[HK] Aangepast Paardrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:49

ikenindi schreef:
jup, maar daarna hadden we regen (en behoorlijk ook, demnh wat een bui. ik was echt letterlijk tot op mijn ondergoed doorweekt Tong uitsteken ) en indi door de blub draqven gaf al gelijk vieze beentjes en sokjes... Boos!

Gatsie! Heb vandaag helaas niet kunnen rijden omdat de eigenaresse er niet was.

Vind het nog niet helemaal vertrouwd om in mn eentje op hinde te gaan rijden.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:50

ikenindi schreef:
jup, maar daarna hadden we regen (en behoorlijk ook, demnh wat een bui. ik was echt letterlijk tot op mijn ondergoed doorweekt Tong uitsteken ) en indi door de blub draqven gaf al gelijk vieze beentjes en sokjes... Boos!

ach, heb je morgen weer wat te doen Tong uitsteken

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:51

hiphopje schreef:
Blokje, mijn dochtertje heeft geen handicap hoor, maar is behoorlijk verlegen en erg gevoelig. ze word in augustus 12.
maar ze heeft nog nooit ergens zo'n passie voor gehad als nu met paardrijden. ze had als klein kind al wel eens op mijn paard gezeten, en op de pony die daar ook stond, maar verder had ze geen interesse. totdat ze vorig jaar opeens vroeg of ze op paardrijles mocht. JA NATUUUUUUUURLIJK SCHAT !!! Haha!

Ik bedoelde ook neitd at ze een handicap had :p Ik bedoelde meer misschien komt ze juist wel los Naast het paard! + ruiter

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:25

Citaat:
Ik bedoelde ook neitd at ze een handicap had :p Ik bedoelde meer misschien komt ze juist wel los Naast het paard! + ruiter

ah, oke.
dat hoop ik namelijk ook Haha!
het is echt een hele lieve aardige meid, alleen een beetje serieus en verlegen.
ze gaat deze zomer ook op ponykamp op die manege, en ze heeft er erg veel zin in. vooral omdat ze paarden en pony's al kent, en al een meisje heeft leren kennen wat ook daar op kamp gaat. ik merk dat ze dat wel erg prettig vind. het is niet zo'n held Knipoog

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:04

Lachen Hopelijk krijgt ze het leuk!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:40

dat gaat vast wel goedkomen met dat ponykamp
alleen het feit dat we maar 7 minuutjes met de auto van de manege af wonen, geeft haar al rust Knipoog
en eerlijk gezegd vind ik dat ook wel prettig,
zal niet de eerste keer zijn dat ze heimwee krijgt

ik ben dinsdagavond met mijn lesgroep het bos in geweest.
ik moest op een ander paard, dan mijn vertrouwde hitje.
was wel even wennen hoor, paard was een stuk smaller en had een hekel aan vliegjes onder haar buik. ze moest om de paar seconden even met haar achterbenen maaien om die vliegen onder haar buik vandaan te trappen. maar goed dat ik mijn elastieken aan de beugels had, denk niet dat ik anders was blijven zitten Haha! je zou er nog zeeziek op worden, hihi. door haar gemaai liep ik wel alleen, want door haar gemaai kun je niet dicht op haar rijden anders heb je kans per ongeluk een trap te krijgen. verder was ze wel erg braaf hoor, alleen die vliegjes moesten verboden worden voglens haar Tong uitsteken
afijn, het was wel een lekker ontspannen ritje, veel gestapt en gedraaft, bergje op bergje af. ze was lekker voorwaarts.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:41

hihi een maai paard :p

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:01

hiphopje schreef:
ikenindi schreef:

ach, heb je morgen weer wat te doen Tong uitsteken

ik heb daar zo mijn mensen voor. heb haar ook niet zelf gewassen Knipoog

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 00:07

dat is het betere werk, hihi Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:17

ja toch? hihi. ik heb foto`s gemaakt. ook een erg zware taak natuurlijk Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:45

ikenindi schreef:
ja toch? hihi. ik heb foto`s gemaakt. ook een erg zware taak natuurlijk Knipoog

pfff... zeker:p. Heb gister weer even gereden op Hinde. Ging echt supergoed dus ik was helemaal vrolijk enzo. Ze gooit heel erg op dus maar dit keer bleef ik heel goed zitten (mede door mijn nieuwe rijbroek met kunstof zitvlak). Heb veel geoefend met vanuit stap aandraven en andersom. Ga dinsdag weer rijden en dan in de les!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:48

Blokje je enthousiasme straalt van mijn beeldscherm af, leuk Haha!

Silfie fijn dat je les zo goed ging

Mijn les vandaag ging ook goed, we zijn ontzettend bezig om mijn houding te verbeteren. Voornamelijk op dit moment de houding van mijn handen en hoeveel invloed het wel niet heeft als ik mijn bovenlijf draai, mijn heup inknik o.i.d. (al dan niet per ongeluk). Maar vooral hoe ik een eventuele ongewenste reactie van mijn pony kan beinvloeden en het weer kan corrigeren bij mezelf en bij hem Lachen

10 Mei heb ik weer een Endurance rit gereden en ik heb net een foto ervan kunnen vinden op internet Haha!

Dit is vlak voor de finish... Na 30 km. Voor de duidelijkheid, Levi is de zwarte pony Knipoog De Fjord + amazone is ons rijmaatje Haha!

Afbeelding

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:44

Leuke foto, Ineke.

Zo te lezen heeft iedereen wel een leuk dagje gehad of andere leuke dingen gedaan! Lachen

Alleen jammer dat je na de wasbeurt van Indi, toch nog weer helemaal doorweekt was, Agnes!

Ik heb Woensdag weer op Oh Boy gereden, m'n lievelings paard op de manege.
Hij ging wel wat erg snel voor mijn gevoel, want normaal draaft ie ontiegelijk langzaam en nu opeens heel snel! Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:51

ik was gister op de manegfe rijden. indi liep te klieren en weigerde hindernissen steeds. krijg ik commentaar vanaf de zijkant: ja vind je t gek als jij niet in balans zit?

kan ik daar waty aan doen? kzal nooit 10-0% in balans kunnen zitten, maar als indi loopt te klieren en alle kanten uitspringt al helemaal niet. uiteindelijk is het trouwens wel gewoon 3 keer achter elkaar gelukt, maar ik was echt saggo. zulk soort mensen kunnen het voor mij zoooooo verpesten... geef dan tips wat ik zou kunnen doen, maar aan zulk soort commentaar heb ik toch niks?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:45

Van zulke mensen word ik ook moe ja... Geef dan ook tips erbij hoe het beter zou kunnen ofzo, of nog beter houd gewoon je mond en laat het over aan degene die jouw lesgeeft.

Indi is eraan gewend dat jij niet 100% in balans zit (je hebt haar toch zelf beleerd of niet?) dus daar zal ze niet van schrikken of denken dat het niet kan...Maar het kan wel zo zijn dat ze denkt dat jij er misschien afvalt als ze springt op een moment dat jij denkt dat ze kliert?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:20

nee want ze kliert voor de hindernis. dan springt ze ineens opzij om zo niet over de hindernis heen te hoeven gaan... maar ze kan het wel, want het was daarvoor ook goed gegaan(een andere keer) en uiteindelijk lukte het ook gewoon.

ik heb haar idd zelf beleerd. ik heb helaas geen les meer want ik leerde niks. en ik had nu een instructrice gevonden, schijn je geen mensen van buityenaf les mogen laten geven in de bak van de manege. echt stom. ik betaal toch om daar te mogen rijden? dan moeten ze zelf maar goede instructrices inhuren... :s

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:39

Das banketstaaf, Agnes!

Mss een idee om 2 zwepen te nemen, iedere kant 1.
Door dat je niet met je benen kan drijven dan gebruik je 2 zweepjes.
Dan loopt ze waarschijnelijk niet zo te klieren!

Heb op de manege ook iemand rijden die doet dat ook met het moeilijkste paard op stal.
Maar dat gaat gewoon goed!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:12

o, maar ze reageert ook al op stem. en op mijn beenhulpen reageert ze eigenlijk ook goed. ik weet niet wat t was. ze wilde er gewoon onderuit komen...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:34

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:37

hihi ja indd... heb trouwens een grote ondekking gedaan... Kon jou naam nooit zo goed jouw boktnaam uitspreken en wist niet hoe je daar aan kwam. Maar het is dus IK en Indi!! Vond het echt geweldig knap van mezelf.. ehm:p

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:50

OK dan! Nagelbijten / Gniffelen ROFL Afgod Schijnheilig Ach gut Knipoog

helemaal goed Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:54

heb dinsdag weer les gehad. Ging echt super! Lekker veel gedraafd is nogg wel moeilijk want hinde gooit heel erg op en getracht een proefje te rijden. Was echt helemaal blij!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:44

Heeej!!!
Ik was deze week op stage vandaar dat ik niet online was. Aankomende 5 weken ben ik nog op stage. Lekker tussen de paarden! Daar geven ze ook 1 jongetje les hij is geestelijk zowel verstandelijk gehandicapt. Super om te zien!!! En daar sprak ik een meisje wat ook de opleiding wil gaan doen om mensen met een handicap les te kunnen geven. Leuk zo'n persoon waar je je passie mee kan delen Lachen!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:44

geestelijk en verstandelijk gehandicapt? geestelijk mag niet meer worden gebruikt, maar ik denk dat je lichamelijk gehandicapt en verstandelijk beperkt bedoeld Knipoog

silfie35, wat goed zeg! dat hoog opgooien kan paardeigen zijn, maar wordt vast nog wel minder als ze meer in balans is. ik heb er alle vertrouwen in!

mijn nieuwtje waar ik helemaal blij mee ben:
[LZP] whoei! een hulphond

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:37

Klopt, verstandelijke beperking of kinderen met een uitdaging (het laatste vind ik niet echt logies klinken)