Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:22

Mooi meegenomen. Nee bij mij op de manege hielden ze er geen rekening mee. Als ik iemand echt niet zag en bijna ertegen opbotste was het kijk uit je doppen terwijl ik gewoon mijn excuses aanbood en zij dat ik hem niet had gezien.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:33

Noor, vind ik echt zo raar, ze kunnen toch wel rekening met jouw houden! Ik zat eerst op een reguliere manege om het zo even te noemen, maar reden we echt achter elkaar nog aan. Daarna ben ik naar gehandicapten manege gegaan, top manege (instructrice van daar komt ook zondag kijken naar mijn paard) en daar reden we, ook al waren we allemaal beperkt, keurig langs elkaar heen en hielden we rekening met elkaar :j

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:00

@ madeira geeft niets hoor, hier komen zo veel medische termen langs dat je dat moelijk kan onthouden allemaal!

@ ukje zeer herkenbaar voor mij die toestand op maneges

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:44

Moggel iedereen hihihi

@ Bari Ik kreeg net via hyves een mailtje dat iemand gestemd heeft en dat ze haar vrienden ook het mailtje doorstuurt.

Ik rij niet op een manege, je kreeg daar zulke schuine gezichten pffffff.
Ze vonden dat ik een voorkuursbehandeling kreeg.

Als ik bij m'n paarden bent krijg ik les van m'n vriendin waar ze staan.
Die weet precies hoe en wat. Ze laat 't me voelen hoe ik rij/zit.
Dat is erg fijn

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:14

Paulien, tegen mij is er ook wel is gezegd dat ik naar een manege moest gaan waar gehandicapten reden maar niks meegedaan omdat ik het gewoon tot 2 jaar terug naar me zin had en gewoon lekker kon rijden trok me niks aan van het gezeur van de instructie. (in de zin van dat ik is moest leren kijken of ik op het goede been lichtrijd) Tot dat er dit soort dingen door mede ruiters naar mij geroepen werdt. En nu zorg ik nog steeds dat ik als het even kan ik de bak voor mij zelf kan hebben.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:31

jeetje vervelende verhalen dan zeg dat mensen er gewoon geen rekening mee houde,

nawamooks hoop dan wel dat je je daar lekker op je gemakt voelt !
zo te horen wel !

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:49

@ Sparky Ik voel me daar erg op m'n gemak.
Heel veel mensen vragen zich steeds af waarom mijn paarden zo ver staan.
Ik vertrouw m'n paarden bij haar.
Als er een dag is dat het niet lekker gaat, laat ze me echt ff aanmodderen totdat ik zelf zegt van het gaat.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:45

@ nawamooks, heel erg bedankt voor je hulp hoor....ik heb de puf echt uit. was vanmorgen bij m paard en had les, ging erg goed. ik voel me zo ook meer op m gemak als ik alleen ben, dan gaat alles in mijn eigen tempo.
net boodschappen gehaald maar man wat een moeheid ineens! ga straks nog even snel m paard poetsen, dat heb ik vanmorgen net niet meer gered.

@ sparky ja zulke mensen bestaan, ik heb het zelf ook ervaren, als het niet lukte stonden ze zo te lachen, was echt niet leuk. z moesten eens weten hoe men zich elke dag voelt en hoe hard je ervoor moet knokken om die dingen voor elkaar te krijgen.dan zouden heel veel mensen anders tegen je aankijken. maar goed. is niet anders! helaas...

ik mis amandaa trouwens hier al een aantal dagen op het forum...of ben ik zo blind dat ik een berichtje over het hoofd heb gezien?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:47

ukje schreef:
Paulien, tegen mij is er ook wel is gezegd dat ik naar een manege moest gaan waar gehandicapten reden maar niks meegedaan omdat ik het gewoon tot 2 jaar terug naar me zin had en gewoon lekker kon rijden trok me niks aan van het gezeur van de instructie. (in de zin van dat ik is moest leren kijken of ik op het goede been lichtrijd) Tot dat er dit soort dingen door mede ruiters naar mij geroepen werdt. En nu zorg ik nog steeds dat ik als het even kan ik de bak voor mij zelf kan hebben.

wat een kwetsende uitspraak is dit toch! niet netjes ukje, sneu voor je. ik zorgde toen ook altijd voor dat ik alleen reed maar op een manege ben je haast nooit alllen, dus reed ik vaak s avonds laat of s morgens heel vroeg in het weekeind. nu kan ik meestal komen en gaan wanneer ik wil, want er rijd alleen een meisje en die anderen twee pensionsklanten zie ik amper, want die rijden juist wel s avonds en ik heb afgesproken dat ik s middags kom of zoals zaterdags vroeg les neem, zo hou je rekening met de anderen en ik voel me zo wel prettig bij

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:03

@bari: ben er nog hoor :P ik lees nog gezellig mee!
Jammer dat je zo moe bent trouwens.
Ben zelf onwijs verkouden. Kan er nog wel bij, hahaha.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:11

Ach ja ik heb al gemerkt dat heel veel mensen niet weten hoe ze om moeten gaan met iemand die een beperking heeft. Sommige mensen willen het wel maar kunnen het gewoon niet voorstellen dat ik minder zie dan zij. En zelfs mijn moeder heeft daar nog steeds moeite mee.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:33

tja soms heb je van die mensen...
nou gezellig dat je er bent amanda haha, ik miste je al!

nou moet ik ff vragen, mijn tinker moet binnekort bekapt worden en mijn instructeur vroeg of ik het klassiek wil of wellicht natuurlijk, nou heb ik geen idee over natuurlijk bekappen en hoorde er veel negatiefe dingen over, dus als iemand wat weet...altijd welkom!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:52

Bari, ik heb je link van dat stemmen in mijn onderschrift gezet in mijn msn naam.. nu maar hopen :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:05

Madeira_ schreef:
Bari, ik heb je link van dat stemmen in mijn onderschrift gezet in mijn msn naam.. nu maar hopen :)

dankje wel meid! wat zal ik zonder jullie wezen hier! helemal te gek, Nawamooks was al zo lief bezig en nu jij, vind ik echt te gek!
ik heb net eten gehad en ga me zo ff omkleden, want ik zit nog in de paardenkleren hier haha

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:15

bari, ik heb op je meisje gestemt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:19

Bari, ik heb ook nogmaals gestemd op je knappe meid :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:54

dankje wel meiden!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:01

Hoeveel stemmen heb je op het moment en op welke plaats staan jullie?

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:03

@ amanda, we hebben 541 stemmen en staan 3e maar het lastige is dat het stemmen in deze ronde tot mei duurt en als ik er elke dag niet wat aan doe zal het zo gebeuren dat ik straks weer zak en dat willen we niet. t is nu of nooit. :o

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:05

Maar dat geldt voor alle tophorses! Voorlopig steigen jullie, hou vol!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:12

dat is ook wel zo, maar goed ik doe mijn best.en hopen dat het lukt.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:41

hier moet ik ook nog even bijzeggen dat we alleen stijgen oa met de hulp van enkele lieve mensen hier op het forum...dankje wel! kan ik even op adem komen, want het vraagt heel wat energie

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:44

Daarom ook mijn 'hou vol' ;)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:49

:D thnx! power vrouwen gaan ervoor he haha ik ga zo even een bakkie doen, hoe gaat het trouwens met je meid? ik had van de week een oogonderzoek en was slechter geworden dus nu maar even een nieuwe bril, zo ver die nog wat kan uithalen, helaas zijn lenzen geen optie voor mij dus dat wordt een nieuwe bril :P

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:50

Moggel iedereen

Gisteren wel een beetje meegelezen en wat geschreven, maar ik was erg moe.
Volgens mij komt de griep weer naar boven.

@ Bari mocht Feija gaan zakken in plaats dan ga ik wel even flyeren voor je hier in Barendrecht.
Het is een kleine dorp wat aan het groeien is onder de rook van Rotterdam, maar met fanatieke mensen hnihihihihi.

Een nieuwe bril? Denk niet dat het echt zal werken. Heb er zelf ook al tig versleten. Ja het helpt voor een paar maanden en dan weer een nieuwe.