Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:01

@ nawamooks, helemaal fantastisch! dankje wel!

ja nieuwe bril maar zoals ik ook zelf denk zal dit niet echt helpen, mschn wel even dat wel. tot het weer slechter is. doe jij wel rustig aan meid? het weer werkt niet echt mee, ik ben ook zo moe als een houthakker!

Nawamooks

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:36

@ Bari Het voelt bij mij net of ik 3x de Rotterdamse marathon heb gelopen.
Het liefst lig ik heel de dag op bed, maar ik weet dat ik er ook niet meer uitkomt
Dan geef ik me toe aan de M.S. Dus ga ik lekker verder hihihihi.
Er zijn ergere dingen, dus ga lekker m'n huis opruimen met harde muziek hihihi

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:51

@ nawamooks lekker swingend de schoonmaak doen haha :+ maar zo nu en dan toegeven kan geen kwaad...(moet je horen wie het zegt he haha)
ik ga lekker eten zo, en vanmiddag even nog mijn paard zijn sokken verzorgen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:04

Hey meiden hoe gaat het hier?

Ik heb wel weer een super compliment gehad!

Tijdens het rijden vroeg een man waarom ik zoveel beter reedt dan hem, hihi. :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:13

Madeira_ schreef:
Hey meiden hoe gaat het hier?

Ik heb wel weer een super compliment gehad!

Tijdens het rijden vroeg een man waarom ik zoveel beter reedt dan hem, hihi. :)

:D dat is zeer zekr leuk madeira, fijn voor je! hier gaat het wat op en neer maar goed, we redden ons wel ;)

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:31

@ Madeire wat gaaf.

Mijn huis is half schoon hahahahaha.
Ik heb een beetje lopen headbangen hihihihi.
Nee heb schoongemaakt met de muziek van "STAIND"

http://www.youtube.com/watch?v=fn8SDrmxq10

Deze is met tekst. Echt een nummer van/voor mij (m'n jeugd)
op hyves heb ik een paar nummers staan.
In the cool downmode lekker naar "FISH" geluisterd.

http://www.youtube.com/watch?v=agWDIZ2a2g0

Daar heb ik dus 2 tattoo's van. Vroeger was het de zanger van Marillion bekende nummer ervan is "Kayleigh"

Deze zie je ook op m'n Hyves.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 07:54

moggellll.... :D

@ nawamooks, beetje bijgetrokken van je schoonmaakmanie? :+

ik ben alweer wakker, kon niet meer slapen dus ga zometeen even thuis aan de slag.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:22

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:54

:D ik ben er ook weer...met mijn paard gaat alles goed, we hebben lekker kunnen trainen en weer een aantal kunstjes kunnen bevestigen! ;)

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:26

Waar is iedereen ????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:34

ben er wel, hele drukke dag gehad.
geen nieuws, geen zin in bijlezen én echt antwoorden. want daar moet ik dan meer moeite voor doen
ander keertje

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:40

Ben er ook gewoon hoor maar een beetje zelfde verhaal als anya. Tja de school is ook weer begonnen dus verplichtingen.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:36

haha we missen elkaar blijkbaar toch wel.... :+ welterusten iedereen!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:22

fiets ha dnet eeh stuk getypt is het weg !!

nja volgend keer weer

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:18

...ik vraag me af hoe het met madeira is, die heb ik niet gelezen nog...

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:00

Ben er ook nog...snotter...nies...proest.... :+

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:14

@bari ik weet ook nie waar paiulien is ...misschien wel bij madeira :D

@amanda verkouden ??

Zo vanmiddag dacht ik hmm ga niet rijden had ook spijkerbroek aan en me normale schoenen enzo ...me navel doet zo fiets veel pijn !
maar toen kwam de zon en dacht ja daag dus spark uit de paddock gevist rocky bij crash en joliet in de paddock gezet opgezadeld en erop gegaan .
maar die drie in depaddock waren zo bezig pff .
en er kwam eerst een helikopter , laag over .. daarna een vliegtuigje , maar sparks was braaf .
Na draven en galloperen ging niet met me navel , dus ben lekker het kavelpad opgegaan ...
En daar gewoon achter een vliegtuigje kwam onze kant op spark keek en ik voelde , al zijn spieren gespannen staan, ding was ook echt laaag ...dus afgestapt want kwam recht over ons .
Zonder dat ik me hoofd op tilde zag ik gewoon mensen in de cockpit !
vaag !
Daarna weer opgestapt afgezadeld uitmesten had ik al gedaan , dus alles wer gevoerd geveegd, en dekens op gedaan

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:32

ik weet niet of ik hier ook tussen pas...
maar ik heb dus een lichte scoliose (kromming in de rug, 2 S-en), ben hypermobiel in mijn rug (kan ik erg hol maken) en heb een lichte evenwichtsstoornis...
oplossingen om te kunnen rijden? veel op houding letten (voor de hypermobiliteit en scoliose), veel rijden (om mijn rug sterk te houden en evenwicht te trainen) en een breed paard doet ook wonderen (bredere rug geeft meer stabiliteit voor mijn evenwicht) en verder ja klinkt misschien raar maar gewoon een kwestie van tegen een stootje kunnen (lig er namelijk wel sneller naast dan de gemiddelde ruiter). ik rijd ook altijd met cap en bodyprotector.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:03

Welkom Lammie. Mijn zoon is oa ook hypermobiel (en ik geloof tot nu toe de jongste met een beperking in dit topic, hij is net 7). Voor hem is rijden nog niet aangepast. Hij stapt lekker veel rond.
We gaan morgen weer! verder deze week weinig nieuws maar heb wel met iedereen megelezen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:08

ik ben op mijn 6e begonnen met ponyrijden op aanraden van de fysio, om mijn evenwicht te trainen en om mijn houding te verbeteren... ben nu 25 en kan niet meer zonder het paardrijden.
ik merk wel dat ik makkelijker op mijn paard kan rijden dan op mijn pony, die is namelijk veel ieler en beweegt heel anders dan mijn fries, de pony rijd ik dan ook niet vaak (ong. 1 keer in de maand, de rest van de arbeid bestaat uit freestylen en mennen).
met jana, de fries, rijd ik dressuurmatig volgens de rechtrichtende methode van de academische rijkunst en ze loopt ook voor de kar en freestylen vindt ze ook erg leuk...

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:09

@ Sparky Wat eng lijkt me dat brrrrrrrrrrr
Weet je waar ze vandaan komen, misschien kan je hun vliegtijden aanvragen. Want dit is echt heel eng, zo laag dat je ze zelfs ziet zitten.

@Lammie2701 Tuurlijk pas je hier, waarom niet. Als ik buiten rij dan heb ik ook altijd een cap en bodyprotector op/aan

In de bak niet zo vaak eerlijk gezegt :o Ik vergeet ze altijd mee te nemen. en ik weet dat ik niet veel doe ik de bak.
Het is verstandiger om alles op/aan te hebben dat weet ik is voor je eigen veiligheid.

Dus Van Harte Welkom in ons cluppie

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:10

Ik heb iets aan mijn darmen/Hormonen, ik kan heel snel buikpijn krijgen, en ook heel snel misselijk etc. worden, dus daar moet ik mee oppassen, ik kan ook niet altijd in draf/galop.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:11

lammie2701 schreef:
ik ben op mijn 6e begonnen met ponyrijden op aanraden van de fysio, om mijn evenwicht te trainen en om mijn houding te verbeteren... ben nu 25 en kan niet meer zonder het paardrijden.
ik merk wel dat ik makkelijker op mijn paard kan rijden dan op mijn pony, die is namelijk veel ieler en beweegt heel anders dan mijn fries, de pony rijd ik dan ook niet vaak (ong. 1 keer in de maand, de rest van de arbeid bestaat uit freestylen en mennen).
met jana, de fries, rijd ik dressuurmatig volgens de rechtrichtende methode van de academische rijkunst en ze loopt ook voor de kar en freestylen vindt ze ook erg leuk...

Precies de reden dat Stefan ook begonnen is, nu ruim een jaar geleden. Bij ons was het mijn idee (omdat ik weet wat voor effect parden op kinderen/ volwassenen kunnen hebben EN wat voor effect dieren op mijn eigen zoon hebben) Nou fysio vond het een prima idee, rev.centrum ook. En hij is echt gegroeid. OK draven vind hij nog eng en galop al helemaal, maar goed. Dat komt ooit wel.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:12

Lammie2701 en Mierkuhh, welkom!! :)

Mijn huisarts zei toen ik 8 jaar was.. Ze moet lekker gaan paardrijden.. kan ze lekker bewegen en het was toch al bekent dat ik ontzettend gek was op dieren.. zo is het balletje gaan rollen en sinds mijn 8e rij ik dus paard :j

Ach Bari :+: Wat lief!

Hier gaat alles prima. Baal wel enorm dat ik niet met school mee kan naar Bosnië om gehandicapten kinderen te helpen omdat mijn operatie dan valt maar ja soms moet je keuzes maken..

Volgend jaar beter.. ;(

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:15

Nawamooks schreef:
@ Sparky Wat eng lijkt me dat brrrrrrrrrrr
Weet je waar ze vandaan komen, misschien kan je hun vliegtijden aanvragen. Want dit is echt heel eng, zo laag dat je ze zelfs ziet zitten.

@Lammie2701 Tuurlijk pas je hier, waarom niet. Als ik buiten rij dan heb ik ook altijd een cap en bodyprotector op/aan

In de bak niet zo vaak eerlijk gezegt :o Ik vergeet ze altijd mee te nemen. en ik weet dat ik niet veel doe ik de bak.
Het is verstandiger om alles op/aan te hebben dat weet ik is voor je eigen veiligheid.

Dus Van Harte Welkom in ons cluppie

Dank je...
Ja ik heb 1 keer in 1 les (2 valpartijen) mijn neus gebroken en mijn rug en ribben gekneusd en sindsdien rijd ik dus ook met bodyprotector...
Op de pony wil ik nog wel eens zonder bodyprotector stappen (zij gaat hooguit alleen hard en ken haar truckendoos op mijn duimpje) maar op andere paarden heb ik altijd cap en bodyprotector aan/op...ik weet namelijk van mezelf dat ik er snel naast lig en wil dan de kans op blessures voorkomen...