RusselNuwell schreef:ik wil als belastingbetaler niet betalen voor het feit dat Pietjes hobby ferrari rijden is, en dat Keesje mee wil komen in de topsport en daarvoor een springpaard van een paar miljoen euro nodig heeft. Wil Pietje normaal kunnen autorijden in een redelijk tweedehansje, en wil Keesje paardrijden op een manege, dan vind ik dat een heel ander verhaal.
Maar Pietje moet zelf weten wat voor hobby hij heeft, en als Pietje een dure hobby wil, dan zal Pietje zelf andere dingen moeten laten om die dure hobby te kunnen bekostigen. Met een uitkering betekend dat meestal dat je domweg minder te vreten hebt. Want luxe is het al niet dus valt er verder op niets te besparen. Dus als Pietje honger wil lijden omdat hij in een ferrari wil rijden, moet hij dat zelf weten. Of vind jij dat Pietje maar verplicht "goed" moet eten?
Het Keesje en zijn paar miljoen euro springpaard slaat natuurlijk als een tang op een varken, het gaat hier om iemand die voor de hobby rons wil hobbelen. Die Ferrari hetzelfde, je kunt overdrijven natuurlijk.Maar laten we het over "een auto" hebben voor Pietje, want dat kunnen de meeste mensen met een uitkering al niet eens betalen.
Het is gewoon misgunnen en egoistisch zijn. Deze mensen piepen ineens wel anders als ze ontslagen worden of een ongeluk krijgen of ziek worden en ineens niet meer kunnen werken. Je gunt het ze zowat. Nee, ik gun het ze.
Heb je mijn boodschappenlijstje gezien? Heb je gezien dat ik nog steeds dezelfde kleren draag als 10 jaar geleden? Nee, want je kent me niet... Maar oordelen lukt goed