Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: Wie rijdt er paard met een HEUPPROTHESE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:14

Oooch, ik kom nu je topic tegen! Dat gaat helemaal niet fijn met jou! Is dat normaal, zoveel wondvocht? Ach gut

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 22:38

Wel dat het been vol vocht zit maar volgens mij is het niet de bedoeling dat het via de wond er uit spuit. Maar daarom het ik nu voor 2 weken Antibiotica en moet ik maandag weer terug komen bij de orthopeed.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 09:17

Nou, sterkte ermee hoor! Het valt allemaal niet mee als ik het zo lees. Maar je bent wel een doorzettertje Haha!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:41

Hey,

Dank je, ik ga zo om drie uur rijden. Ik moet om half 7 mij melden in het ziekenhuis omdat ze dan nog even bloed moeten afnemen. Mijn slaappil heb ik bij mij. Ik slaap al maanden met die pillen (temazepam 20mg) omdat ik door de pijn gewoon niet in slaap kwam. Ook door het piekeren in mijn bed kon ik niet slapen. De afgelopen week heb ik heerlijk geslapen alleen vanacht weer pijn maar ondanks dat toch aardig geslapen. Ik ben nu wel helemaal op, maar dat geeft niet want ik zie er erg tegen op om daar te blijven dus hopenlijk kan ik dan lekker in slaap komen daar!

Vanmorgen nog even snel afscheid van mn paardje genomen. Die zal ik ook een tijdje moeten missen!

Ik hoop dat mijn ervaring is dat het toch meevalt want na deze knie moet ik ook nog die ander laten doen! En daarna moeten mijn beide enkels nog vast gezet worden Huilen Het is echt een zwaare klote ziekte reuma....
Succes meid ik hoop dat de antibiotica zn werk gaat doen. En ik probeer vd week snel weer online te komen met mijn laptop die ik mee neem!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:22

nancyimka schreef:
Hey,

Dank je, ik ga zo om drie uur rijden. Ik moet om half 7 mij melden in het ziekenhuis omdat ze dan nog even bloed moeten afnemen. Mijn slaappil heb ik bij mij. Ik slaap al maanden met die pillen (temazepam 20mg) omdat ik door de pijn gewoon niet in slaap kwam. Ook door het piekeren in mijn bed kon ik niet slapen. De afgelopen week heb ik heerlijk geslapen alleen vanacht weer pijn maar ondanks dat toch aardig geslapen. Ik ben nu wel helemaal op, maar dat geeft niet want ik zie er erg tegen op om daar te blijven dus hopenlijk kan ik dan lekker in slaap komen daar!

Vanmorgen nog even snel afscheid van mn paardje genomen. Die zal ik ook een tijdje moeten missen!

Ik hoop dat mijn ervaring is dat het toch meevalt want na deze knie moet ik ook nog die ander laten doen! En daarna moeten mijn beide enkels nog vast gezet worden Huilen Het is echt een zwaare stinkmodder ziekte reuma....
Succes meid ik hoop dat de antibiotica zn werk gaat doen. En ik probeer vd week snel weer online te komen met mijn laptop die ik mee neem!

Waarschijnlijk ben je al onderweg en lees je dit pas veel later maar toch nog heel veel sterkte gewenst zal aan je denken morgen.
Hoop dat je de revalidatie periode sneller doorkomt dan dat ik dat doe. Hou je taai.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:24

Nou, je tobt wat af zeg, met die wond... pff... kun je hem wel een beetje gesloten houden, of scheurt hij dan gewoon weer helemaal open?
Wat vond de orthopeed trouwens, moet hij toch gewoon uit zichzelf gaan sluiten of kunnen ze bij wijze van spreken nog een keer hechten of nieten?

Je vroeg hoe wij "dat tijdperk" waren ingegaan, bedoel je daarmee die schouderoperatie?

Hoe is het vandaag gegaan en kun je je alweer een klein beetje helpen in je eigen huis. Wel verstandig trouwens, dat bed in de woonkamer. Dan kun je toch gewoon deel uitmaken van het gewone leven en toch even gauw een duik nemen in je bedje om te rusten. Zeker als je slecht lang kunt liggen, heb je overdag ook veel rustpunten nodig, liefst zonder dat je eerst de inspanning van het trappenlopen moet doen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:36

Alleen het onderstestukje van de wond zit een korstje op, de rest is helemaal gesloten,
Ik denk dat door de druk het korstje gewoon wijkt, loslaat. Nu is de druk er weer af en is de huid ook op dit stukje weer bijna tegen elkaar.
voelt in iedergeval al veel minder gespannen aan.

Bedoelde inderdaad hoe jullie de periode van schouderoperatie zijn ingegaan.
Moet er op het moment zelf niet aandenken dat ze het mes weer in me zouden moeten zetten. en dat terwijl dit niet mijn eerste operatie is geweest (ben al 8 of 9 keer aan mijn knie geopereerd).
Maar waarschijnlijk haalt de factor tijd ook hier de scherpe randje vanaf en wat moet dat moet.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 16:44

Ben bij de orthopeed geweest: Uitslag wondkweek: enterobacter, heb andere antibiotica gekregen en moet maandag weer terug komen voor controle.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 16:45

Nancyimka zal nu wel geholpen zijn, ben benieuwd hoe het met haar gaat?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:15

hoi hoi
ik meng me er even in
ik ben joyce 25 jaar en rij al vanaf me 7e paard, sinds 10 jaar heb ik een eigen knollie ,
maargoed ik heb een ziekte sinds mijn 19e die is dus op mijn botten geslagen gevog ? botnecrose dus afbraak va nde botten en vooral kraakbeen .
ik ben onder behandeling geweest van het amc daar kreeg ik soort cement dingen in me heupen nou ik kon niet staan niet liggen en niet me benen uit mekaar krijgen lastig met sex maar vooral met paardrijden !

maar me knie begon ook al behoorlijk te verslijten daar konden ze naar hun zeggen niks aan doen , dus op naar het radbout toen was ik 23 jaar .

direct daar foto's gemaakt meteen voor een knieprothese gegaan oo heerlijk zeg geen pijn maar toen de heupen heb eerst links laten doen omdat recht me knie nieuw erin zit en daarna rechts gedaan in de tussentijd reed ik op dameszadel , maar nu ben ik 25 en sinds vorig jaar mei rij ik weer met sparky op een gewoon dressuur zadel !
ik kan pijnloos lopen rijden en spreiden .

natuurlijk moet je geheel je zit weer terug leren te krijgen want je zit toch anders , de eerste keren heb je toch ook echt weer die ouderwetse spierpijn, maar het gevoel is o zo heerlijk !

voor vragen mag je me altijd mailen of toevoegen aan de msn
joydronten@hotmail.com

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:15

winnitou schreef:

met nancy gaat het redelijk ze heeft wel veel pijn maar krijgt nu een morfine pomp ,

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:17

en nog even terug komend op de enkelprotheses ook die krijg ik ergens in maart als alles goed gaat , ik heb namelijk een tweede herseninfarct gehad en ben dus aan zwaardere bloedverdunners gezet dus eerst afwachten of ze uberhaupt momenteel kunnen opereren

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 16:19

Sparky10 schreef:
winnitou schreef:

met nancy gaat het redelijk ze heeft wel veel pijn maar krijgt nu een morfine pomp ,

Lekker stoned als een garnaal!!! Wil je de groetjes doen aan Nancy, van Winnitou en haar veel sterkte wensen!!!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 16:20

Sparky10 schreef:
en nog even terug komend op de enkelprotheses ook die krijg ik ergens in maart als alles goed gaat , ik heb namelijk een tweede herseninfarct gehad en ben dus aan zwaardere bloedverdunners gezet dus eerst afwachten of ze uberhaupt momenteel kunnen opereren

Wat een pech. Heerlijk dat je nog lekker met je paardje bezig kunt zijn!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:20

ja doe ik ze slaapt nu dus lekker laten slapen haha

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:21

mijn paardje isme alles en houd me op de been anders kon ik het ook allemaal niet

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:10

Hier ben ik zelf even ik kan mijn ogen niet meer open houden. Maar wilde graag even een teken van leven geven. Het gaat wel ok. Ik heb heel veel pijn. Maar zit aan de morfine. Ik heb een slaappil gekregen dus als ik niet in slaap kom neem ik die in. Nou dames ik zal morgen mijn verhaal vertellen,

Groetjes en weltrusten!

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:11

Hier ben ik zelf even ik kan mijn ogen niet meer open houden. Maar wilde graag even een teken van leven geven. Het gaat wel ok. Ik heb heel veel pijn. Maar zit aan de morfine. Ik heb een slaappil gekregen dus als ik niet in slaap kom neem ik die in. Nou dames ik zal morgen mijn verhaal vertellen,

Groetjes en weltrusten!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 00:12

nancyimka schreef:

Groetjes en weltrusten!

Slaap lekker!
tot morgen

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 10:56

Goedemorgen allemaal,
Ben benieuwd hoe het met Nancyimca gaat, slaap je en beetje.
ik slaap nog steeds korte slaapjes en word dan wakker van de pijn. Mijn record is nu 3 1/2 uur achter elkaar slapen (maar dat was eenmalig).
Heb zo'n behoefte om eens een nacht lekker door te slapen.
er komt nog steeds een beetje vocht uit de wond en er zitten plekken die super gevoelig zijn waardoor ik nogsteeds niet lekker zit en lig.
Ben nu thuis begonnen met fietsen op de hometrainer. onbelast en niet te lang maar datgaat goed, alleen op de fiets kme is een ramp.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:10

hmm ik moet zeggen bij mijn heupprotheses had ik nergens last van was met 2 dagen thuis en liep alweer op krukken , wond ging prima beie kanten en had geen tot nauwlijks pijn eraan .
de knie ja die deed zeer maar ook omdat ik een pijnstil pompje in mijn lies gehad had maar die werd in de verkeerde lies gezet , dus tja die er maar uit laten halen , maar ook met de knie was ik met 3 dagen thuis , daar wel meer pijn aan gehad .
je merkt nu ook dat je knie toch een heel stuk moeilijker is als een heip ook qua revalidatie .
maar goed feit is we kunnen weer rijden Knipoog

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 13:24

Sparky10, wat voor een heupprotheses heb jij gekregen?

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 13:50

Hebben jullie nog tips voor het slapen, ik word gek van de korte uurtjes slaap en dan wakker worden.
Lig niet lekker op mijn rug, mijn heup/bil doet zeer, begin er chagerijnig van te worden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:37

een bhr algehele heupprothese omdat er bij mij dus eerder cement plastic ingeplaatst was moest echt alles eruit ,
kop kom en omhulsels

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:47

Hoi Winnitou, tja dat korte slapen daar krijg je een paard mee kapot, he? Dat je inmiddels chagrijnig aan het worden bent kan ik mij helemaal voorstellen.

Ik moet zeggen dat wij dat hier allemaal gewoon een beetje hebben laten gebeuren. Een kwestie van uitzitten en accepteren dat het even niet anders is.

Kun je trouwens niet op je andere heup liggen, want volgens mij mag dat wel mits je het geopereerde been dan maar zodanig ondersteund dat het niet je lichaam kan torderen (dus je knie ondersteunen zodat je niet niet voor je lichaam uit kan draaien en op het matras rust).

Het feit dat je heup/bil zeer doet, is dat wondpijn of heb je het over spierpijn? In het laatste geval kan het heerlijk zijn om er een vorm van verwarmende zalf op te smeren. Denk aan tijgerbalsem oid, maar dan liefst wel wat minder aggressief (tenzij je zoals mijn man een olifantenhuid hebt en dat lekker vindt..) Uiteraard wel bij die wond uit de buurt blijven met dat spul!
Spierpijn kun je natuurlijk ook met een paracetamolletje wat onderdrukken.

Maar goed, ik herken je lijdensweg en ook wij hebben daar geen pasklaar antwoord op. Behalve dan het afgezaagde dat het met de tijd echt beter wordt....

Die bacterie die je noemde, die ze in de kweek vonden, is dat een bacterie die van buitenaf via de wond naar binnen gekomen is, of is het een besmetting die je al bij de operatie opgelopen hebt en dus veel dieper zit?