Echt geweldig

Welkom hier Chalinka
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bari schreef:ik ben er ook weer...met mijn paard gaat alles goed, we hebben lekker kunnen trainen en weer een aantal kunstjes kunnen bevestigen!
Madeira_ schreef:Lammie2701 en Mierkuhh, welkom!!![]()
Mijn huisarts zei toen ik 8 jaar was.. Ze moet lekker gaan paardrijden.. kan ze lekker bewegen en het was toch al bekent dat ik ontzettend gek was op dieren.. zo is het balletje gaan rollen en sinds mijn 8e rij ik dus paard
Ach BariWat lief!
Hier gaat alles prima. Baal wel enorm dat ik niet met school mee kan naar Bosnië om gehandicapten kinderen te helpen omdat mijn operatie dan valt maar ja soms moet je keuzes maken..
Volgend jaar beter..
Zilfstar schreef:Stefan heeft tot nu toe de BP alleen "nodig" gehad bij het.... (lach niet) afstijgen! Hij is daar nogal onhandig in oa door zijn motoriek en zijn angst om te vallen (pony is 85 cm laag... euh hoog! Hij is 122 ongeveer) maar rijdt dus wel altijd met BP en cap. We zijn vlak voor Sint begonnen emt een BP omdat hij ook los wilde rijden op Sando. En ja en shet blijft een shet, een pony blijft en vluchtdier en ik ben zuinig op me kindjes. Dus 2 BPs aangeschaft en daar rijden ze dus mee. Zonder komen ze er dus gewoon niet meer op. Zelfs niet als daardoor (in dit geval) het afstijgen moeilijker gaat. Ze accepeteren het. Ben benieuwd of ze dat nog doen van de zomer als het 29, 30 graden is... (ja ik hoop op een WARME zomer!
![]()
)
@ Lammie: ja hij is super voorzichtig, kent veel angsten, ziet leeuwen en beren op zijn weg. Effect van Hoog Sensitief zijn in combi met karakter en lich beperkingen denk ik. Op zich vind ik het niet zo erg (dochter is net anders, die is 4 en draaft al wel) maar ik vind het wel eens jammer. Omdat hij zichzelf dat ontneemt als stap in ontwikkeling zeg maar. Maar de vorige week heeft hij toch wat gedraafd aan de longe. Krijgt snel buikpijn zegt ie. En Sando die is super lief. Zelfs als ie bokt houdt ie zich in omdat Stefan erop zitEn hij laat zich zelfs door Stefan terugnemen tot stap als ie eigenlijk ervandoor wil. Superpony, echt waar!
Nawamooks schreef:@ Supermarion. Ik kan ook geen goed beenhulpen geven.
We zijn m'n fries Lieuwe aan het trainen om op zithulpen te reageren. Heb hem nu iets langer dan een jaar en het gaat steeds beter.
Een vriendin van mij heeft het uitgeprobeerd op een andalusier en daar durf ik op te rijden. Nu is ze bezig om dat ook te leren aan Lieuwe. Hij is nog erg jong en leerd dus erg snel.
Mijn ouwe paard Fernando wist precies wat ik bedoelde ook al gaf ik een verkeerde hulp.
Het heeft tijd nodig om het paard te begrijpen en andersom.
Zilfstar schreef:Vandaag heeft stefan weer los op Sando in de bak gereden. Lekker stappen en sturen. En zowaar hij probeerde hem in draf te krijgen, ging ie in galop (heel kort tempo, meer LL werk haha) dus Stefan nam hem meteen weer terug naar stap. Echt super hoor. Hij leert al goed inhouden, terugnemen etc. Bij achterwaards gaan hield hij 1keer zijn handen te hoog, dus Sando de lucht in met de voorbenen oeps!!! Dus gaat ie werken aan zijn handen laag houden. Hij merkt nu zelf het verschil met wat hij doet en wat Sando dan dus doet, dus het effect op een paard.
Madeira_ schreef:Bari, meid het is je zooo gegunt!! Gewoon doen!! Super super gaaf voor je, echt
Chalinka, ik kan begrijpen dat dat echt vervelend voor je is dat je geen 1 houding aan kan nemen.
Joepie ik heb waarschijndelijk stage gevondenik ga dan werken bij een boerderij speciaal voor mensen met een beperking. Wil zo graag de gehandicapten zorg in.
lammie2701 schreef:Madeira_ schreef:Bari, meid het is je zooo gegunt!! Gewoon doen!! Super super gaaf voor je, echt
Chalinka, ik kan begrijpen dat dat echt vervelend voor je is dat je geen 1 houding aan kan nemen.
Joepie ik heb waarschijndelijk stage gevondenik ga dan werken bij een boerderij speciaal voor mensen met een beperking. Wil zo graag de gehandicapten zorg in.
ik werk ook in de gehandicaptenzorg, verstandelijk gehandicapten (laag niveau en autisten), begeleiding/verzorging op een woning op het terrein van een instelling...
Madeira_ schreef:Lammie, ik vind het zeker onverantwoord dat ze jouw zonder bril lieten gymen! Ik zie 1 en 3 procent, ook geen diepte, maar ik heb ook geen bril die werkt.
Vroeger zat ik er ook altijd onder de blauwe plekken, wilde gewoon alles zelf doen.
Mijn ouders lieten mij ook gelukkig gewoon altijd lekker buitenspelen enzo.