hoger op. Daarbij zit het westernzadel als een huis, ik wil echt niet anders meer.
haai iedereen...ik was boodschappen aan doen. wat een drukte op zaterdag altijd! maar goed, alles binnen en nu eindelijks weekeind.
ukje
Geplaatst: 07-03-09 17:34
Nouja ik weet het nog wel te handelen hoor hier en daar een beetje inkrimpen lukt het wel. En hopelijk is het na de meivakantie (duurt nog wel ff) over.
Bari
Geplaatst: 07-03-09 17:35
ukje schreef:
Nouja ik weet het nog wel te handelen hoor hier en daar een beetje inkrimpen lukt het wel. En hopelijk is het na de meivakantie (duurt nog wel ff) over.
gelukkig maar ukje, probeer wel iets tijd voor jezelf te nemen he
Anoniem
Geplaatst: 07-03-09 17:40
Heey, ik kom me ook melden hier.
Ik heb niet echt iets wat een beperking te noemen is.
Maar ik heb iets meer als twee jaar terug een autoongeluk gehad. En sindsdien heb ik áltijd pijn in mijn linkerknie. En met name wanneer ik mijn knie "krom" zet (Dus neit het schaniergewricht, maar zoals met paardrijden Obenen, of met skaten X benen).
De pijn wordt ook steeds erger. Ikzelf heb het idee dat het met de meniscus te maken heeft, dat mijn botten in een bepaalde stand tegen elkaar komen. Dat zou tenminste verklaren dat het steeds erger wordt. Meerdere malen dokter/ziekenhuis gehad, ze weten niet wat het is. Nu woensdag heb ik wéér een afspraak in het ziekenhuis. Ze gaan nu nog eenmaal foto's maken. En daarna gaan ze me opereren zoals het er nu naar uitziet. Of ze nu iets vindne of niet, dan gaan ze kijken wat er loos is.
Dus neit echt een beperking. Maar hierdoor kan ik gewoon niet meer met plezier paardrijden Ik rijd áls ik al rijd, alleen zonder zadel, zodat ik niet te gedwongen zit. En dan rijd ik hooguit 1 á 2 keer in de week, een kleine buitenrit. Nu is het voor mijn paard niet erg, een best oudje al, die vind het heerlijk zo
Mag ik me hier melden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-09 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt
ukje
Geplaatst: 07-03-09 17:41
Doe ook gewoon lekker onstpannende dingen hoor en in weekenden enzo doe ik ook gewoon alles op mijn tijd. Er moet natuurlijk wel het een en ander voor school gebeuren maar kan het lekker op mijn eigen tijd doen.
Hallo allemaal! Zal ook weer eens even wat melden. Ik weet inmiddels almeer van ons ponykamp. We gaan 10 kinderen uit nodigen, met een lichte beperking. Bijvoorbeeld autisme. Dan hebben we mooi 2 groepen voor lessen en buitenritje. We hebben 5 pony's, dan kunnen dus 2 kinderen samen hun "eigen" pony verzorgen. We gaan ook een versier wedstrijd houden en een proefje rijden. Mijn taak wordt vooral de pony's verzorgen en mee helpen met de lessen. Heb er echt heel erg zin in. De kinderen zijn altijd super enthousiast. Mijn eigen haflinger gaat ook mee, die vind dat wel leuk al die aandacht en snoepjes.
@astridjhu : Wat vervelend dat je dat hebt zeg. Hopelijk kunnen de artsen iets vinden. Kan me ook goed voorstellen dat rijden er niet leuker op wordt. Misschien kun je wat meer grond dingen doen ofzo? Lekker knuffelen met je paard, en spelletjes doen.
Joh, ergens anders zegt ze dat ze haar benen moet stilhouden en er niks mee mag doen van "de baas van het paard" en als je de posts van deze grote schrijver eens naleest kun je niks anders dan concluderen dat het om een rel-account gaat
oh, gelukkig, ben ik dus niet de enigste met die gedachte. ik heb geen zin in relschoppers, en al helemaal niet in 'ons' topic waar toch vaak persoonlijke dingen verteld worden.
ja daar heb ik ook geen zin in...in relschoppers...
hoe is het verder hier? met mij gaat het nu wel weer... de hoofdpijn is gelukkig weg maar heb nu weer het idee dat de wervels weer vast beginnen te zitten...maar ja zo gaat het altijd...