Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

floorsil schreef:iedereen heeft een scoliose alleen bij de ene is die groter dan de ander. (mijn eerste patient zonder scoliose moet ik nog meemaken).
vaak heb je een S-scoliose dus kan compeseerd die weer op een andere plek in de wk waardoor je redelijk recht staat. bij een C-scoliose dan kan je wat scheef staan. dus het hoeft niet dat je paard er last van heeft omdat je scheef zit.
volgens mij als je een cobse-hoek groter dan 20 graden hebt mag je volgens mij echt spreken van een scoliose.
vaak zie je ook houdingsscolioses die er er wel makkelijk uit kan buigen. dus veel oefeningen doen waarbij je tegen de bocht in moet buigen. vaak zie je bij mensen met een scoliose dat ze geen last van hun rug hebben maar eerder van hun ribben.
Ik heb 1,5 jaar bij een fyshio gelopen om

Juangi schreef:Oeh! Er begin toch wel overeenkomsten te zien... Onder andere het scheefzitten. Volgens mijn instructrice zit ik vaak scheef, terwijl ik kwa kont goed in het zadel zit..
Verder heb ik altijd last van mijn rug met paardrijden, vooral na te draven. Hoe zijn jullie achter deze aandoening gekomen?