Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_sharona_ schreef:uh ik ben allergisch voor paarden.Ik vind het wel raar want rij vanaf m'n vijfde paard en kreeg er op mijn 13 pas "last"van. Het is bij mij niet heel erg ,maar heb het benauwd als ik bij de paarden ben. Elke dag dusheb er pilletjes voor, en nu is het goed te doen!
Ik merk het soms met rijden wel, ik rij dan ook liever buiten dan binnen. Bij endurance wedstrijden kan het hartje zomer wel eens erg warm en stoffig zijn. Dan probeer ik een zo vroeg mogelijke starttijd te krijgen, maar zal het rijden er niet voor opgeven zolang ik er niet bij neerval
Met die wedstrijden ben ik een dag daarna wel compleet kapot, maar dat heb ik er wel voor over. 
e_horse schreef:Hier nog iemand! Hele pakketje; astma, allergie, eczeem en hooikoorts.. helaas..
Op de manege rijden was geen succes, vooral niet als er opgestrooid werd tijdens mijn lestijd :-(
Nu heb ik alweer jaren zelf een paard en buiten rijden gaat erg goed! Lekker in de frisse lucht. Ik zal dan ook niet snel voor een pensionstal kiezen met binnenbak.
Verder kan ik niet tegen stro en hooi. Kuil gaat redelijk.
Uitmesten (stro) is geen succes. Vlas kan ik prima tegen.
Dus dan heb ik er met borstelen minder last van.
en mij ook helpen waar nodig met bv uitmesten. JaneJansen schreef:Jammer Bosmonster dat je zo min mogelijk gebruikt. Ik heb al jaren een neusspray(Beclometason) en voel me er prima mee. Want ik heb ook last van hooikoorts.
Soms gebruik ik ook de cetirizine van de Aldi erbij.
Mijn allergie is erger geworden helaas sinds we 2 katten en 2 cavia's erbij hebben maarja die dieren geven zoveel plezier......
Ik zal ook nooit stoppen met paardrijden!
. heb geen neusspray, omdat daar je slijmvliezen nog geirriteerder van kunnen raken.. natuurlijk verschilt het per persoon. mijn vader en broer zijn ook allergies voor van alles en slikken al jaren pillen, druppelen hun ogen en gebruiken neussprays. daarbij ontwijken ze ook, zo goed als mogelijk, alle allergenen. bij het minst of geringste beginnen zij al te niezen. vandaar dat ik zo veel mogelijk van de medicatie afblijf. wel fijn dat het jou wel goed helpt!