Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:41

Ik was er ook weer even.

@ paulien wat nawamooks zegt zit wel wat in, probeer het een beetje los te laten. als je ontspannener bent dan zal alles weer beter gaan.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:35

Jaaa, weer een hindernis overwonnen.
Vanochtend voor het eerst helemaal alleen in de binnenbak gereden. Heb wel even hulp gehad met opstappen, want madam had er zin in, en soms lukt het mij niet om meteen mijn rechtervoet in de beugel te krijgen. Het waaide erg hard, het grote dakraam was nog niet gemaakt dus er kraakte en piepte vanalles. Er zat zelfs een familie huismus in het zand te spelen. Lizzy moest er toch heel eventjes voor opzij springen maar voor de rest was ze echt superbraaf. Wel hield ze goed in de gaten welke paarden er al naar de wei werden gebracht, want ze wil altijd naar buiten kijken als we langs de ramen komen, hahaha. Hoop gehinnik onder mijn kont, maar na een kwartiertje werd ze lekker ontspannen en zijn we aan het werk gegaan. Heel veel overgangen en wendingen. Ik kan al steeds meer met mijn zit sturen, zo gaaf. (lukt alleen als ze rustig is) Ik heb haar overdreven veel beloond, en volgens mij vind ze dat geweldig.
Nou, we zijn trots op onszelf! ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:35

ohja, de tena's heb ik niet meer nodig bij Lizzy

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:59

hiphopje schreef:
ohja, de tena's heb ik niet meer nodig bij Lizzy

:D dat is allemaal goed nieuws!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:44

Nou wat een nieuws allemaal weer hier! hahaha.

Vandaag weer met zoon en poownie aan de slag gegaan. eerst weer even de gekte/ energie eruit en hup los de bak in met zoon erop. Het gaat echt zo super. Er liep nu een ander paard in de bak aan de hand van de eigenaar (kind zat erop) en zij vond het OK dat Stefan los ging rijden. Hij blij (want zijn gezicht betrok al toen zij de bak betrad). Nu had ik voor we naar stal gingen een beetje moed ingesproken dat hij het super doet, weet wat ie moet doen als Sando raar doet en dat hij er gewoon eens doorheen meot door die angst om harder te gaan. En dat maar 1 iemand dat aan kan voelen en dat is hijzelf. En dat hij dus als ie lekker rijd en het gaat heerlijk gewoon eens bij zichzelf moet denken: weet je wat: NU doe ik het. En dan gaan draven en evt galoperen. Ik had niet verwacht dat het al wat op zou leveren. Vaal moet alles sudderen zeg maar.

En toen: zonder enig aansporen van mij zette hij Sando in draf. Hij ging meteen in galop (Floeperd van een poown) dus Stefan nam hem meteen weer terug naar stap. Als je niet luistert mag je niks, dat idee :Y) . Dus later weer drafje ingezet en nu bleef ie keurig draven! Toch de hele breedte van de bak :D En later deed hij dat nogmaals en ging toen zelfs bewust door naar een galopje (3 volle pasjes en weer terugnemen naar stap) Hij straaaaalde helemaal. Had helaas weer }:0 het fototoestel vergeten... Ja hij is echt super bezigt met zijn kleine grote zwarte vriend

lammie2701

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:50

zo wat goed zeg van stefan...gaat helemaal goedkomen met het overwinnen van zijn angst...

ik ben vandaag bijna van tjitske (de pony) afgevallen, zij schrok van een ander paard wat werd opgejaagd in de bak ernaast en daardoor verloor ik mijn evenwicht maar gelukkig zette zij precies op tijd een stap opzij om weer onder mij te komen...superpony...
vanavond weer op jana gereden en dat ging weer goed...na een blessurestop (van mij) van 2 weken...

pruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:07

mijn zus gaat nu zondag voor de eerste keer op haar paardje na haar heelkundige ingreep.Heb voorgesteld om met de longe te werken zodat ze zich wat geruster zal voelen.Dit vond ze een goed idee en zal ze zeker doen.Normaal zou ik mee gaan helpen maar nu zit ik hier met een geknelde rugzenuw.auw maar we klagen niet hoor er zijn ergere dingen in het leven.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:48

bij mij zijn er overigens vanmorgen ook weer wat wervels rechtgezet, eerder kraakte er altijd maar 1 maar vandaag waren er dat wel een stuk of 7...maar het lucht wel op...pff het voelt echt weer heerlijk soepel nu...

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:07

ik ben weer harstikke laat, maar fijn al die goede dingen te lezen van jullie!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 08:40

Gaat goed met jullie!
Hoe gaat t met Madeira?
Hier ook geen nieuws.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:40

@ Amanda heb haar ook even niet gehoord

Met mij gaat het goed hoor. Van mij mag de zon heel de dag schijnen. Ben dan gelijk een ander mens

@ Zilfstar wat geweldig dat hij hem vanuit galop gelijk weer terug zet in stap.
Wel jammer dat je de fotocamera bent vergeten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:27

ik dacht ook nog even aan madeira, geen idee wat er is, moest ze soms niet naar ziekenhuis? vor de galblaas?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:16

O ja, was dat nu? Brrr!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:41

hoi hoi,
ben er ook weer even...met een giga migraine aanval die nu al 2 dagen duurt...en ja met migraine aanvallen moet ik juist bezig blijven anders wordt ik mega chagerijnig en wordt het er niet beter op...

hoe is het hier?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:15

Heey Paulien en Madeira
hoe gaat het met jullie???

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:22

ik was er weer...zit er behoorlijk doorheen, trainen liep niet helemaal leker met m paard, ligt aan mij hoor maar dan twijfel ik aan mezelf en vind dat ook niet leuk, maar gebeurt gewoon... |( en dan denk ik mijn paard is wellicht beter af zonder mij, want ik ben eigenlijk toch best waardeloos. verdient een beter baasje dan mij....geen idee hoezo ik er zo doorheen zit....sorry, moest er ff uit...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:31

Joh, Bari, iedereen heeft wel eens van die dipdagen.
Ga gewoon lekker tutten met je paard, dan komt het positieve gevoel echt wel weer terug. Een band opbouwen met je paard die je toch niet alleen door te rijden, al het andere er omheen is net zo belangrijk, of zelfs nòg belangrijker ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:38

@ bari: :(:) Y;(

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:01

thnxxx...k voelde me zo waardeloos. normaal ga ik echt schouders eronder en dan lukt het ook maar vandaag even niet. ik baalde als een stekker omdat m hele lijf me zeer doet en wenste mezelf wel naar de duivel.toen zei ook nog iemand tegen mij dat ik geen goed baasje ben voor m paard, en dat is blijkbaar blijven hangen. ik ben stapel met m paardje.maar gelukkig zit ik hier niet als enige en jullie begrijpen wel wat ik bedoel, dus dat lucht enorm op.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:08

wat een ongelofelijk oetl*l is degene die dat tegen je gezegd heeft! :(
Ik kan me voorstellen dat je door zo'n domme opmerking ineens in de put zit, onzeker word.
Maar geloof me, menig paardje zou willen dat ie zo'n baasje had als jij :j

En wat is nu een betere baas? Iemand die goed kan rijden en voor de rest weinig met zijn paardje doet? Of iemand die veel aandacht heeft voor zijn paard en leuke afwisselende dingen met hem doet en iets minder goed/vaak kan rijden?????
Ik denk dat het paard voor die laatste zou kiezen ;)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:22

Wat?!?!?! -:(-
Wat denkt diegene wel niet dat hij is???

Kom op meid, jij weet toch wel beter??? :j :(:)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:20

nou dat kwam zo...ik heb 14 dagen terug mijn zadel verkocht. aan een vrouw aan de andere kant van het land. ze zou een lang weekeind weg, ik had het zadel opgestuurd en afgesproken dat ze meteen dinsdag zou bellen als het niet paste. dat was dan goed. nou ze belde niet...tot afgelopen weekeind zondag. toen begon ze dat ze nooit dinsdag had afgesproken want ze was weg etc ect en het zadel was eerst VEEEEEEEEEEEEL te groot en toen reed het niet lekker. in elk geval hebben we het niet teryg genomen. maar geen einde verhaal. boze dreigmail en telefoon en die mail van mij was gewoon dusdanig verandert, want we hadden idd na haar "vakantie'afgesproken, dus mij was gezegt dinsdag en nu beweerd ze dat ze dit nooooit gezegt had. we hebben haar van alles aangeboden, mijn man zou nog meer dan 150 km rijden met het zadel naar haar toe maar dat wou ze ook niet etc. in elk geval heeft ze blijkbaar een vriendin op bokt, die maild (pb) mij en vertelde dat ik egoistisch was en mijn paard domweg geen goed baas had en ze zouden me het leven op alle paardenfora's internet ect verzuren en holland s next top horse evenzo zei ze tegen mijn man want ik was een slecht mens. wel ik had al zo een raar gevoel, want toen ik het zadel wou versturen zei ze ineens dat ze ook eerst wou zien of het haar wel lkr reed, wel ik zei ho maar, het gaat puur omdat het op je paard moet passen, of het lkr of niet lkr rijd is mijn pakkie aan niet. ik geef geen zadel te leen en neem ze dan terug. wel en nu hebben we elke dag telefoon en er word opgehangen en ik word er zo moe en verdrietig van. wordt overal slecht gemaakt want dat zou ze ook op bokt doen, maar ik had haar pb doorgestuurd aan de beheer van bokt, met de vraag om hier iets aan te doen. heb ook een afspraak met bokt kunnen maken, dat zat wel goed en tot nu toe hier in elk geval niets kunnen lezen. en nu spookt dit de hele dag door m hoofd dat mijn paard een arm dier is met een mens als mij...ben eigentlijk ook nog bang het hier neer te zetten, want als haar vriendin dit leest dan krijg ik weer de wind van voren en daar ben ik zat van. mijn man stond elke keer ernaast toen we de afspraken maakten dus die zou me heus eraan herinneren om mij eraan te houden, als ik fout zit maar dat is niet zo. zo, dat was beetje het verhaal. ik hoop niet dat ik iets verkeerd doe nu om het hier ff van me af te schrijven, maar ik noem ja geen naam...bedankt voor jullie reacties meiden! het zat echt ff tegen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:24

Bari, jeetje ook niet leuk zeg dat mensen zo kunnen reageren ;(

Lieverds!! Sorry ik had het zó druk daarom reageerde ik even niet. Na school en met mijn paard bezig te zijn geweest en mijn geleidehondje, ben ik mijn bedje in gedoken.

Maar hier gaat het toppie.

MADEIRA HEEFT NU OOK LINKSOM GEGALOPEERD ZONDER OM VAN DE HOEFSLAG AF TE KOMEN :D :D (Maar goed dat was mijn eigen schuld, ik heb er van geleerd en begrijp nu waar mijn fout is).

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:25

Bari, nou ja, wat een rare mensen.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:26

Jaaaa, goedzo Paulien *D