Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:48

Joeppie Madeira_ @ [JITP] Fotoshoot Haf Madeira in het winterse Dronten! fotoshoot van Madeira :D

Ik heb net een galstenenaanval weer gehad :( ben 't echt zo zat he. Ik heb echt zoiets van: trek dat stomme ding er maar gelijk uit :(

Vanmiddag heeft Suusje92 @ bokt met Madeir een springlesje gehad; goed ze is geen springtalent, maar ze vond het volgens mij erg leuk om te doen :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:53

@ welkom iedereen hier die nieuw is. hier even weer bericht uit overijssel. boh, ik ben vandaag echt kapot man! niet dat ik wil zeuren maar ik kan me haast niet meer bewegen, in bed gaan is geen optie want dan kom ik er niet weer uit....
@ nawamooks, ik ga door hoor, dat staat vast en daar knok ik voor!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:40

@ Tessa_Brian sorry zo bedoelde ik het ook.
Zo ben ikzelf namelijk ook. Alleen degene de mij kennen verders niemand i.v.m reactie's. o.a medelijden en onbegrip.

@ Madeira getver is logisch dat je het zat bent.

@ Bari ik weet niet hoe het weer was bij jullie vandaag, maar bij mij idem dito. Moest gelukkig naar de oefentherapeute (Mensendieck) alles was los, maar 1 stap naar buiten en het zat weer goed vast pfffffffffffff stram stram stram

Ja precies knokken hihihihihi

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:43

ja het weer is hier niet al te best zal ik maar zeggen... ;( maar goed hier nog een die stram stram stram zit. ik hoop dat het morgen iets beter gaat want dit is dus waardeloos... :(

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:44

Ik kwam dit topic toevallig ook tegen.
Ik heb zelf een vergroeit handje (rechts). Mijn middelvinger is kleiner en staat krom, ik mis mijn een-na-laatste knokkel en mijn ringvinger en pink zitten met een soort vliesje aanelkaar. Ik heb dit vanaf mijn geboorte, dus ik heb er ook mee leren paardrijden. Met de teugels doe je ze normaal gesproken tussen ringvinger en pink, ik houd ze achter mijn pink langs. Verder helemaal geen last van, ben er aan gewend :D

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:45

welkom Jaydee...join the club!

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:46

Haha, dankjewel!

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:46

het word steeds gezelliger hier! :P vind ik dan... :D

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:48

Haha oke!
Maar nu ga ik minder gezellig doen :P..
Ga slapen.. morgen vroeg op. Gaan naar IKEA!

:wave:

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:49

gezellig jaydee, veel plezier en wel ff vertellen he! :+ slaap lekker!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:05

Welkom aan de nieuwelingen :D

Bari, wat is er allemaal aan de hand? :(:)

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:11

Welkom Jaydee
Veel plezier bij de IKEA

@ Madeira Bij onze ziekte hebben wij heel veel last van het weer. Dan raken onze spieren verkrampt en dan zijn we net meiden die zich voelen als een 80-jarige

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:46

@ madeira, bedankt voor dat je vraagt...zoals nawamooks al zegt, ik ben vandaag wel 100 jaar oud, vannacht wat koorts en niet helemaal lekker, rechterhand doet het even niet goed en alles zit zo vast als wat.maar goed, volgepompt met medicijnen komen we de dag wel door, ondanks dit wel naar mijn paard gweest en wel wat gedaan, beweging is het beste wat je dan kan proberen althans. ik denk al met al stress en zo dat werkt gewoon tegen. kan vandaag moelijk uit de woorden komen dus sorry, mijn hoofd werkt ook in slowmotion. maar we gaan door, als echte power vrouwen he haha :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:30

Ach meiden dat is vervelend!! Het lijkt wel op een soort reuma (mijn exklasgenoot had reuma, en wanneer het erg koud was had hij erg veel pijn in zijn botten) of zit ik er volkomen naast?

Vandaag ging rijden erg goed. :)
Madeira had ik soms niet onder controle (ging ze hard rennen, dan weer langzaam, zomaar in galop van de hoefslag afschieten—wat ik niet voelde aankomen, bokken tegen andere paarden.

Maar dat doet ze allemaal niet meer! Sterker nog.. als ze nu alleen in de bak is, gaat ze heel onzeker doen, van alles en nog wat schrikken (iets wat ze ziet liggen, maar ik zie het niet, dus zit er dan heel chill op en dan opeens voel ik haar aan de kant springen voor iets heel stom haha) en verder heeft ze nu mooie tempo met draven en galoperen. Zelfs volte galoperen gaat beter, ze wilde dan wel is een bokje geven, terug vallen in draf, maar gaat steeds beter. Ben echt trots op haar!! :)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:36

oh madeira, volgens mij hong dat in de lucht vandaag. hahaha
mijn alpenquartertje vond een deken op de vensterbank ineens heeeeeeel erg eng.
Ik vind dat jullie erg goed bezig zijn, als ik je verhaaltjes zo lees!
Toppie hoor *D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:39

Hiphopje, zoals elk paard, schrikt mijne ook wel is. Maar ik ken ruiters, die zeggen: ja en dan zie ik een deken op de bakrand liggen dus hou ik mij al vast voor dat mijn paard... Maar eh.. ik zie dat dat dus niet.. dus eigenlijk ook wel een voordeel denk ik :P zijn natuurlijk ook mensen die niet zo onzeker zijn hoor, maar ben wel blij dat ik het niet zie. Ik merk alleen dat mijn lichaam zich altijd aanspant als ik geluid hoor.. dat heb ik nu aardig afgeleerd maar ik wil altijd goed luisteren wát ik hoor, vooral als het in de verte is ofzo. Maar dat gaat steeds beter nu, als ik het gevoel heb dat we goed bezig zijn, kan ik mij voor geluid afsluiten, behalve voor het geluid dat nodig is voor mij om te rijden ;)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:06

Er rijd iemand op de manege die een beperking heeft....
Je merkt dat ze anders rijdt dan de rest. Maar ze is heel aardig hoor:+

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:10

Ik begin soms al op de rem te trappen voor dat ze ook maar gaat rennen. Heb namelijk al snel het idee dat ik tegen het hek op knal of tegen iemand anders en aangezien ik dan altijd de schuldige ben. Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet meer in een gewone manege les rij maar lekker voor mezelf.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:12

@ madeira fijn dat het goed gaat! blij voor je!

het heeft niet veel met reuma te maken die MS, het is een aandoening in je centrale zenuwstelsel maar ik denk dat de gewrichts en spierpijn wel iets van reuma weg kan hebben, dat wel. maar ik weet niet hoe reuma voelt.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:13

ukje schreef:
Ik begin soms al op de rem te trappen voor dat ze ook maar gaat rennen. Heb namelijk al snel het idee dat ik tegen het hek op knal of tegen iemand anders en aangezien ik dan altijd de schuldige ben. Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet meer in een gewone manege les rij maar lekker voor mezelf.

amen, dat bedoel ik nou. :D ook ik ben beter af alleen dan op een manege waar ze me elke keer op de kop moesten zitten, sorry dat ik dit nu zeg ik wil niemand op de tenen trappen maar ik heb geen goede ervaring op maneges.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:14

bari, er zijn zoveel verschillende vormen van reuma volgens mij dat de pijn ook andere vormen kan hebben of ben ik nu heel dom aan het redeneren.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:15

ja dat wel die zijn er ook, maar ik heb geen reuma maar MS, madeira vroeg of die klachten daar op lijken dus vandaar.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:20

Bari schreef:
ja dat wel die zijn er ook, maar ik heb geen reuma maar MS, madeira vroeg of die klachten daar op lijken dus vandaar.

ok sorry,

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:04

ukje schreef:
Bari schreef:

ok sorry,

geeft niets hej!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:19

Bari, MS, dat is waar ook! Was het even vergeten, sorry.

Noor, hoe herkenbaar, ik zet Madeir vaak ook in de rem, bang te zijn dat ik tegen anderen of dingen aanknal. Bij ons op de pesionstalling heb ik wel altijd voorgang, omdat ik het gewoon niet kan zien.