Autisme; de paardenjongen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lagavita

Re: Autisme; de paardenjongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 15:28

hoi nimue: met die achtergrond aan ervaring kun je in nederland vaak veel meer doen dan in het buitenland wanneer je dit wil combineren met dieren. Er zijn hier best wel aardig wat maneges zoals waar mijn paardje nu nog staat en die hebben altijd vrijwilligers nodig. In het buitenland begint het nu langzaam een beetje te komen binnen europa. De adressen die rupert wist waren ook geen therapeutische adressen maar meer adressen waar ze op een bepaalde manier paarden trainden die hem heel erg aan stond. Hij heeft zelf natuurlijk wel de therapeutische ranch die nog in de kinderschoenen staat in texas. Hij is daar duidelijk nog zoekende in en interviewde het management van de manege dan ook uitvoerig. Hij was helemaal weg van het huifbed. Iets wat in het buitenland compleet onbekend is en een echt nederlandse uitvinding.
Even terug dus naar on topic. In het blad bit staat nu dus het artikel over Rupert Isaacson met een paark fotootjes van met Sophie erbij ook. Erg grappig.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:02

bij ons op de manege doen ze het ook wel eens, en als ik dan
zie hoe goed het voor die kinderen is word ik altijd helemaal blij.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:52

Lagavita, ik heb in Thailand wel een project gezien waar straatjongeren met paarden werken, en in de VS een project waar stadskinderen op zomerkamp buitenaf gaan. Daarbij is ook een boerderij, en daar zoeken ze ook mensen voor. Er zijn dus wel projecten, al is er in Nederland inderdaad meer te vinden - maar het lijkt mij nou juist zo leuk om het te combineren met naar het buitenland gaan.

Vrijwilligerswerk op een manege heb ik jarenlang gedaan en dat was inderdaad heel waardevol en ik vond het prachtig om te doen, maar op een gegeven moment was dat gewoon goed voor mij. Ik vond het heel mooi om te doen, maar wil nu graag ook een beetje andere kanten op kijken omdat er nog zoveel meer is.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:02

Ik ben vandaag het boek gaan zoeken in de bibliotheek maar heb het niet gevonden. De titel is toch: Over the hills and far away he?
Ik wil het boek echt graag lezen, maar in de winkel hadden ze die ook al niet. Hopelijk is hij in België al uit...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:43

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 01:39

anna had volgens mij het eerste bericht van het topic dan al niet goed gelezen. Daar staat de titel toch duidelijk bij volgens mij...

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 01:39

enneh nog een tip; in de bieb is zoeken op schrijver ook mogelijk...

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 05:26

ik heb het boek vorige week dinsdag savonds binnen gekregen
(besteld bij bol.com) en ben nu bezig met de epiloog
bijna uit dus jammergenoeg.
heb er ernorm van genoten echt een prachtig verhaal.
zeker een aanrader!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:30

Ik had nochtans wel de beginpost gelezen maar blijkbaar heb ik er toch echt goed overgekeken, sorry.
In onze bib is hij nog niet binnen blijkbaar. Ik heb het dan maar direct gekocht! Spijtig genoeg heb ik nog 1.5 week herexamens, dan begin ik direct te lezen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:57

ah dat is wel jammer anna.
ik vond het echt jammer dat ik het boek uit had. ik kan ook boek nooit 2 keer lezen want ik weet nog precies waar het over gaat, maar ik ben hem nu aan iedereen uit aan het lenen, hij ligt dus niet te verstoffen :P

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:02

Ik heb het boek hier liggen, moet er nog in beginnen aangezien ik nog in een ander boek bezig ben!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:58

Lagavita, wat heb je een geweldig paard! Mooi en braaf, wat wil je nog meer. Ik kan me voorstellen dat je het liefst met dit paard samen je reis wil maken. Wat is er nou mooier dan dat.

Ik wist niet dat op 6 September er iemand is die het boek van Linda Kohanov promoot? Heb even snel gespiekt op de site, zie dat Imelda de Smet (Vertaalster) er is. Echt balen dat ik moet werken die dag.

Lagavita waar ga je werken bij Barcelona? Er is daar in de buurt toch ook de Rainbow Ranch?

Ik denk dat het geweldig is zo te reizen en veel te zien. Mijn ervaring is wel dat gewoon reizen gaat vervelen, hoe gek het misschien ook klinkt. Bij mij tenminste. Leuker is het dan vrijwilligerswerk te gaan doen. Als gewoon reiziger blijf je snel aan de oppervlakte, als vrijwiliger vind je meer diepgang.
Vroeger wilde ik altijd weg. Nadat mijn oma overleed was dat over. Die woonde jarenlang op dezelfde plek. Echt jarenlang. Ik kende dat verder niet. Wij verhuisden continu. Niets duurde lang, niets was daardoor echt vertrouwd. Pas toen mijn oma overleed, zag ik de schoonheid van gewoon ergens blijven.
En reizen is een breed begrip. Mijn paard moet maandenlang revalideren. Omdat twee keer per dag stappen slecht combineert met een baan wilde ik haar eerst naar een revalidatieplekje doen.
Ik ben echter stapelgek op dat paard, en zie het nu als een soort reis/proces die wij samen maken, op weg naar genezing. Ik wil nu dan ook nergens heen, en mijn paard gaat ook nergens heen. Ik wil bij mijn paard zijn.

Mijn boktnaam doe ik dus voor geen meter meer eer aan, en het is goed zo. Wel vind ik het heerlijk verhalen te lezen van anderen, heel inspirerend. Je hart volgen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:13

Misschien dat je juist door het reizen nu zo je plekje hebt gevonden? Ik hoop dat je reis met je paard een mooi eindpunt heeft, hopelijk revalideert ze helemaal.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:53

het is een erg mooi boek!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:59

Ik heb het boek gisteren besteld, en kreeg vanochtend al een mailtje dat hij verzonden is. Hij moet wel vanuit Engeland komen dus het kan even duren, maar ik hoop hem snel in huis te hebben!

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:23

hoi reiziger. Reizen is ook een breed begrip en mensen verwarren het vaak. Men denkt dat het om de bestemmingen gaat maar het gaat om de reis op zichzelf. Ik weet ook dat gewoon reizen je gaat vervelen. Het is leeg. Je ontmoet leuke mensen ziet leuke dingen maar het is steeds dezelfde eindeloze draaimolen. Daarom wil ik dus ook werken vrijwillig of niet, langere tijd op plekken blijven en wel een doel hebben wat ik wil leren. Het is een soort school voor mezelf waar ik uiteindelijk ook zelf iets mee wil en kan. Ik droom er overigens van om lekker te settelen hoor. Ik ben nergens voor op de vlucht. Het kan zo zijn dat ik mijn plek al geheel heb gevonden na een maand of vanaf dag een. Ik voel me hier ook verder prima thuis in nederland dus ook dat is het niet.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 07:35

Ik snap je volledig hoor. Lekker gaan, en inderdaad, je ziet wel waar het schip strand. Houd ons maar op de hoogte!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 19:24

Ik zie dat de heerlijke plannen en ideeen zijn doorgezet hier! ;) Ik ben weer terug van een weekje heerlijk oppervlakkig zonnen en zwemmen in Kroatie. Ook wel eens lekker na al dat culturele diepzinnige gereis :P

Lagavita; nogmaals, als ik je ergens bij kan helpen met je paardje, hoor ik t wel! Ik kan t helaad niet betalen, maar mocht je daar een oplossing voor vinden, mag ze altijd komen hoor ;)

lionne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:45

Wauw, een beroemdheid op je paard!
Bijzonder hoor, dat je hieraan mee mocht werken!

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:08

Ik heb het boek net uitgelezen. Echt een heel mooi boek. Ik ga dit jaar stagelopen bij een kinderdagcentrum waar ook autistische kinderen komen en doe SPH dus zulke boeken wekken sowieso mijn interesse..

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 10:19

Mensen die werken met autisten stuit dit boek wel vaak tegen de borst. Die denken dat dit een zeer onhandelbaar kind gaat worden. Ik heb wel respect voor de ouders hun wil te geloven dat rowan zich aan kan passen voor een groot deel. Al is het alleen het idealisme dat ik al mooi vind. Als mensen iets controversieels bedenken zijn er ook veel tegenstanders en gaan mensen soms ook op hun bek. Wie zijn wij dat te bekritiseren. Wie weet bewijzen zij wel het tegendeel straks. Zo gaat dat met nieuwe methoden. Er moet eerst een pionier zijn die misschien wat naïef of gewoon negatief tegen de norm aan kijkt.

lagavita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 10:21

Ondertussen sta ik met mijn oldtimer Opel kadett uit '77 met pech langs de weg. Lang leve de iPhone zodat je je niet hoeft te vervelen als je wacht op de ANWB. Afstellibgsfoutje. Had ook niet zelf moeten gaan prutsen....

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:24

ik heb het boek indd met verbazing gelezen, ik snapt eniet dat de structuur bij rowan niet werkte en dat dit wel werkt, maar wat dat betreft vind ik de mening van rupert práchtig: zoek naar wat bij jou kind werkt.daarbij laat hij zien da tje ook buiten de kaders meot kijken

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:28

even een stipje, heb het boek nu thuis liggen. ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:50

En werk met mensen met een atisme aanverwante contactstoornis, dus ik ben wel benieuwd. :)