Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

--> http://www.stalcastelein.nl/
Stronglady schreef:Daarom dan nog een vraagje over ijslanders: ik weet dat ze klein en sterk en sober te houden zijn en dat ze tolten (weet niet hoe je puntjes op een o krijgt?)
Maar ik dacht eigenlijk dat ze niet zo erg lief en niet echt rustig zijn? En zeker niet geschikt voor kinderen? OEI, hoop niet dat er nu ijslander-mensen boos worden.... misschien zijn er ijslander-fans die daar wat over kunnen vertellen? Want het tolten op zich spreekt me wel aan icm fibro, maar ik wil wel dat het met mijn kinderen ook vertrouwd is!
Saar88 schreef:Wat dacht je van een PRE? Vaak zijn dit werkwillige paarden, koel in de kop en met heerlijke gangen. Je zit als een stoel op die paarden. Natuurlijk zitten er opgewonden standjes tussen, maar vooral de hengsten en ruinen zijn erg makkelijk om mee te werken. Het enige nadeel is dat ze vrij prijzig zijn.
, of misschien iets van een kruising tinker. Heb ervaring met de haflingers, fjorden en tinkers. Haflingers en fjorden kunnen net een tikkeltje eigenwijzer zijn dan de tinkers. En inderdaad vergen die manen en sokken wat meer werk, maar als je toch lekker aan t tuttelen bent, haal je daar een borstel doorheen, controleerd op mok en klaar is kees 
Mallow schreef:Ik zou voor de tinker gaan, of misschien iets van een kruising tinker. Heb ervaring met de haflingers, fjorden en tinkers. Haflingers en fjorden kunnen net een tikkeltje eigenwijzer zijn dan de tinkers. En inderdaad vergen die manen en sokken wat meer werk, maar als je toch lekker aan t tuttelen bent, haal je daar een borstel doorheen, controleerd op mok en klaar is kees
Maar zou je er niet nog een beestje bij kopen? Omdat je paardje anders zo alleen staat?