rijden met een hernia kan dat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marita

Re: rijden met een hernia kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:23

Elke hernia is anders en geeft andere klachten. De ene kan alleen maar liggen en de andere juist alleen maar lopen. dus het is niet zo maar te zeggen.

Met mijn hernia kan ik nu weer goed rijden (1 jaar na het constateren van een grote hernia op L3/L4). Paardrijden kan goed zijn als je dat redelijk pijnvrij kunt (rompspieren worden sterker). Maar als de pijnklachten toenemen, dan niet doen, lijkt me.

Ik ben zelf na het rijden een stuk soepeler dan ervoor. Bij mij gaat het dus goed. Verder veel bewegen (zitten is bij mij het grootste probleem) om de pijn eruit te bewegen. Is goed te doen zo.

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:34

joehoe ik heb gisteren na bijna 3 jaar niet te hebben gereden (hernia) het even geprobeerd
ging super goed en het geen pijn tijdens het rijden
heb een half uurtje gereden niet echt lang maar het was het proberen waard

ben zooooooooooooo blij

eline2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 10:55

gewwon proberen,met iemand erbij ;) ;) ;) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 03:11

Ik heb ook iets aan mijn rug (weet nog niet wat, moet nu eerst kine doen maar dat helpt niet)

Ik kan op goede momenten wel rijden, maar meestal houd ik het bij evenn longeren en even wat stappen zonder zadel. Ik kan niet 'intensief' meer gaan rijden. Vorige week nog even naar het bos gegaan, maar hij heeft daar zo hard lopen bokken pfff