elnienjo schreef:Lindaonline schreef:Ik zoek met name naar ervaringen van mensen die een eigen paard kopen terwijl ze weten dat ze er niet op zullen rijden. Je hebt dan vaak ook met een totaal ander kostenplaatje te maken wanneer je paard in pension staat. Wat zijn je afwegingen, wat doe je zoal samen...
Ik zou geen paard kopen als ik niet in staat ben te rijden. Een paard kost een klein kapitaal tenslotte.
Die onkosten is het alleen waard als je er ook daadwerkelijk gebruik van kan maken. Een paard verdient het naar mijn mening ook gereden te worden. Als je alleen met 'n paard wil knuffelen/tutten dan valt er vast wel iets te regelen met een paardeneigenaar.
Paard of pony? Mijn ponys vinden het echt niet erg dat ze de hele dag op de wei staan te sukkelen en af en toe gepoetst en gelongeerd worden. Dat ik ze wat train is puur omdat ik ze een strak moddelletje wil laten hebben en omdat ik het zelf ook wel leuk vind. Maar dat ze verder niets doen, ik denk dat ze niet anders willen hoor

Je kunt het ook omdraaien, geen hond kopen als je er niet een sport mee wilt beoefenen, herder, detectie ect

Maar jouw mening, gelukkig